Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset kesäkuussa



- o d o t t e l i j a t -
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Nuutti79...........................................LA 20.7.2009...............TAYS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009
Rosehip.............................................LA 9.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 15.9.2009
Elektra...............................................LA 17.10.2009
Piki80................................................LA 25.10.2009...............SKS
La Mer...............................................LA 23.11.2009...............KLO
JoJo79...............................................LA 29.11.2009.................
Delfis.................................................LA 1.12.2009.................VKS
Ada...................................................LA 10.12.2009.................KLO
Salome..............................................LA 3.1.2010
Nanna81............................................LA 26.2.2010



- j a k a u t u n e e t -
Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g
Salmiakkitassu 30.5.2009 (40+1) Poika 48,5cm, 3480g

Poikia 12 <3 Tyttöjä 7




Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430
Maaliskuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338456
Huhtikuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368145
Toukokuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397746

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367981



 
kiitos [/b] rosehip sivusta! Hoksasin tossa että mehän saatetaan ada ähkiä kättärillä samoihin aikoihin! jännää

miten tuo kuumuus teihin vaikuttaa? Meikä on ainakin aikasta puhki!

aurinko silti
 
Jojo eipä tullut itselle ostettua vaatteita, kun ei löytynyt mitään mammavaatekauppaa. Onneksi oli pari mekkoa mukana ja yhdet trikoiset caprihousut. Toisetkin housut kävivät, mutta vain löysän yläosan kanssa. Pari vauvan bodya oli pakko ostaa, kun kävimme sellaisessa todella isossa lastentavaratalossa. Lyhythihaiset bodyt olivat1,99/kpl ja hihaton Disney-kuvalla 2,99/kpl :eek: . Valikoimaa oli mielettömästi, mutta mitään potkuhousuja eikä -pukuja ollut missään. Otin nuo vähän isompaa kokoa, että voi sitten keväämmällä/kesällä käyttää niitä. Itselle ajattelin ostaa loppuviikosta vaatetta, kun mennään ostoksille vähän isompaan kaupunkiin. Täällä ei ole mitään kauppaa, josta saisi äitiysvaatteita :headwall:

La Mer kuumuus tekee minulle nykyään päänsärkyä ja välillä sydän hakkaa kamalasti. Kun juon vettä muutenkin tosi paljon ja helteellä vielä enemmän, niin täytyy muistaa syödä jotain suolaista välillä ettei olo huonone enempää.

Huomenna olisi neuvola pitkästä aikaa ja rakenneultraankin on enää reilu viikko. Ultra jännittää jo aika tavalla, mutta jotenkin uskon, että kaikki on ihan kunnossa.

Mukavaa kesäkuuta ja onnellista odotuksen jatkoa kaikille :heart:

Piki ja pikkuinen 19+1

muoks. Kiitos rosehip uudesta kesäisestä pinosta!
 
Kiitos taas kerran hienosta uudesta pinosta rosehip! :heart: :flower:

Pikille mukavaa neuvolareissua!

Kävin kans ostamassa lauantaina ekat mammahousut. Täällä nimittäin on ihan selvä vauvamasu... Puolitutuilta on jo saatu kokea masutaputteluja. Ventovieraat kysyy koska syntyy. Se siis kertoo, että ihan selvä masu on! Mietin vaan, että kuinka isoks sitä sitten voi kasvaa?! :LOL:

Kysymys suppareista kärsineille? Muistuttaako ne menkkakipuja ja säteileekö reisiin sisä ja ulkopuolelle ja eteen ja taa? Alaselkä tulessa? Tällasia on nyt ollu muutamana iltana kiireisen ja pitkän työpäivän jälkeen, kun ei paljoa ole pausseille päässy... Mietin, että voisko olla niitä ja johtua rasituksesta? Muuten täällä kaikki hyvin. Viime viikolla neuvolassa kuultiin toisen 158 syke :D

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!:flower:

Delfis ja pikkudee 14+0 POKS! :heart:
 
Pikin loma kuulostaa ihanalta ja siis voiko mikään kruunata lomaa ihanammin ku vaavin ekat potkut! :D Tulehan kertomaan neuvolakuulumisia ehtiessäsi! Joko sulta on otettu sf-mitta?

