"Lähdin syömään koska nälkä." Milloin koska-sanaa alettiin käyttää näin?

• Viestiketjun aloittaja Minä vuonna ja miksi?
  • Ensimmäinen viesti
vie ras
Meillä teinit puhuu noin ja on muuten ärsyttävää! Vielä ärsyttävämpää on havaita aikuisten ihmisten matkivan teinejä, esim. tälläkin palstalla olen tuohon törmännyt.

prut
[QUOTE="Alkup.";30547290]Nyt en kyl ymmärtäny, miten "tavan" ja "koska" liitty toisiinsa. Siis tarkoitatko esim. "Kyllähän jokainen tavan penkkiurheilija tuntee jalkapallon säännöt"? Mitä tossa on koska-sanan kanssa tekemistä?[/QUOTE]

Ei ne "tavan" ja "koska" liitykään toisiinsa, muuten kuin ehkä siten että uudesta muoti-ilmaisusta innostuneena ihmiset unohtavat vanhemman.

Uuh, kyllä muuten sain inhonväristyksiä lukiessani tuon penkkiurheilijaesimerkin...yööh..

"jaa"
Minun mielestä tuo on näkynyt ja kuulunut jo pari vuotta. Yleensä käytetään lauseen lopussa ".. koska elämä" selityksenä sille miksi jotain ei ole voinut tehdä tai miksi jotain on tapahtunut. Ei minusta kovin kamala tapa, jotenkin tuo "koska elämä" on vain aika sopiva ja riittävä selitys moneen juttuun :) Mutta varmasti kyllästyttää, jos tuota käytetään jatkuvalla syötöllä!

"pasi"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30547304:
:LOL: Ai et tajunnut. Ei sanaa 'koska' ole alettu käyttää kuvailemaasi tapaan, vaan nominatiiveja on alettu laittamaan alistuskonjuktioiden perään ilman predikaattia, ja sehän tässä sinulla on nyt hätänä.
En ymmärrä koska ammattikoulu.

Yhteistyössä