Lääkkellinen tyhjennys/tuulimuna

Minulla todettiin tuulimuna rv 7+1. Lääkkeellistä tyhjennystä on kotioloissa kokeiltu jo viidettä päivää, mutta vuoto ei ole yltynyt edes kuukautisvuodon määriin. Tänään onneksi yksityiselle lääkärille tarkastukseen aika, olo on jo aika väsynyt.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Onko niukka vuoto yltynyt vai onko edessä kaavinta tai edelleen epätoivoista lääkkeillä nyhräämistä?

Kokeiltu siis Mifegyneä ja Cytoteceja, jälkimmäisiä sekä emättimen että suun kautta.

Mä veikkaisin, että edessä on kaavinta, jos ei lääkkeellisellä ala tulemaan pois.

Elokuussa sain keskenmenon 7+4, jossa siis tiputtelin verta viikon ja sitten todettiin km. Lääkkeiden ottamisen jälkeen (sairaalassa ensin ja 2 päivää myöhemmin ne loput kotona) ei suurta muutosta tapahtunut, eikä sitä verta mielestäni kauheesti tullut (enempää, kuin menkoissa). Ehkä isoin muutos oli se, että sieltä alkoi tulemaan näitä hyytymiä/klönttejä ja sulla ei siis niitä ole tullut?

Minulla ei siis ole mitään suurempaa vuodon aikana tullut (en ainakaan ole itse huomannut ja luulisin huomanneeni, jos...) Lääkkeet ovat kyllä aiheuttaneet kipuja, mutta kuukautis/supistuskivut ovat laantuneet aika nopeasti. Muutoin vatsa kyllä ollut sekaiisn ja kipeä pitkäänkin.

Odottavan aika on pitkä... tai siis vielä pidempi, kun ei ole enää odottaja...

jsl
Mulla oli tossa ennen joulua keskeytynyt keskenmeno, ilm. tuulimuna. Samoilla viikoilla varhaisultrassa todettiin kun mitä sulla. Kolme vrk yritettiin lääkkein tyhjentää, näistä kolmas päivä olin jo osastolla ja 3h:n välein sain lääkettä. Lääkkeet ei saaneet aikaan kuin onnettoman liruvuodon, ei kipua, ei yhtään mitään. 3nen ja 4nen päivän välisenä yönä sitten pääsin kaavintaan. Se helpotti ja pääsin aloittamaan surutyön.

Kävin eilen tosiaan yksityisellä tarkistuttamassa, kun vuoto ei ottanut yltyäkseen. Lääkäri totesi kohdun olevan tyhjä! Oli iso helpotus, vaikka eivät kai nuo ultratkaan sataprosenttisen varmoja ole. Limakalvo oli vielä paksu, 12mm.

Tutkimuksen jälkeen alkoikin vähän runsaampi vuoto, mutta runsaisiin kuukautisiin tottuneena vuoto ei vieläkään ole mitään hurjaa. Minulla tyhjentyminen on siis tapahtunut ilman sen suurempia vuotoja ja hyytymiä. Nyt vain odotellaan tämän vuodon loppumista.

Lääkäri epäili, että minulla voi olla hormonitasot suht korkeat, koska tyhjentyminen ei meinannut lähteä käyntiin. Onko muilla kokemusta kuinka pian tuulimunan jälkeen on hormonitasot laskeneet? Mitenkäs muuten palautumine, kuukautiset yms.?

Mulla todettiin toisella varhaisultralla RV9 tuulimunaraskaus ja samalla otin yhden mifegynen, siitä 2pv päästä aamulla 4kpl cytotecia ja 4h päästä uudet cytotecit (4kpl) vuoto alkoi samantien ja kesti n.2pv, oli kyllä kivuliasta ja tuli paljon mutta 3vk päästä jälkitarkastus ja verikokeet niin oli hormonitaso laskenut jo normaaliksi ja muutenkin kaikki ok. tasan 4vk tyhjennyksestä alkoi ekat menkat jotka kesti 6pv (runsaammat kun normaalisti) mut nyt sit ootellaan vaan ekaa ovista ja toivottavasti plussaa :)

mulla lääkkellinen tyhjennys tuulimunasta tehty 3.1.2011 ja edelleen vuodan.. viimeviikolla hcg oli viel 36.. lähtölukema mulla oli hcg:ssä 34 000 viikon jos viel vuodan niin aletaan toimenpiteisiin.. en tiedä mihkä toimenpiteisiin koska viikko sit kävin ultrassa ja kohtu oli aivan tyhjä mut limakalvo paksuhko..

Kurja kuulla, että anoojilla vuoto jatkuu. Onko se kovinkin runsasta vielä? Onko sinulla mittailtu hormoneja useammankin kerran?

Minulla on jo useamman päivän vuoto ollut todella niukkaa/olematonta. Välillä tulee ihan verta ja limakalvoja paperiin, mutta useimmiten ei. Pikkuhousunsuojalla pärjäilen. Jos vuoto ei enää ylly, niin kohdallani vuoto kesti verisenä n. viikon ja sitten niukkana siitä eteenpäin nyt sitten vajaan viikon. Sitähän ei tietysti tiedä miten tästä jatkuu...

Pari kertaa olen tehnyt clearbluen viikkonäyttöisen testin. Lääkkeellisen tyhjennyksen aikaan testi näytti +3vk hedelmöityksestä, viikkoa myöhemmin +2-3vko ja nyt +1-2vko. Mielenrauhasta halpa hinta nuo testit. Negaa nyt ei varmaan vielä toviin vielä tule, joten testailut saa nyt hetkeksi jäädä. Käyn jälkitarkastuksessa yksityisellä, siinä varmaan sitten hormonit pyydän tarkistamaan.

Kovasti odotan, että kierto taas käynnistyisi. Se ei ilmeisesti tapahdu ennen hormoneiden poistumista...vai? Ja miten kierto oikeastaan alkaa km:n jälkeen?

Minulla todettiin eilen ultrassa tuulimuna (vkoja piti olla 11+1) ja sain huomiselle tyhjennyksen. Toivon kuitenkin että suurinosa materiaalista on tullut jo ulos, koska eilen illalla alkoi vuoto ja kivut(Olen joutunut ihan sidettä pitämään). Lääkäri sanoi minulle että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa ennen uutta yritystä, kuinkahan kauan mahtaa siihen mennä? Lapsi on todella toivottu ja olen työpaikkaani todella kyllästynyt...

Yhteistyössä