La Mer, mä vaan naatiskelin sydämeni kyllyydestä noista lämpimistä päivistä. Ihanaa oli, mutta harmillisen lyhytkestoista. Voi olla, että heinä- ja elokuun helteillä on jo toinen ääni kellossa. ;) Mut tosiaan, juoda pitää muistaa paljon ja aurinkosuojakertoimia ei passaa unohtaa. Kyselit myös tuolla toukokuun ketjussa siitä vaavin sykkeestä liikunnan aikana. Enpä usko, että sinun liikkuminen siihen vaikuttaa, sillä on kuitenkin ihan oma sydän siellä ja omat jumppailukuviot. :D Että ihan rauhassa voit jumppailla ja tanssia, ihan kuten vaan hyvältä tuntuu. Kyllä sen sitten oikeasti huomaa, kun ei tunnu enää hyvältä.

Delfis, toisilla se masu alkaa kasvaa aiemmin ja toisilla myöhemmin. Se lopullinen kokokin on tosi yksilöllistä. Toisilla kasvaa isoksi ja toisilla vähemmän isoksi. Tuskin sitä omankaan masun tulevaa kokoluokkaa voi ennustaa sen perusteella, minkä kokoinen se on viikolla xx. Voihan olla, että se kasvu siitä hidastuu jossain vaiheessa, jos se on alussa kasvanut paljon - tai sitten ei. :) Itse asiassa mua tuli eilen vasta ensimmäinen ulkopuolinen (siis asiasta tietämätön kaveri) onnittelemaan masusta! :D Toinen taas ei tajunnut mitään, vaikka oikein nojailin masua esitellen sen edessä. Että pieni on, edelleen, mutta omasta mielestäni pyöristynyt ihan selvästi jo. :) Suppareista sen verran, että harkkasuppareissa kuulemma kohtu menee ihan kivikovaksi ja tuntuu vähän epämiellyttävältä, mutta ei satu. En oo itse vielä moisia kokenut.

Neuvola täälläkin takana! Onnistuinpa sitten pillittämään siellä odotushuoneessa, kun vieressä oli viikon ja 2 päivää vanha vaavi ja toisella puolella 3-kuukautinen vaavi. Ne oli vaan niin sulosia ja sit se neuvolatäti vielä sanoi jotain kaunista meistä kolmesta, että mä rupesin itkemään. Juteltiin mukavia sen kolmen kuukauden ikäisen vauvan äitin kans ja mä siinä nyyhkyttelin ääneen. :D Onneks neuvolassa, jos jossain, ymmärretään tämmösiä hassuja itkupillejä! Painoa on tullut nyt alusta n. 3,5kg, sf-mitta 22cm ja kaikki muutenkin ok. Valittelin siellä häntäluusta, mutta eipä se neuvolatäti muuta osannut sanoa kuin että toisilla se vaan kipeytyy. Huomenna sitten se sokerirasituskoe. Hirveesti himottelis pakastimessa oleva jätski, mutta taidan iskeä siihen hampaani vasta huomenna, ettei sokerit suotta pompsahtele liian ylös.

Rosehip ja pampula 25+6
 
Ada
:flower: Kiitos uudesta pinosta Rosehip! Kävin tutkailemassa teidän vaunusuosikkeja, hienoja! Ehkä ne Divat (jos muistan oikein) oli vähän ryhdikkäämmän näköiset. Onnea hyvistä neuvolakuulumisista. 3,5 kg kuulostaa kyllä ihailtavalta maltillisuudelta herkkujen suhteen! Mulla oli paino noussut ekaan neuvolaan (rv10-11) 2,5 kg... Olin itse vähän ihmeissäni, mutta täti ei sanonut mitään.

Ihanaa Piki, potkuja
=) ! Miltä se tuntuu?

La Mer: juu, meillä on pikkujoulut Klo:ssa ;) . Muutenkin hurjan kivaa, kun meitä jakaantuu aika monta samoihin aikoihin! Harmi, harmi vaan, että kuumeilupuolella ei kukaan plussannut toukokuussa. Pidetään nyt kovasti peukkuja, että tulisivat koko jengi ihan pian!

Mun isä on menossa sekaisin ensimmäisen lapsenlapsen tulosta. Kävin tänään kotosalla, niin sielläpä oli rakennustyöt puutarhassa menossa. Leikkimökkiä rakennetaan "Annalle", tulevalle pienokaiselle. Nimeä voi kuulemma muuttaa.
 
