Laborantin palkka, tietäiskö joku...?

  • Viestiketjun aloittaja c2h5oh
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mä olen ollut elintarvikealalla laboranttina ja palkka oli 2500e bruttona +lisät
No tämän on pakko olla ns pissatus. Ei voi olla noin kova palkka jos on käynyt vain tavallisen amitsupohjaisen kemian laborantti-linjan????
 
dfdf
Meidän työpaikalla vaihtelee tehtävien ja pärstäkertoimen mukaan. Huonoin palkkaus taitaa olla vähän yli 2000 euroa ja parhaimmin palkatut saavat 2500 e/kk. Valtiollinen työnantaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mä olen ollut elintarvikealalla laboranttina ja palkka oli 2500e bruttona +lisät
No tämän on pakko olla ns pissatus. Ei voi olla noin kova palkka jos on käynyt vain tavallisen amitsupohjaisen kemian laborantti-linjan????
ei ole kusetusta vaan ihan totuus =) Ja vielä olin vasta valmistunutkin =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mä olen ollut elintarvikealalla laboranttina ja palkka oli 2500e bruttona +lisät
No tämän on pakko olla ns pissatus. Ei voi olla noin kova palkka jos on käynyt vain tavallisen amitsupohjaisen kemian laborantti-linjan????
Miksi ei voisi olla?
Noin lyhyellä koulutuksella kuitenkin ihan hyvä palkka mielestäni. Ja olen muistaakseni lukenut parikin ns palkkavertailututkimusta "paljonko naapurisi tienaa" ja niiden mukaan palkka on ollut korkeintaa n2000e. Toivottavasti en ole nyt itseäni alihinnoitellut kun sanoin palkkatoiveeksi 2100e, lisiä ei ole kun on päivätyö.
 
Miimitsu
Mä oon ollu labra-analyytikkona duunissa, kuitenkin ammattikorkea ja 3,5-vuotinen koulutus ja silti mun palkkani oli 1700?/kk, tosin tää vuonna 2002. Nykyisin kollegat tienaa noin 2000?/kk.
 
hips
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Meidän työpaikalla vaihtelee tehtävien ja pärstäkertoimen mukaan. Huonoin palkkaus taitaa olla vähän yli 2000 euroa ja parhaimmin palkatut saavat 2500 e/kk. Valtiollinen työnantaja.
Mielenkiintoista, että valtiolla noin paljon palkat vaihtelee. Ei pitäis. Kyse ei tosin ole nyt kemian laborantin palkasta, mutta muutama vuosi sitten Eviralla, joka siis valtion pulju, oli laboranttien lähtöpalkka 1600-1700 euroa. Kokemus ym. henkilökohtaiset lisät päälle siihen sitten, yleensä noin 100 euroa, jollain kokeneilla noin 300 euroa.

Valiolla olin myös töissä. Siellä kemian ja mikrobiologian laboranttien palkat oli noin 1800-1900 euroa. Siihen lisät päälle parisataa.
 
vieras
Edes kemiantekniikan insinöörillä ei ole tuollaisia palkkoja kun työelämään astuu. (tietenkin riippuu työpaikasta mutta tuo 2500 on silkkaa kakkapuhetta)

Sanoisin että peruspalkka lähtee 1700 ylöspäin.
 
vieras
Palkkahaitarin mukaan

Laborantit ym. Y 2059 .
Laborantti V 1880 1894
Laborantti K 1840 1862
Laboratorioapulainen V 1817 1827
Laboratoriohoitaja V 2052 2056
Laboratoriohoitaja K 2254 2315
Laboratoriohoitajat Y 2242 .
Laboratorioinsinööri V 3162 3173
Laboratorioinsinööri K 2675 2854
Laboratoriomestari V 2007 2016
Laboratoriomestari K 2156 2172
Laboratorion hoitaja K .. ..
Laboratorionjohtaja V 4437 4520
Laboratoriopäällikkö V 3664 3673
Laboratorioteknikko V 2175 2199
Laboratorioteknikko K 2314 2386

V = valtio K = kunnallinen Y = yksityinen

http://www.palkkahaitari.fi/palkat.html
 
simis
Olin Orion Pharmalla töissä ja palkkani oli 2800 euroa kuussa. Ihan amis pohjalta olen kouluttautunut ja työvuosia oli takana vähän yli 10 vuotta kun sain sieltä kenkää. Ei kaikki siellä tollasta palkkaa saa mut mä sain kun olin hyvä.
 
"jenny"
Itse työskentelen tällä hetkellä KRP:n labrassa laboratorioanalyytikon koulutuksella ja palkka on 2400 euroa kuussa. Tykkään työstäni todella paljon, vaikka jossain tehtaalla voisikin enemmän ansaita.
 
VT
[QUOTE="huom";22418678]Ystäväni on kokkolassa eräällä yrityksella amis pohjaisella koulutuksena laboranttina peräti n.2800euron palkkaa,laborantteistaon nykyisin pulaa ja palkkaus kova siki[/QUOTE]

Missä on pulaa??? Etelä-Suomessa vai? Pari vuotta ei ainakaan ollut täälläpäin tarvetta, kun kysyin kaikkialta mistä vaan keksin. Pitää varmaan taas alkaa soitella labrat läpi, kun ei ne työkkärissä ainakaan ilmoittele...
 
!
Täytyi osallistua tähän, vaikka onkin aika vanha ketju. Työskentelen yksityisessä firmassa tutkimuspuolen laboranttina (lääkefirma), 2,5v kokemusta alalta (2v samassa paikassa) ja palkan sain juuri hilattua 2000e/kk. Eli eipä ole iso ja korotukset kuullostavat aika nihkeiltä. Lähtöpalkat ovat yleensä 1650e/kk ja päivätyö eli muita lisiä ei tule. Minäkin haluaisin tietää jos jossain on oikein pula laboranteista..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Työkokemusta 20 v;23515207:
Tehdas ajettiin alas vuonna 20008. Nyt työtön. Viimeksi sain 50 000 € vuodessa.
Vau! Meidän tehtaalla kaikkien labraihmisten palkat jäävät alle 30 000 € vuodessa, mutta tehdas on edelleen pystyssä.
 
E4gle
missä pääsisi työskentelemään metallialan laboranttina? laborantin työt kiinnostaisivat ja kovasti, lähinnä rikoslaboratorioissa/metallialalla, mutta tietoa tuntuu löytyvän kovin vähän.. oppisopimuksella meinasin koulutuksen aloittaa.
 

Yhteistyössä