Lääkärin reseptillä rasvaa halvemmalla?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos pyydän lääkärireissun yhteydessä lapselle jotain rasvaa, kun on osittain atooppista ihoa, ni saako sen silloin apteekistä halvemmalla? kyselen hölmöjä, tiedän :).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23862312]Saa, jos se on määrätty "pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon".[/QUOTE]

Kuinka helposti sen sitten saa tuolle määräykselle? Vatsassa lapsella selkeästi paljon punaisia kuivia laikkuja.
 
[QUOTE="vieras";23862319]Mitä tarkotat tuolla, että yleensä? Eikö sitä sitten aina saa?[/QUOTE]

Siis kai ne aina saa, en ole ajatellut koskaan asiaa sen kummemmin :)
Meillä esim sheba media on reseptillä ja ilman , en ole koskaan muistanut katsellakaan paljonko se tulee halvemmaksi reseptillä..
 
vieras100
Meidän tytölle lääkäri kirjoitti puhelinkeskustelun perusteella reseptin perusvoiteeseen. Ei tarvinut käydä näyttämässä eikä mitään. Kunhan kysyin, että voitaisko saada resepti. Kysyi vain mitä voidetta olet ajatellut.
Putelin saa puoleen hintaan normaaliin verrattuna. Siis kun pumppupullo maksaa normaalisti 27e niin reseptillä sen saa alle 15 eurolla.
 
vieras.
Kyllä saa halvemmalla! ja lääkäri on se,joka määrää rasvat--ei siis itse tarvi tietää mikä rasva on hyvää ja mikä ei! Meillä lääkäri määräs aqualan sitä vaaleen keltasta..niin litkua kuin olla voi! saatiin se kuitenkin onneksi käytettyä ja nyt olen ostanut astetta rasvasempaa itse.
 
papan mamma harmaana
[QUOTE="vieras";23862589]Oisko Ceralan hyvä voide lievälle atooppiselle iholle?[/QUOTE]

Vain kokeilemalla selvität tämän.
Ceralan on ihan ok, mutta meillä ei riittävän tuhti. Hyviä on myös Novalan, Decubal, Lipolan ym. Jos reseptiä pyydät, niin pyydä useammalle rasvalle tai osta pikku purkkeja ja kokeile useampaa ennen lekurille menoa. Tiedät mitä pyytää. :)
 
..
Rasvoista saat kun on tosiaan tuo teksti "pitkäaikaisen ihottuman/ ihosairauden hoitoon".

Mutta sivuhuomautuksena, ettei kaikista lääkärin respetillä määräämistä lääkkeistä saa kela korvausta. On lääkkeitä joita ei kela korvaa ja vaikutusta saattaa olla esim. pakkauskoollakin. Meilläkin lapsilla vuosia ollut käytössä useampi lääke, joita kela ei korvaa esim. Movicol junior ummetukseen.
 
"vieras"
Kyllä saa halvemmalla! ja lääkäri on se,joka määrää rasvat--ei siis itse tarvi tietää mikä rasva on hyvää ja mikä ei! Meillä lääkäri määräs aqualan sitä vaaleen keltasta..niin litkua kuin olla voi! saatiin se kuitenkin onneksi käytettyä ja nyt olen ostanut astetta rasvasempaa itse.
Meillä voi itse toivoa, mitä perusvoidetta haluaa, väliin olen aqualanianiakin toivonut, kun paksumpi tukki jotenkin tytön ihohuokosia ja oli selvästi tarve ohuemmalle rasvalle. Neuvolasta saatiin nippu erilaisia voidenäytteitä ja lääkäri sanoi, että sanokaa, mikä tuntuu parhaalta, niin laitetaan sille resepti. Ollaan käytetty eri rasvoja, sitähän jopa suositellaan vaihdettavaksi aika ajoin.

Ja korvattavuuden näkee
http://asiointi.kela.fi/laakekys_app/LaakekysApplication?kieli=fi
 
stgds
Kannattaa olla ensin vakuutus, jos meinaat vielä vakuutukseenkin laittaa. Muuten rajaavat ihotaudit pois, jos on reseptillä jo jotain haettu "pitkäaikaisen ihotaudin hoitoon"..........
 
"vieras"
Joo Lipolania on kirjoittanut aina meidän neuvolalääkäri, kun olen pyytänyt. Viisi tuubia pistää aina yhdelle reseptille ja saa melkein puolet halvemmalla. Meillä ei ole vakuutus korvannut rasvoja kuitenkaan, koska ei kuulemma korvaa perusrasvoja. Reseptissä lukee juuri tuo "pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon". Ja lääkäri kirjottanut sen ihan ilman muita selityksiä. Joskun on itsekin kysynyt, että tarvitsetteko jotain reseptejä, esimerkiksi rasvoja varten.
 

Yhteistyössä