Ada
Onnea myös Delfikselle vauvamasusta! Mä luulen, että mullakin on sellainen. Ainakaan ihan kaikki vaatteet ei enää mahdu. Tosin en oikein tiedä, mikä on turvotusta ja mikä mitäkin ;) Ennen raskautta mulla ei ollut minkäänlaista vatsaa, eli pakko tuon palleron on jotenkin liittyä tähän tilanteeseen :p .
 
Voi miten suloista, kun rosehip oli liikuttunut neuvolassa :heart: . Tsemppiä sokerirasituskokeen odotteluun, sama on minullakin edessä muutaman viikon päästä. Ärsyttää jo valmiiksi, miten vähällä juomisella pitää pärjätä ennen sitä :( . Kivaa, että kaikki oli hyvin neuvolakäynnillä =)

Omalla käynnilläni oli tänään sijaistäti, jonka kanssa synkkasi heti niin, että haluaisin käydä hänellä jatkossakin. En kehdannut suoraan kysyä, onko hänellä vastaanotto normaalisti missäpäin, mutta täytyy varmaan soittaa joku kerta sinne ajanvaraukseen ja tarkistaa. Kaikki oli juuri niinkuin pitikin, sf-mitta otettiin ekaa kertaa ja se oli 15, ihan keskikäyrällä. Verenpaine oli laskenut, mutta ei liian alas, samoin hb. Paino on nyt noussut suurinpiirtein lähtöpainoon, kun ruoka on vasta viime viikkoina alkanut maistua (ja etenkin siellä lomalla :p ). Potkuja tuntui myös neuvolassa ja korttiin merkattiinkin ++, samoin sykkeen kohtaan.

Ada, potkujen tuntumista on vähän vaikea selittää, mutta minusta ne tuntuvat vähän samalta, kuin jos olis lievää ummetusta ja suolistossa liikahtelisi silloin tällöin joku iso kaasukupla :kieh: . Ei satu kumminkaan, kuten jos olisi oikeasti ummetusta. Itse tosiaan tajusin varmoiksi potkuiksi vasta, kun näkyi ja tuntui päällepäinkin. Vauvan kuperkeikat tuntuvat aika ovelilta :whistle: . Hauskalta kuulostaa muuten tuo tulevan isoisän innostus :D . On ne hassuja :heart: . Hienoa, että masu kasvaa, onhan se kyllä vähän outoa kun koko maha kasvaa alusta lähtien ja vauva asuttaa vasta alakertaa :LOL:



Piki ja pikkuinen 19+2
 
Kiitos Rosehipille uudesta pinosta :flower: Olen vasta vahan aika sitten oppinut, etta rosehip tarkoittaa ruusunmarjaa. Kaikkea sita viela oppii. :LOL: Ihanan liikuttunut olit. Kylla kaikki vauvat on niin ihania. Olen itse huomannut itkevani helpommin. Alkuraskaudessa olin jopa "kovistunut", mikaan ei hetkauttanut. Ihme juttu...

Mika toi sf-mitta on? Ehka ma opin lisaakin.

Kuumuus ei ole paljon haitannut. Nyt taas taitaa viileta. :xmas:

Mahasta oon kans huomannut, etta ylavatsa on niin pinkeena ja ulkona. Ajattelin Pikin kanssa samaa, etta vasta alavatsassahan vauva viela on! :eek:

On aina kiva lukea kuinka hyvin kaikilla menee. Mitenkohan Salome jaksaa?

Kaytteko/kavitteko seulonnassa? Mulla ois aika 12.6. veritestiin, mutta yritan miettia menenko vai en. Aitin mielesta ei kannata menna. Ma en yhtaan tieda tarkastiko ne ultrassa sita niskaturvotusta. Taa on ollu mun paanvaiva viimepaivina.

