Lääkärin yllättävä kommentti...

Hänen mukaansa lapsi saa äidin maidon mukana niin pieniä määriä allergisoivia aineita, että hän ei siksi suosittele äitejä millekään dieetille imetyksen aikana. Vaikka siis kyse allergia epäilystä. Tämä oli kyllä minulle ihan uutta. Tähän asti kun on suositeltu välttämään tiettyjä ruoka-aineita, jos vauvalla ilmenee vatsavaivoja...

Allergisen äiti
Voit jättää tuon kommentin oman onnensa nojaan ja mennä oikealle lääkärille joka tunnistaa imeväisen allergiat!!!! Monelta harmilta oltaisi selvity jos olisin heti mennyt lapsen kanssa kunnon lääkärille!!!!!!!!!!

Meillä poika alkoi oireilemaan pelkän rintamaidon aikaan, nyt´kyisin molemmilla meillä on täysin maidoton dietti, riittää et mä saan jostain maitoa niin tulee sairaala reissu. Että se siitä turhast dietistä :kieh:
Toki riippuu allergian voimakkuudesta, meillä ei onneksi ole kuin muutama ruoka-aine mitä ilman mun pitää olla, vaikka poju on monelle allerginen.

Niin siis kyseessä oli kaupungin lastenlääkäri. En itsekään tuohon kommenttiin kyllä usko koska selvästi omat syömiseni ovat vauvalleni oireita aiheuttaneet. Mutta kyllä tuollaiset kommentit saa varmasti äitien päät sekaisin kun jo neuvolassa kuitenkin neuvotaan, mitä ruoka-aineita kannattaa välttää ettei vauvalle tule massuvaivoja...

Aika tyhmä kommentti. Mistähän sitten johtuu, että kun äiti välttää tiettyä ruoka-ainetta, niin lapsen oireet lakkaavat? Jotkut vain ovat niin herkkiä, että nuo pienetkin määrät riittävät todella pahoihinkin oireisiin. Oireileehan osa aikuisistakin jopa esim. ilman kautta vaikkapa pähkinälle. Onhan näitä lääkäreitä, joiden mielestä esim. suolisto-oireet eivät pelkästään ole todiste allergiasta, jos iho-oireita ei ole tai että kaikille löytyy sopiva korvike. Menisi jatkokoulutukseen.

joo, tää on tätä uutta "antaa mennä vaan" koulukuntaa. meillä kumpikin alkoi oireilla äidinmaidon kautta saadun maitoproteiinin takia, eikä mitään tolkkua lasten olloon saatu ennen maidottomuutta. sano sille lekurille, että tulee teille sitä lasta hoitamaan, jos ei kerran ole mitään väliä mitä allergeeneja saa.
menkää jollekin lastenlääkärille.

villionniinaharmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 23:01 Jijope kirjoitti:
Hänen mukaansa lapsi saa äidin maidon mukana niin pieniä määriä allergisoivia aineita, että hän ei siksi suosittele äitejä millekään dieetille imetyksen aikana. Vaikka siis kyse allergia epäilystä. Tämä oli kyllä minulle ihan uutta. Tähän asti kun on suositeltu välttämään tiettyjä ruoka-aineita, jos vauvalla ilmenee vatsavaivoja...

Meillä ainakin poitsulle tuli selkeät vatsaoireet seuraavista:
suklaa
sinappi
sipuli
valkosipuli
kaali
kurkku
liika ruisleipä
kahvi
kaakao
chili
yleensäki äkäisesti maustetut ruuat