lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeinen vuoto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joku"

Vieras
Onko normaalia että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuodon loputtua alkaa uusi,tosi runsas vuoto? epäilivät menkkoja kun osastolle soitin...mutta siis sitä tulee ihan hulahtamalla,yöside ei pidä mitään, hyytymiä tuleee (ei mitään kananmunan kokoisia) mutta kuitenkin. Vuoto on ihan kunnon verta. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Kun kysyin vuodosta,niin sitten kun raskaustesti on otettu niin mikäli se näyttää positiivista pitää ottaa yhteyttä sairaalaan...mutta mitä jos vuodan kuiviin ennen sitä? pelottaa että kaavinta odottaa!!kertokaa kokemuksianne...olen huolesta soikeana :/

Paljonko sitä ensimmäistä vuotoa tuli? Jos sitä on tullut kohtalaisen vähän, niin lienee normaalia, mutta jos jo sitä tuli rutosti, niin menisin heti lääkäriin.

Mulla oli vastaava tilanne ja tuli semmoisia teevadin kokoisia hyytymiä ja hulahteli vuorokauden. Soitin gynekologille ja sanoi nimen omaan jos tulee isoja hyytymiä niin mennä päivystykseen mittauttamaan hb ja jos alle 90 niin sairaalaan. Mulla oli yhdessä vuorokaudessa laskenut hb 134-85 ja tekivät lähetteen. Sit sairaalassa sain vain lääkettä suunkautta jolla vuoto yön aikana asettui, aamulla pääsin kotiin. Eli en tarvinnut kaavintaa. Kaverille samassa tilanteessa joutuivat kaavinnan tekemään mutta ei siis välttämättä. Jos verta tulee ihan holonaan ja hyytymiä niin mene mittauttamaan hb. Tsemppiä

Ensimmäistä vuotoa tuli ehkä vähän reilummin kuin menkoissa,toki seki oli kiinni siitä miten rehkin menemään! mutta tätä vuotoa tulee paljon enemmän silloin se lorauttaa. Esim. aamupäivällä tuli paljon,iltapäivällä vähemmän ja nyt illalla sitten taas tuli kunnon loraus! (kerran lorautti vaatteet vaihtoon) mutta en siis koko aikaa joudu juoksemaan vessaan....lastenvaipat on sen verran oivia apureita :D Jos maanantaihin asti pääsisin,niin sitten vois mennä käymään tk:ssa mittauttamassa hb. Hyytymät on olleet vielä ihan sormenpään kokoisia vähä reiluja sellaisia. Ultrattiinko teiltä tyhjennyksen jälkeen kohtua? minulta ultrattiin ja lääkärin mielestä sinne ei jääny mitään. Voiko nämä kuitenkin olla reilummat menkat??? entäs nuo hyytymät? yksi kaveri kyllä meinasi että sillä oli tullut keskenmenon jälkeen hyytymiä vielä menkkojenkin aikaan. Kauheaa jaahkausta ja jaarittelua ku ei tiiä ja huolettaa nii maan perusteellisesti.

Minulla alkoi muutaman päivän päästä, ensin vähäisen vuodon jälkeen hulahtelemaan verta oikein urakalla. Pöntöltä ei voinut nousta ylös. Soitin osastolle ja sanottiin, että oisko kuukautiset alkaneet. Ei vuoto ihan sille kyllä vaikuttanut.
Epämääräistä vuotoa jatkui n. 4viikkoa, sitten soitin jo neuvolaan, että onko tämä enää normaalia: vuotopäiviä muutama, sitten hieman vuotoa, ja yksi päivä ilman vuotoa, sitten taas alkoi vuotamaan enemmän...
Pääsin ultraan ja siellä todettiin, että kaikki palaset eivät ole tulleet ulos, joten jouduin kaavintaan.
Kaavinnan jälkeen vuoti vain ihan vähän parina päivänä ja siihen loppui.

Yhteistyössä