lääketyöntekijä, lääketeknikko palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maitobaari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lääketyöntekijän peruspalkka sairaala-apteekissa on 1724,08 1.9.2008 alkaen.
Palkkaan lisätään henkilökohtaiset lisät (jos niitä saa...harvoin saa ja ne on pieniä) sekä kokemuslisät (ei kutsuta enää tällä nimellä, mutta aika sama kuin esim. ikälisät) jotka ovat 5 prosenttia palkasta kun olet työskennellyt 5 vuotta ja 10 prosenttia kun olet työskennellyt 10 vuotta.
Palkka ei ole kovin kummoinen, kun miettii työn fyysisyyttä ja tarkkuutta ja vastuita, mutta melko varmasti sinua ei ennen eläkeikääsi tulla potkimaan pois ja kannattaa muistaa myös kunta-alan lomaetuudet!
Esim. minulla on täynnä 15 vuotta lääketyöntekijän kunta-alalla hyväksyttävää työkokemusta, ja minulla on 38 päivää lomaa vuodessa...ja tähän ei lasketa lauantaita, joten saan siis 38 päivää lomaa vuodessa kaikkien viikonloppujen ja arkipyhien lisäksi!

Olen lääketeknikko ensimmäistä vuotta ja peruspalkkani on 1407e. Josta verot pois, joten saan vaivaiset 1150 e kuukaudessa. En ole edes uskaltanut kysyä vielä palkan korotusta vaikka työtehtäväni kasvavat joka kuukausi... Me tekniset olemme palkkakuopassa!!

Yhteistyössä