Lääkärit, asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aajapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aajapee

Vieras
Minulla on ollut nyt varmaan neljä kuukautta patti peräaukossa. Se tuntuu pyyhkiessä ja ihan kuin olisi kasvanut vähän tänä aikana. Se on ehkä peukalon pään kokoinen. Itse patti ei ole mielestäni kipeä, mutta peräaukko on alkanut kirvelemään tässä kesän aikana. Joskus pyyhkiessä paperiin tulee vähän verta. Maha on usein löysällä. Onko mitään mahdollisuutta että olisi vain peräpukama? Olen vielä nuori, parikymppinen.

Kiitän asiallisista vastauksista.

mitä suurimmalla todennäköisyydellä on ihan peräpukama.

wc-käyntien yhteydessä kannattaa suihkuttaa bidesuihkulla, myös virtsaamiskäynneillä, vähentää näin hellekeleillä hikoilun aiheuttamaa kutinaa.
Apteekista saa myös voidetta vaivaan. Jos se ei helpota, kannattaa käydä lääkärille näyttämässä.
t:hoitsu

Kiitos vastauksista. Lääkäriin on pitänyt mennä jo aikaa sitten mutta en vain ole saanut aikaiseksi/ uskaltanut. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä jos varaan lääkäriaikaa tällä tai ensi viikolla. Pelkään syöpää. Mutta voisi kyllä kokeilla noita apteekin tuotteita.

Peräpukama ja haavaumia. Kannattaa suihkuttaa ulostamisen jälkeen lämpimällä vedellä. Pidä vatsa pehmeänä ja voit yrittää työntää pattia piiloon. Mulla on myös välillä pukama pullottamassa. Useimmiten on piilossa, mutta jos vatsa vähänkään kovalla niin pullahtaa näkyviin. Kutinaan ja kirvelyyn suihkuttelu ja bepanthen voide.

Yhteistyössä