Huomenna se sitten tapahtuu. Hammas poistetaan. Voi ei :(

JoJo 14+2
 
Ada
Moi JoJo, me ei haluttu seulontaan, mutta siitä huolimatta kätilö mittasi niskaturvotuksen. Ilmeisesti ne katsoo sen joka tapauksessa. Mä ihmettelin kun sain kutsun ultraan, miten ongelmakeskeisesti se pitkä kirje oli laadittu. Mahdollisuus löytää rakennepoikkeavuuksia, sydänvikaa, kromosomipoikkeavuuksia... Musta siihen kirjeeseen pitäisi lisätä edes yksi sivulause, jossa sanottaisiin, että mahdollisuus nähdä kallisarvoinen pienokainen! Kaikki odottajat kuitenkin huolehtivat ja murehtivat ihan riittävästi onko mahassa kaikki hyvin, ja siksi odotuksen positiiviisia puolia pitäisi musta tuoda enemmän esille.

Mahasta, mulla on tullut painon tunne alavatsaan. Erityisesti sen tuntee mennessää maate ja siirtyessä kyljeltä toiselle, mutta oikeastaan tunnen alavatsan kokoajan. Sellaista on ollut nyt muutaman päivän. Selällä maatessa tunnen myös kättä vasten turvonneen alavatsan, eli kohdun varmaan. Tunne on pikkusen pelottava, koska se muistuttaa oloa, pari päivää ennen menkkoja. Tunnistaako joku tämän tunteen? Ja onhan se ihan vaaratonta?

Mä en muuten tiennyt, että rosehip on ruusunmarja, olin ajatellut, että se on ruusuhippi :LOL:

 
Joo rosehip on tosiaan ruusunmarja. :D Join tossa ennen raskautta paljon ruusunmarjateetä, josta sitten moinen tuli mieleen. Ruusuhippi olis kyllä kans hyvä! :LOL:

Mä en oikeesti edes oo mikään suunnaton itkupilli, mutta oon nyt vaan jotenkin niin herkistynyt kaikelle, johon liittyy pieni vauva. Kai mä vaan samastun niin voimakkaasti siihen tilanteeseen, kun aina tulee mieleen että itsellä on kohta kans semmonen pieni tuhisija sylissä. :heart: Saa nähdä mitä sitten tapahtuu, kun se oma pieni nyytti on oikeesti kainalossa. Mä oon varmaan ihan byäääääääh. :D

Pikille
myös onnea hyvistä neuvolakuulumisista! :)

Ada, mä oon tosiaan aina ollut tosi hoikka eikä mun ruokahalu nyt raskausaikanakaan ole mitenkään lisääntynyt, ja oon jatkanut liikkumista suht aktiivisesti, joten siitä varmaa tuo maltillinen painonnousu. Ja kun turvotustakaan ei (vielä!) ole, niin mikäs tässä ollessa. Vielähän tuota painoa toki ehtii tulla, ja mun puolesta saa tulla sen verran kun tulee, kunhan vaavilla on kaikki hyvin! Tuo sun alavatsan turvotuksen tunteminen on ihan normaalia! Sieltä se kohtu alkaa kasvaa ja tuntuu ulospäinkin pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Mulla meni aika pitkään ennen kuin aloin tuntea kädellä sen ja kyllä se aluksi aika hurjalta tuntui, kun ei ollut tottunut moiseen. :)

Jojo, sf-mitta on kohdunpohjan korkeus. Kai sillä jotenkin kartoitetaan sitä, kasvaako kohtu (ja vauva) normaalisti. Mun kohtu alkaa olla nyt navan yli ja kun mun ylävatsa on vielä ihan litteä, mun maha näyttää vähän siltä kuin olisin nielaissut jonkun jalkapallon. :D Naurettiin sille just eilen miehen kans, kun makoiltiin sängyllä ja ihmeteltiin (taas kerran) sitä itsekseen liikahtelevaa jalkapalloa. Noista seulonnoista kyselit myös, eli me ollaan osallistuttu kaikkiin seulontoihin. Noihan on vähän kakspiippusia juttuja aina eikä sitä oikein kukaan ulkopuolinen voi sanoa, miten kannattaa toimia.

