LadyvitaPlus tai Multitabl 2+,molemmissa rautaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Tytteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

-Tytteli

Vieras
Hei,
Pähkäilen alkuraskaudessani sitä että sekä Ladyvita Plus että Multitabs 2? (molemmat tarkoitettu raskaana oleville) sisältävät rautaa 18 mg. Kuitenkin olen lukenut että rautalisää suositellaan vasta neljännestä kuukaudesta eteenpäin.
Miksi näissä kummassakin valmisteessa on rautaa jos sitä ei alussa suositella? Eikö näitä valmisteita saa sitten syödä vielä alkuraskaudessa? Ymmärsin että näitä valmisteita voi syödä koko raskauden ajan.

Raudan määrä ko. valmisteissa on aika vähäinen. Muistelisin, että rautavalmiste, jota itse söin edellisessä raskaudessani, sisälsi rautaa 50mg/tabletti, ja niitä piti ottaa 1-2kpl/pvä.
Söin itse tuota Multitabs 2+ valmistetta esikoista odottaessani ihan alkuviikoilta asti, neuvolan tädin suosituksesta.

Hei vaan. Tuo multitabs 2+ on minulle ihan uusi tuttavuus. Minkä hintainen se on ja paljonko paketissa? Syön nyt ladyvitaa, mutta kuukauden satsi taisi maksaa 16e. Ei hinnalla niin väliä, mutta se yksi tabletti aamulla - kaksi illalla meinaa tuppaa välillä unohtumaan. Muistaakseni rautalisää saa myöskin syödä heti alusta alkaen, monella hemoglobiini kuitenkin laskee heti alkuraskaudessa.

Kiitoa vastauksista! Mutta täh - mulla on sellaista Ladyvitaa jossa kaikki tabletit ovat ihan samanlaisia ja niitä otetaan 3 päivässä, ei siis ole erikseen mitään aamu- ja iltatabletteja. Ja se on nimenomaan sitä Plus:aa.

Mulla on yksi levy keltaisia ja kaksi valkoisia. Keltaisia otetaan yksi aamulla ja valkoisia kaksi illalla.
Aikamoisia eroja vitamiinien ja hivenaineiden määrissä noissa tuotteissa. Vertailin tuossa just nopeasti vilkaisemalla.

Otappa se pahvipaketti ja katso siitä vasemmasta yläkulmasta takaa, siinä on mulla ensin tekstiä pari riviä ja alla "laatikko" jossa lukee annostus. Siinä lukee minulla "Yksi keltainen tabletti aamulla ja kaksi valkoista illalla aterioiden yhteydessä." Ja paketista kun ottaa kaikki ne kolme levyä ulos niin yhdessä on keltaisia tabletteja, kahdessa valkoisia. Minun paketti ostettu vajaat kaksi viikkoa sitten ja parasta ennen 07-2009, erä 202061 (tiedot mpaketin pohjasta)

Minä tuota Ladyvitaa katsoin myös kaupassa, ja siinä oli myös eri tapletit illalle ja aamulle. Minusta muutenkin hirveän kallis kuuri tuo. Otin pelkän d-vitamiinilisän sitten, siinä sentään riittää 3 kk annos 6 eurolla. Rautaa voi alkaa syömään erikseen kun siihen tulee tarvetta. Muuten panostan rahat mieluummin tuoreisiin hedelmiin ja marjaruokiin.

Vain deetä: Mä en saa hedelmiä jne alas, kaikki maistuu pahvilta :-) mikä lie vaivaa. Mun mielestä toi ladyvita on kans kallista, mutta mun oli "vähän pakko" ostaa sitä, kun muuten en saisi kuin kalsiumin täyteen (mä juon vain maitoa, meidän vesi maistuu niin kamalalle). Mun tekee mieli vain kaikkea suolaista, ja ruisleipää. Sillä ravinnolla ei maha-asukkia ilman vitamiinejä kasvateta. Niin enkä tieenyt tuota multitabsia olemassa olevan.

Ei haittaa vaikka vitamiinilisässä on rautaa, sitä on niin pieni määrä. Myöhemminkään, jos joutuu syömään rautaa-rautaa, ei haittaa vaikka vitamiinitabuissa on sitä myös. Multa löytyy molempia, Multi-Tabsia ja Ladyvitaa, ja mullakin Ladyvitasta se versio, jossa otetaan 3 tablettia ruokailun yhteydessä. Vaihdoin sen jossain vaiheessa Multi-Tabsiin jonka suositus on 1-2 tbl päivässä. Syön ite yhtä. Kalliita oli molemmat, varmasti sen takia kun saa käyttää "raskaus- ja imetysajalle" käsitettä. Vähän niinkuin häät, kaikki hää- alkuiset jutut maksaa enemmän kuin normaalit.

Mulla on ladyvita plussassa parasta ennen 1/2009 ja eränumero 057767 eli on varmaan sitten vanhempaa pakkausta. Ovat muuttaneet tabletteja erilaisiksi sitten. No, syön nää loppuun ja sitten ostan seuraavan paketin tuota uutta jossa on aamu- ja iltatabletit, tai sitten sitä Multitabsia.
Hyvä tosiaan tietää ettei toi raudan määrä haittaa vaan voi huoletta popsia näitä ihan alkuraskaudessakin. Kiitos :-)

Ladyvita, jossa on keltaisia ja valkoisia tabletteja ja jota otetaan erikseen aamulla ja illalla, on vanhaa tuotantoa. Nyt se muuttuu sellaiseksi, että otetaan kolme samanväristä tablettia samaan aikaan. Joissain apteekeissa/kaupoissa on ollut suuret varastot ja pieni menekki tuota vanhaa, siksi niitä molempia on tällä hetkellä myynnissä. jatkossa tulee olemaan vain sitä kolme tabua kerralla versiota.

Yhteistyössä