lääkitystä ja sen iloja/suruja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieheni on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieheni on

Vieras
Mieheni on käyttänyt masennuslääkkeitä noin vuoden verran ja nyt pari kuukautta mieltä tasaavia lääkkeitä. Vointi hänellä on tällä hetkellä hyvä ja kotielämä on suhteellisen normaalia, (mieheni vointi ei koskaan ole ollut siis kovin huono, lievää ahdistusta jne.mutta usean vuoden ajan)
Sitten varsinaiseen ongelmaan, seksielämä on hiipunut tosi minimaaliseen ehkä kerran kuussa. Uskomme tämän johtuvan lääkkeistä. Onko muilla kokemuksia siitä, että voiko seksihalut palata vaikka lääkitys jatkuu ennallaan vai pitääkö tuohonkin vaivaan syödä sitten jotain lääkkeitä. Tuntuu varsinaiselta oravanpyörältä. Auttaisikohan lääkkeiden vaihtaminen.

Moi,

Noita seksihalu-sivuvaikutuksista lääkärit ei sana mitään. Väittää vaan, että seksihalujen väheneminen johtuu masennuksesta. Hölynpölyä. Johan niissä paketeissakin lukee, että sivuvaikutus: libidon aleneminen.

Omia kokemuksia: Olin masentunut noin 4-5vuotta. Seksielämä oli vilkasta siitä huolimatta koko masennuksen alun. Sitten hain apua ja sain lääkkeet. Eli mielialalääkkeet. Seronil, efoxor jne kokeiltiin monia. Seksihalut meni nollaan, ja mikä pahinta, en saanut enää orgasmeja. Vaikka mitä olisi tehnyt. Lääkkeet kuulemma vaikuttaa samaan mielihyvöäkeskukseen. No, olin 3 vuotta ilman orgasmeja ja seksiä oli ehkä 10krt vuodessa miehen takia. Sitten lääkkeet vaihdettiin remeroniin. Seksielämä palasi ja sain taas orgasmeja normaalisti. Remeron on ihan toisen tyyppinen lääke. Tosin lihoin siitä noin 10kg.

Nyt masennus ja lääkkeet on historiaa. TSEMPPIÄ TEILLE!

Masennuslääkkeet, niin hyviä kuin ne onki siihen masennustautiin - on sivuvaikutuksena erektio-ongelmat ja seksuaalisen halun väheneminen/latistuminen. Ja juu tästä ei lääkärit mitään mainitse :/ valitettavasti. Mutta toki masennuskin aiheuttaa usein vaikeuksia seksuaalisessa halukkuudessa.

kiitos kannustavista vastauksista, yritän saada miestäni kertomaan enemmän lääkärille aiheesta josko lääkevaihdos olisi paikallaan. Aihe ei ole ymmärtääkseni mukavin/helpoin ottaa esille lääkärissä...
Ja muijan vaihtoehdotuksesta otetaan muuten vaan oppia, voishan sitä aina laittaa itseään vähän haluttavamman näköiseksi...on tuo mies kuitenkin joka päivä kehunut kauniiksi ja sanonut rakastavansa. Ylimääräisiä kiloja on ehkä 3 eli aloitetaan siitä ja nuorikin onneksi vielä olen.

Ei tuohon auta muu kuin lääkkeiden vaihto. Varmaan SSRI-ryhmän lääkkeistä on kyse ja kaikille nämä lääkkeet eivät sovi. Mulla myös tuli sivuvaikutuksena totaalinen seksihaluttomuus ja kyvyttömyys saada orgasmia. Kokeilin paria merkkiä SSRItä. Nyt kokeilussa Valdoxan-niminen uusi melatoniini-lääke, tuntuis olevan ihan hyvä.

kiitos kannustavista vastauksista, yritän saada miestäni kertomaan enemmän lääkärille aiheesta josko lääkevaihdos olisi paikallaan. Aihe ei ole ymmärtääkseni mukavin/helpoin ottaa esille lääkärissä...

Aihe on tietty vähän kiusallinen, mutta voit kertoa miehellesi että kyseessä on erittäin yleinen haittavaikutus ja ne lääkäritkin kyllä tietää sen ja ottaa asian vakavasti.

mitä on mieltä tasaavat lääkkeet? miten ne poikkeaa masennuslääkkeistä? mitä merkkiä, ja miten usein niitä otetaan?
mun miehellä ollut kohta vuoden cipralexit

meillä sama ongelma. ap:n kirjoitus tuntui kuin olisi meidän elämästä. olen valitettavasti jo todella kyrpiintynyt kun mies ei halua/pysty/voi harrastaa seksiä. Olen yrittänyt sanoa että se tekee molemmille hyvää, rentouttaa, purkaa stressiä yms. Hänestä on tullut täysin kylmä. Ei haleja, pusuja, läheisyyttä ei mitään. Koitan olla ymmärtäväinen mutta olen minäkin ihminen ja minulla on tarpeet. Kaipaan hellyyttä ja läheisyyttä. Lisäksi mieheni tilasta ei tiedä kun hänen vanhempansa. en voi puhua kellekään. Esitetään vaan minun perheelle, ystäville, tutuille että kaikki on hyvin vaikka elämämme on aivan päin persettä. Kaikki asiat on oikeasti todella huonosti.

Yhteistyössä