Ladattavat paristot ja laturit sekasin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Mulla on Vartan 15min laturi sekä philipsin musta laturi. Voiko niihin laittaa mitkä tahansa ladattavat paristot vai pitääkö olla joku tietty merkki? Löysin kaapista Gp ReCyko+ ja philipsin multilife paristoja. Philipsin nyt varmaan voi laittaa Philipsin laturiin, mut voiko nuo kaks muuta laittaa toisiinsa? Tai saako noita Philipsin pattereita laittaa tuohon Vartan laturiin, kun on pikalaturi? Saiko noiden antaa ladata koko yön eli eikös ne stoppaa ite itsensä kun ovat täynnä eikä tarvitse minuutin tarkkuudella olla itse ottamassa niitä irti rasiasta?

[QUOTE="aloittaja";22667416]Mistäs mä nään, että nuo sopii yhteen?[/QUOTE]

Siin pitäis kyllä lukee onko nikkeli vaiko metallihydridi akuille, usein molemmille sopivat samat laturit, mut pitää laturista kytkimellä valita kumpia lataa, eli NiCd tai Ni-MH

[QUOTE="vieras";22667447]Siin pitäis kyllä lukee onko nikkeli vaiko metallihydridi akuille, usein molemmille sopivat samat laturit, mut pitää laturista kytkimellä valita kumpia lataa, eli NiCd tai Ni-MH[/QUOTE]

Ni-MH lukee kaikissa paristoissa sekä Vartan laturissa, Philipsin ei lue mitään mutta luulenpa että on sama ku nuo muutkin.

Miten sitten tuo latausaika? Jos laitan nyt yöksi lataukseen niin eihän ole vaaraa esim. ylikuumenemisesta tms.? Ovat molemmat laturit alle 5v vanhoja, mutta hukkasin nuo 4 vuotta sitten muutossa ja nyt vasta löysin ne niin ei mitään muistikuvaa, miten nuo toimii.

Yhteistyössä