LACTOFILUS-JAUHETTA VAUVAN MAHAVAIVOIHIN,KOKEMUKSIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lakunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkotatko Lactophilusta? Meillä käytettii sitä sillo kun poika oli n. parin kk ikänen. Autto kyllä erinomaisesti! Laitoin äidinmaitoa sellaseen muoviseen lääkemittaan ja siihen sitä jauhetta ohjeen mukaisen annoksen. Sekotin sen ja poika pysty kyllä sen siitä hörppimää.

Alkuperäinen kirjoittaja lakunen:
Oletteko käyttäneet pienelle vauvalle Lactofilus-jauhetta mahavaivoihin? Onko auttanut? Mitenkä annostellaan?

lapsellesi relatippoja. Ne ovat maitohappobakteereja kanssa ja niitä laitetaan 5 tippaa esim maidon sekaan. Ne ovat minusta paljon helpommat käyttää kuin jauhe. Voit myös itse käyttää kyseistä tuotetta (löytyy kapselina). Neuvolassa minua neuvottiin itsekkin syömään niin tätä menee myös äidinmaidon mukana lapsen vatsaan. Relat säilytetään jääkaapissa ja apteekissakin ne ovat sellaisessa kylmäkaapissa. Maksavat aika paljon (n. 20€), mutta kestävät reilu pari kuukautta. Neuvolan tädin mielestä voi antaa ihan niin pitkään kuin vain haluaa.

Rela-tipat ovat vaan öljypohjaisia ja siten voivat vaivata herkän vauvan vatsaa.. Meillä käytössä DDS Junior -maitohappobakteerijauhe (ostin vyöhyketerapeutin ohjeistamana, luontaistuotekaupasta). Nyt vaan mietin, onko se laittanut vauvan mahan kovaksi, kuten jostain olen lukenut voivan tapahtua.. Muilla kokemuksia?

Yhteistyössä