""Lääkäri kävelee huoneeseen, työntää käden pimppiin ja kävelee ulos" – synnytysväkivalta on yleistä myös Suomessa"

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Siitähän olikin kyse. Taidat olla sitä nuorta ikäpolvea, jolle ei koskaan kehittynyt funktionaalista lukutaitoa eli kykyä tulkita tekstiä ja löytää sen oleellinen merkitys. Provoksikin tuo viestisi on niin huono, että ei siitäkään lie kyse.
Provolta vaikuttaa tuo jutun tekstikin:
Kässin mukaan synnytysväkivalta voi tarkoittaa hyvin yksinkertaisia asioita: synnyttäjän toiveita ei kuunnella tai noudateta, ei kysytä suostumusta tai kerrota, mitä toimenpiteitä tehdään

Kaikki, mikä ei minä-maailman päähenkilöä miellytä, on väkivaltaa!

Viimeksi muokattu:
vierailija
Mikä naisissa on vikana kun ne keksii tällaista? Ei tullut mieleenkään että mua olisi rais kat tu tai pahoinpidelty kun joku 50-60 vuotias lääkäri otti peniksen käteen ja veti terskan taakse vaikka seksi tuon ikäisten naisten kanssa on täysin mahdoton ajatuskin. Tapaus ei ollut mukava, mutta se oli ymmärrettävä.

vierailija
Kaikki, mikä ei minä-maailman päähenkilöä miellytä, on väkivaltaa!
Niinkö siinä sanottiin? Minulla ei ole mitään ongelmaa hyväksyä vaikkapa sitä ajatusta, että ennen kuin lääkäri työntää sormensa peräaukkooni, asiasta olisi hyvä käydä alustava keskustelu. Ilman sitä kyseessä voisi hyvinkin olla väkivalta tai jopa seksuaalirikos. Nämähän ovat tilannekohtaisia juttuja. Sen sijaan sitä minun on aika vaikea hyväksyä ajatuksen tasolla, että asiasta loukkaantuminen olisi vain minun herkkähipiäisyyttäni tai osoitus elämisestä minä-maailmassa. Ei se lääkäriin meneminen tarkoita vapaudenmenetystä.

vierailija
Mikä naisissa on vikana kun ne keksii tällaista? Ei tullut mieleenkään että mua olisi rais kat tu tai pahoinpidelty kun joku 50-60 vuotias lääkäri otti peniksen käteen ja veti terskan taakse vaikka seksi tuon ikäisten naisten kanssa on täysin mahdoton ajatuskin. Tapaus ei ollut mukava, mutta se oli ymmärrettävä.
Olitteko kuitenkin käyneet asian läpi ennen kuin tämä tapahtui? Olit käynyt valittamassa sukupuolitaudista ja lääkäri sanoi, että tutkitaanpa? Vai menikö se tosiaan niin, että olit siellä huoneessa sairaalakoltussa ja lekuri vaan tuli sisään ja alkoi runkata sanomatta sanaakaan?

vierailija
Olitteko kuitenkin käyneet asian läpi ennen kuin tämä tapahtui? Olit käynyt valittamassa sukupuolitaudista ja lääkäri sanoi, että tutkitaanpa? Vai menikö se tosiaan niin, että olit siellä huoneessa sairaalakoltussa ja lekuri vaan tuli sisään ja alkoi runkata sanomatta sanaakaan?
Ei ollut syytä edes epäillä sukupuolitautia. Tosin, lääkäri ei sitä ehkä tiennyt. Penis ei ollut kuitenkaan edes aiheena miksi sinne menin.

vierailija
Ei ollut syytä edes epäillä sukupuolitautia. Tosin, lääkäri ei sitä ehkä tiennyt. Penis ei ollut kuitenkaan edes aiheena miksi sinne menin.
Itseäni tuo kyllä haittaisi. Itse asiassa kieltäydyin sukupuolitautitestissäkin peniksen ropaamiselta koska ei siellä mitään ongelmia ollut. Ja tässäpä se oleellinen pointti olikin eli ei minua pakolla alettu sörkkimään ja asiasta ihan keskusteltiinkin. Niin sen hoitotilanteen pitääkin mennä.

Yhteistyössä