Mulla on nyt sitten sokerirasituskoe takana ainakin tältä erää. Sitä ennen piti siis olla syömättä se 12 tuntia. Ekaks otettiin 0-näyte, jonka jälkeen juotiin sellanen ehkä 0,33l pullollinen colan makuista glukoosilimsaa. Se oli ihan ok, mutta paremmin olis mennyt alas, jos olis ollut jano. :) Sitten istuttiin tunti, jonka jälkeen toinen verinäyte ja sitten vielä istuttiin tunti, jonka jälkeen otettiin viimeinen verinäyte. Muuten koko homma meni ihan hyvin, mutta n. puol tuntia sen litkun juomisesta mulle tuli ihan järkyttävän huono olo. Meinasin pyörtyä siihen penkkiin ja olin muutenkin tosi huonovointinen. Siellä näytti olevan 2 muuta mammaa myös ja he sentään näyttivät voivan ihan normaalisti. Mut se meni sitten ohi aika nopeesti ja loppuajan oli vaan väsymys, mikä tosin johtui varmaan siitä odotustilan huonosta ilmanvaihdosta. Ja hyi hiisi siellä haisi ihmiset pahalle, sekin teki pahaa...

Mutta nyt pitääkin ryhtyä lounaalle (kirjotin ensin, että lomalle.. toiveajattelua!! :D ) Hauskaa kesäkuista keskiviikkoa!

Rosehip ja jalkapallo 26+0 (poksistapoks vaan)
 
Heips kaikki ja hyvää kesää! =)
Rosehipille kiitos uudeta pinosta!

On niin mukava lukea tätä ketjua, vaikka usein ei saa aikaiseksi kommentoitua. Mutta ihana lukea täällä onnenhetkistä ja tuntea myötätuntoa harmeissa.

ON Me ollaan saatu äitiyspakkaus :) Olin kyllä tarkkaillut sitä niin tarkasti Kelan nettisivuilta, että sisältö ei ollut mitenkään yllättävä :D Mun lempparivaate äitiyspakkauksessa on Lingon&Blåbärin body, jossa valkoisella pohjalla kuvioina puolukoita ja mustikoita. Rosehip, sinun kanssa samoilla viikoilla liikutaan, niin otitko äitiyspakkauksen?

Olo on edelleen hyvä ja tämä(kin) raskauden vaihe tuntuu tosi kivalta, kun vauva niin aktiivisesti mahassa mylttää. Hassua nähdä mahan liikkuvan. Niskat minulla on tosin jumissa ja sille pitäisi varmasti tehdä jotain...

Citrus + mahamylskääjä 25+1
 
Mustakin tää on ihana pino. :) Jotenkin niin fiksua porukkaakin vielä, tykkään tästä (teistä!) tosi paljon! :flower: :heart: :flower:

Citrus, mä en oo vielä saanut äitiyspakkausta. Laitoin paperit menemään neljä viikkoa sitten ja oon siitä lähtien vahtinut haukkana tilanteen kehittymistä Kelan nettisivuilta. Vihdoin ja viimein sitten eilen mun hakemus oli hyväksytty ja äitiyspakkaus pitäis siis tulla parin viikon sisällä. En malta odottaa! Ihanalta kuulostaa tuo puolukkamustikkabody!

Salmis se saisi jo tulla ilmoittelemaan itsestään.

Kesäkuussa meillä ei muuten ookaan yhtään laskettua aikaa! Heinäkuussa onkin sitten kolme.

Aurinkoisempaa loppuviikkoa toivottelee Rosehip ja aamujumppaileva pikkupampula 26+1
 
Kaapolle kovasti plussapeukkuja! Sulle on tuolla listalla paikka, että tulehan täyttämään se pian. :) Mä käyn lueskelemassa ja jännäilemässä tuota kuumeilupuolen pinoa suht säännöllisesti. Kesäkuussa tulee varmasti monta plussaa, kun täällä ei ole yhtään laskettua aikaa sille kuulle. Eikös se ole ihan loogista? ;)
 
Rosehip - kiitos uudesta pinosta!! :flower: Äitiyspakkauksesta - minäkin odottelin sitä silloin n. kuukausi sitten aivan kuumana, että koska se saapuu. Yllättävän pitkään siinä meni. Soittelinkin sinne Kelaan, että miten kauan he käsittelevät hakemusta. Vieläkään en ole saanut äitiysrahapäätöstä - päätöksen saatan kuulemma saada vasta kun jo olen äitiyslomalla?!? Hih!

kaapo80 - olispa kiva, että sinäkin pääsisit joukkoomme mukaan! Tsemppiä kovasti.

