lääkeaaloe kasvi, aloe vera kasvi, mistä sellaisen voi ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viherpeukkumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viherpeukkumamma

Vieras
Moikka!

Nyt ois tarvetta ostaa tommonen kasvi, mutta en mistään tunnu sellaista löytävän.
Asun vantaalla joten oisko kellään ideaa mistä voisin tommosen ostaa?

ei noita kukkakaupasta yleensä saa. Omani on tuota afrikasta. Soittele kukkakauppoihin jos tuuri käy niin joku myy noita vaikka yleensä myytävät on niitä peruskasveja joilla ei voi lääkitä.

Ostin omani, 2 kpl Helsingin keskustan Stockmannilta. Maksoivat n. 10 eur/kpl mutta ovat osoittautuneet arvonsa väärtiksi. Yhden lehden napsaisin, voitelin siitä erittyvällä nesteellä kädessä olleen haavani, sekoitin osan veteen ja join. Sivelin Aloe Veran uutetta myös jalkapohjassa olevaan irtirevittyyn känsääni-ja kuumotus lakkasi. Aloe Vera on kotilääkärini pikkutapaturmissa.

Kyllä minä ostin ainakin tänään Raision Pirilän kukkatalosta, se on justiinsa se lääke aloevera. EI MIKÄÄN PRUSKASVI.

Voitko laittaa kuvan hankinnastasi?
Olen myös katsellut esim. k-ketjulla olevan myynnissä, mutta lääke aloesta ei ole mainintaa. Parista kukkakaupasta olen tiedustellut, mutta hankalaa tuntui tilaaminen olevan.

Googlen kuvahaulla sai monenlaisia lääke aloe vaihtoehtoja ja yksi vastasi k-ketjun myynnissä olevaa. Sormen paksuisia kapeahkoja vaaleanvihreitä lehtiä vaaleilla pilkuilla ja lehden sivussa harvakseltaan hammastusta.

Tuossahan nuo lajikkeet on manittu, mitkä ovat ns. "lääkealoeita"; http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4keaaloe

Mutta esim aloe vera "bisnestä" tekevät firmat käyttävät tuotteisiinsa juuri tuota "barbadensis" lajiketta.

Yhteistyössä