Laboratorioanalyytikot!!

Hei! Olen ajatellut hakea opiskelemaan kyseiseen ammattiin, vaihtaa hoitoalalta pois. Eli kyseiset ihmiset mitä pidätte työstänne, entä palkka? Onko koulutuksessa hirveesti matikkaa ja fysiikkaa, ei meikäläisen parhaimpia aiheita..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 10:34 vieras kirjoitti:
Hei! Olen ajatellut hakea opiskelemaan kyseiseen ammattiin, vaihtaa hoitoalalta pois. Eli kyseiset ihmiset mitä pidätte työstänne, entä palkka? Onko koulutuksessa hirveesti matikkaa ja fysiikkaa, ei meikäläisen parhaimpia aiheita..
Moi!

Olen laboratorioanalyytikko.Valmistuttuani muutama vuosi sitten oli työpaikkoja tarjolla paljon.Itse sain heti työpaikan valmistuttuani.
Palkka riippuu vähän työpaikasta.Itse olen yksityisellä ja saan palkkaa yli 2000 euroa.Koulutus sisälsi silloin,kun opiskelin jonkin verran matikkaa ja fysiikkaa,mutta ei paljoakaan,ja kurssit oli aika helppoja.En itsekään erityisen hyvin niitä osannut.Kemiaa on sitten paljon.Käytäntöä on paljon,mikä on hyvä.
Minusta koulutuksessa on hyvänä puolena monipuolisuus.

ja olen tykännyt työstäni,nyt äitiyslomalla...
 
Analyytikko
Minä valmistun laboratorioanalyytikoksi keväällä. Töitä ei vielä ole tiedossa, en kyllä mitenkään kovin hanakasti ole vielä etsinytkään. Työtilanne ei tällä hetkellä vaikuta kovin hyvältä, etelä-suomessa ja pääkaupunkiseudulla varmaan töitä on mutta muualla suomessa hiukan heikommin. Ja työt on valitettavan usein samoja töitä kuin laboranteilla. Koulutuksen arvostus on kyllä noussut ja tiedän useita pomon hommissa olevia analyytikoita. Palkasta en siis vielä tiedä kun en ole työura vielä varsinaisesti aloittanut. Koulussa matikkaa ja fysiikkaa jonkin verran ja kemiaa paljon. Muuten mukava koulutus, ekan vuoden jälkeen paljon käytännön osaamiseen panostetaan. Mihin päin olit ajatellut kouluun hakea jos siihen päädyt?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:24 Analyytikko kirjoitti:
Minä valmistun laboratorioanalyytikoksi keväällä. Töitä ei vielä ole tiedossa, en kyllä mitenkään kovin hanakasti ole vielä etsinytkään. Työtilanne ei tällä hetkellä vaikuta kovin hyvältä, etelä-suomessa ja pääkaupunkiseudulla varmaan töitä on mutta muualla suomessa hiukan heikommin. Ja työt on valitettavan usein samoja töitä kuin laboranteilla. Koulutuksen arvostus on kyllä noussut ja tiedän useita pomon hommissa olevia analyytikoita. Palkasta en siis vielä tiedä kun en ole työura vielä varsinaisesti aloittanut. Koulussa matikkaa ja fysiikkaa jonkin verran ja kemiaa paljon. Muuten mukava koulutus, ekan vuoden jälkeen paljon käytännön osaamiseen panostetaan. Mihin päin olit ajatellut kouluun hakea jos siihen päädyt?
Moi! Asun Uudellamaalla eli Stadiaan oon ajatellut. Mutta tuosta kirjoituksestasi päätellen myös laborantin koulutus olisi ihan ok, jos teette vielä suht samoja hommia. Ja esimieheksi ei ole kyllä mitään hinkua! :eek:
Siis jos analyytikot ovat usein pomoina..?! Nykyiseltä koulutukseltani olen sh ja haluaisin vaihtaa alaa, mutta nykyisestä koulutuksesta olisi varmaan ihan hyötyäkin labrahommissa..? Mutta en halua bioanalyytikoksi!! =)
 
myös vieras
Minunkos sivupersoona siellä taas kirjoittelee kun aatokset on niin samanmoisia. =) Siis mie olen myös sh ja tosissaan miettimässä mitähän muuta sitä voisi tehdä ja just noi laborantin hommat kiinnostaisi. En vaan ole tiennyt että on laboratorioanalyytikkojakin ja ne ei siis ole sama kuin entiset labranhoitajat nykyiset bioanalyytikot. :D
 

Yhteistyössä