Minulla on tänään neuvola - sen jälkeen voisin kirjoitella enemmän kuulumisia. Olenkin nyt jostain syystä ollut hiljaisempi tällä saralla. Lukenut olen joka päivä juttunne! Ihanaa porukkaa!! :heart:

Apua - täällä tuulee niin kovaa, että tuntuu kuin talosta irtoaisi katto!! Hui kun mua pelottaa! Mistä moinen keli? Pitäisi lähteä vielä ajamaan neuvolaan 160 km - toivottavasti ei puut kaadu eteen tai päälle.

nuutti ja ville vallaton 33 + 3 :heart:
 
Morjens!

Kylla taalla kaikki on niin kivaa porukkaa. Monta kertaa "salaa" toissa luen kuulumisia, vaikka eihan ne mitaan ymmartaisikaan. On niin kiva lukea toisten kuulumisia ja ite purkaa ajatuksiaan tanne. Ootteko oman kuun pinossa mukana kanssa? Oon sinne ilmoittautunut ja kahdesti kirjottanut. Sinne tulee niin paljon tekstia ettei mukana pysy. Ehka sitten kun aippaloma alkaa niin pystyy paremmin seuraamaan.

Kyllapas toi sokerirasituskoe kuulostaa mukavalta... Seuraava katilon tapaaminen on 18.6. kysasen silloin milloin taalla tehdaan.

Taalla ei ole aitiyspakkausta. Eilen sain kasan vauvan vaatteita, vahan ehka etuajassa. Ma oon yrittanyt olla hiplaamatta niita...

Nuutti sulla on 160km matka neuvolaan! Hui sentaan :eek: Kuinka pitka matka on sairaalaan? No toivottavasti neuvola reissu meni hyvin ja tuuli ei haitannut.

Kaapolle sitten vaan tervetuloa ja pyyda ne muutkin myos mukaan!

Kylla jomottaa suussa hampaan poiston jalkeen. Suolavedella pitaa huuhdella kahden tunnin valein ja joka syonnin jalkeen. mmm nam :$

No niin nyt se taas tanaan alkaa ja kesa on pilalla! :kieh: Big Brother nimittain. Viimeiset pari vuotta olen sanonut, etta en enaa katso ja silti katson. Talla kertaa en aio edes kieltaa, koska ma katson sita kumminkin. :LOL:

JoJo 14+4
 
Neuvolassa on käyty ja hyvin meni! =) Vauvan pää on yllättävän alhaalla - mä ihmettelin, että minne se neukkatäti ne kätensä työntää. ;) "Täällä se vauvan pää on!" Huh! Aivan uskomatonta - mut ei ole onneksi vielä kiinnittynyt. Tosin en aivan tarkalleen tiedä mitä se tarkoittaa, mut kai se on jotain, et se on lopullisella paikallaan ennen syntymää?

JoJo Minun neuvolamatka on tosiaan sen takia niin pitkä, kun muutin tänne maalle mieheni luo ja en halunnut siirtää kirjojani tänne, koska haluan synnyttää Tampereella. Sinne tulee tosiaan matkaa se 160 km, mut lähimpään synnytyssairaalaankin tulisi matkaa reilu 60 km. Mä siirrän kirjani tänne vasta sitten, kun olen käynyt jälkitarkastuksessa. Mulla on ollut ns. riskiraskaus, minkä takia olen ollut koko raskauden äitiyspolilla seurannassa ja siks en halua keskeyttää/vaihtaa seurantaa enää tässä vaiheessa. Tosin onneksi neuvolassa voin jatkossa käydä täällä paikallisessa, ettei viikottain tartte kulkea puolentunnin takia tuota 320 km:a. :p
Toivottavasti sun hammas paranee pian - se on ällöä, kun joutuu juomaan sitä suolalitkua ja sit vielä se kolo ja se veren maku suussa. Puh!

Ada Mulla oli samoja ajatuksia kuin sinulla, kun luin niitä seulontapapereita. Miksi ihmeessä sellaisilla asioilla niin hirveästi pelotellaan tulevia vanhempia? Mä olin aivan järkyttynyt, kun luin niitä ja sit vielä olin ajatellut, että missään tapauksessa en tulisi keskeyttämään raskautta, vaikka sieltä mitä ilmaantuisi. Silti halusin mennä ultraan, että näkisin ihanan pienokaisemme! Sit siellä kysyttiin, että haluatko sinä, että sinulle tehdään se seulonta - sit en kuitenkaan ymmärtänyt mitä se tarkoittaa - ku luulin, että vauvaa ei ultrata jos siihen ei suostu. Annoin suostumukseni ja lääkäri sai harjoitella niskaturvotuksen ottamista. Se koko homma jäi minulle kuitenkin vähän epäselväksi.

