Lääkärineuvola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pallo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pallo"

Vieras
mitä siellä tehään?

Meillä on siis vaan yks lääkärineuvola joskus.. Hmm oisko 35. viikolla. Ens kerralla terkkari varaa kuulemma lääkärille ajan.

Mutta mietin vaan et mitä siellä tutkitaan jne?

Riippuu täysin kunnasta. Täällä ultrataan aina lääkärineuvolassa, osassa kunnista tehdään pelkkä sisätutkimus ja ulkotutkimus. Muuten samat tutkimukset kuin normineuvolassa.

Mitä sillä sisätutkimuksella siis tutkitaan? Tuskin nyt huvin vuoksi sinne kurkitaan. Kahdesti mulla on jo ultrattu, viikkoja nyt 13+5 :) ja eka lääkäri tosiaan vko 15.

Paitsi että aina ei tehdä sisätutkimusta, koska se on turha, jos tehdään ultra. Näin sanottiin ainakin täällä viimeksi kun olin raskaana. Lisäksi sisätutkimus on aina tulehdusriski, vaikka pieni onkin, joten niitä pyritään välttämään. Joten riippuu ihan kunnasta ja paikasta jossa läkärineuvola on.

Paitsi että aina ei tehdä sisätutkimusta, koska se on turha, jos tehdään ultra. Näin sanottiin ainakin täällä viimeksi kun olin raskaana. Lisäksi sisätutkimus on aina tulehdusriski, vaikka pieni onkin, joten niitä pyritään välttämään. Joten riippuu ihan kunnasta ja paikasta jossa läkärineuvola on.

Tosiaan taitaa olla kuntakohtaista:) Itse olen kahdessa raskaudessa ravannut sen noin 10 kertaa/raskaus lääkärillä ja sisätutkimus ja ultra on tehty AINA.

Yhteistyössä