Lääkärien ahneus romahduttaa Suomen hyvinvointivaltiona

vierailija
Aina kun palkka on sen verran suuri että sillä on mahdollisuutta leppoistaa niin ihmiset leppostaa
Siksipä lääkäreitä pitäisi kouluttaa paljon enemmän. Olen myös miettinyt sitä, että miksei voisi esim. leikkauksia tekemään tuoda kokonaisia leikkaussalitiimejä ulkomailta. Siis kirurgit, hoitajat, anestesialääkärit yms. ryhmänä jostain ulkomailta. Heillä olisi oma yhteinen kielensä ja toimintatapansa tiiminä, ja potilas olisi nukutettuna eikä sillä näin ollen olisi mitään merkitystä mitä se hoitava porukka höpisee.
 
vierailija
Siksipä lääkäreitä pitäisi kouluttaa paljon enemmän. Olen myös miettinyt sitä, että miksei voisi esim. leikkauksia tekemään tuoda kokonaisia leikkaussalitiimejä ulkomailta. Siis kirurgit, hoitajat, anestesialääkärit yms. ryhmänä jostain ulkomailta. Heillä olisi oma yhteinen kielensä ja toimintatapansa tiiminä, ja potilas olisi nukutettuna eikä sillä näin ollen olisi mitään merkitystä mitä se hoitava porukka höpisee.
Ei käy Lääkäriliitolle.
 
vierailija
Itse asiassa ulkomaalaisille lääkäreille pitäisi myöntää ammatinharjoittamisoikeus Suomessa täysin kielitaitoon katsomatta. Ei julkisella puolella tietenkään, mutta jos joku haluaa perustaa vain englanniksi tai ranskaksi palvelevan toimipisteen Helsinkiin, niin siitä vaan. Potilaat voivat sitten itse päättää haluavatko kotimaista vai sopiiko ulkomaan kieli. Hintakin varmasti vaikuttaisi palvelun suosioon. Itse olen käynyt Suomen lisäksi muistaakseni kolmessa maassa lääkärissä ja yhtä kertaa lukuunottamatta se on mennyt täysin nappiin. Ei Suomella ole monopolia lääketieteellisessä osaamisessa.
 
vierailija
Ihmettelen näitä juttuja. Keskustelin lauantaina lääkärini kanssa kun hän oli päivystämässä polilla klo 9-17. Sen lisäksi hänellä on viikolla normaali vastaanotto ja tekee lisäksi töitä toisessa kaupungissa aina kun ehtii. Toisella lääkärillä on 2500 potilasta ja lisäksi hän käy konsultoimassa sekä pääkaupunkiseudulla että muissakin sairaaloissa.
Kolmas lääkäri tekee päivätyönsä sairaalassa ja iltatyötä sekä viikonloppuja yksityisellä. Kysymys kuuluu keitä ovat nämä nelipäiväiset lääkärit?
 

Yhteistyössä