Kaikki hyvin ja nyt viimeinen sairasloma viikko alkaa ennen virallista äitiyslomaa! Ihanaa on ollut olla kotona - minä niin nautin tästä! Saan tehdä käsitöitä ja laittaa kotia kuntoon! Ihanaa! :heart: Ja tietysti saan olla mieheni luona :heart:

Miten kiinnostuneita teidän miehet ovat näistä meidän keskusteluista? Mun mies ainakin on aika kiinnostunut toisinaan. Se on aivan mielissään minun puolesta, että on tällainen saitti olemassa. =)

Nuutti ja Ville Vallaton
 
heippa toverit!

mun mies ainakin vähän hykertelee, että tiedän sun nimimerkin, kun niin usein täällä käyn kirjoittelemassa, hän naureskelee, että taasko sitä ollaan kokaplussan sivuilla. :D juu.

Aika raisua meinaan työnteko näin raskaana, huomaan että kaikki stressi ja fyysinen kuorma tuntuu aikamoiselta. Meikä tekee vielä nyt kesän ulkohommia muksujen kanssa, joten aika haipakkaa on!

Mua on sattunut jo pari viikkoa tuonne vasemmasta nivusesta hieman ylöspäin, en oo tosin vielä lekurille mennyt kun aattelen että kuuluu asiaan, jos se kohtu siellä kasvaa?

kovasti jo liikkeitä ootellaan...

Ja juu me voidaan adan kanssa viettä pikkujoulukeimit ähkien kättärillä.
Ei vitsit kun katoin eilen sitä kätilöohjelmaa, itkua alusta loppuun, mä en tiedä miten mä ikinä tuun selviämään siitä kivusta..huh

no sadetta, se virkistää mammoja

La mer ja rv 15 +3
 
:wave: Täällä taas naiset! ihanaiset! :)

Poika syntyi lauantaina 30.5. rv 40+1
Pikkumiehen mitat 48,5cm ja 3480g :heart:

Voi tätä rakkauden määrää! :heart: Tämä on aivan ihanaa, jopa sinappivaipat ovat aivan ihania :D Hän on äidin silmissä täydellinen ja maailman kaunein ja suloisin pieni ihminen.

Juu hormoonit hyrrää :p Mutta nauttikaahan mammat raskausajasta, oli sekin niin ihanaa aikaa, tuntea pikkuisen potkut ja kulkea pallomahan kanssa, nyt sitä ikävöi. Kyllä nainen on hassu :)

Ihania alkukesän päiviä teille kaikille! Lupaan olla vähän aktiivisempi netin kanssa :)





salmis ja pikkumies 6 päivää B)
 
ONNEA ONNEA ONNEA :flower: :heart:

Ihanaa Salmis. Sylintaydelta onnea koko uudelle perheella ja varsinkin pikku pojalle.

Kylla me kaikki odotettiin tata jo monta paivaa! Kiva kun tulit kertomaan, mutta ala meidan takia netissa pyori.

Ma en edes tieda mita kirjoittaa. Oon niin iloinen teidan puolesta.

JoJo
 
Onneaaaaa - Ihanaa SALMIS ja vauva! Onnea koko perheelle! :flower: Aivan kylmät väreet alkoi kulkemaan. :p

Meilläkin on synnytys alkanut kotona puhuttamaan, se hetki lähenee päivä päivältä. Kun tulin tänne kotiini äidin luo, oli veljeni esittänyt pelkonsa äitille, että joutuukohan hän lähtee viemään minua sairaalaan tämän tulevan viikon aikana. =)

Kaikkea hyvää kaikille!
 
Onnea Salmiakkitassulle ja koko pienelle perheelle ihan valtavasti! :heart: :flower: :heart: Tuuhan kertomaan synnytyksen kulusta, kun ehdit ja jaksat. Musta olis ainakin kiva lukea, mutta tosiaan ei mitään paineita sen suhteen. :)

Tää on täällä taas vaihteeksi ihan tippa silmässä. :D On tää vaan niin ihanaa!
 

Yhteistyössä