Lääkärin työ on mahdottoman helppoa:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Valelääkäri: Se oli helppo työ
15.09.2010 12:28

Syytetty 24-vuotias valelääkäri perusteli huijaustaan työttömyydellä ja kiinnostuksellaan alaan.

- Olin aika pitkään ollut työtön silloin 2008. Minulla oli aika paljon kiinnostusta (lääketieteeseen) ja alan osaamista, olin lukenut alan kirjallisuutta, mies sanoi oikeudessa.

Opintotodistuksen hän sanoi väärentäneensä "lähinnä hetken mielijohteesta", kun oli törmännyt sellaiseen Google-haulla. Hän vastasi sitten Karkkilan terveyskeskuksen työpaikkailmoitukseen työvoimaviranomaisten mol.fi-internetsivulla.

Työhaastatteluissa Karkkilassa tai myöhemmin Karjaalla ei syytetyn mukaan kysytty mitään lääketieteeseen liittyviä kysymyksiä. Niihin hän ei olisi osannut vastata. Sen sijaan kyseltiin hänen taustoistaan ja miten hän suhtautuu asiakaspalvelutilanteisiin.

- Työ oli helppoa. Koko ajan olin valvonnan alaisena, koko ajan oli tietolähteet lähellä. Jos tarvitsi erikoislääkäriä, niin sellainen löytyi yhden puhelinsoiton päästä Lohjalta. Mielellään auttoivat.

Valelääkäri myönsi, että jälkeenpäin ajatellen hänen lääkärinkykynsä olivat työsuhteen alkaessa "aika mitättömät". Hän kuitenkin katsoi, että vuoden intensiivisen opiskelun ja työssäkäynnin aikana lääkärintyöt alkoivat sujua.

Hän luovi lääkärinä kysymällä neuvoa, etsimällä tietoa internetistä ja alan kirjallisuudesta.

Hän sanoi, ettei hänellä ole koskaan ollut vaikeuksia oppia uusia asioita.

Järjetöntä. Lääkärin työ ei todellakaan ole helppoa. Totta kuitenkin, että siihen oppii vähitellen ja taidot kehittyy ja tietomäärä kasvaa. Mutta silti. Lääkärin työ on vaativaa työtä.

[QUOTE="vieras";22037638]Järjetöntä. Lääkärin työ ei todellakaan ole helppoa. Totta kuitenkin, että siihen oppii vähitellen ja taidot kehittyy ja tietomäärä kasvaa. Mutta silti. Lääkärin työ on vaativaa työtä.[/QUOTE]

Eipä tuo kovin vaativalta työltä kuullosta jos varastomies pystyy hoitamaan terveyskeskuslääkärinvirkaa ilman koulutusta pelkän nokkeluutensa turvin.

[QUOTE="vieras";22037687]Eipä tuo kovin vaativalta työltä kuullosta jos varastomies pystyy hoitamaan terveyskeskuslääkärinvirkaa ilman koulutusta pelkän nokkeluutensa turvin.[/QUOTE]

Minä pidän työtäni vaativana. Se on minun käsitys asiasta.

Jos konsultoi joka asiassa muita eikä tee akuuttia päivystystä, niin saattaa jotenkin klaarata. Itse teen yleislääkärin työtä ja kyllä olisin varmaan tyrinyt pahemman kerran ilman kunnon koulutusta. Ja enää ei tarvitse koko ajan konsultoida muita kun alkaa ammattitaito olla kohdillaan. Esim. lapsen korvatulehdus (kuulostaa helpolta) ei todellakaan ole mikään simppeli diagnoosi. Tai no - valelääkäri voi määrä kuurin kaikille ja puolet syö sen turhaan!

Aika hyvä :D ..pitkälle se pötki valheella :D

..mulla vaan ei olis pokkaa siinäkin pelossa että jo työhaastattelussa kysyttäis jotain sellasta alaan liittyvää mistä mulla ei olis mitään hajua :D

"Hän kuitenkin katsoi, että vuoden intensiivisen opiskelun ja työssäkäynnin aikana lääkärintyöt alkoivat sujua."

Olisihan työssäoppiminen edullinen tapa yhteiskunnalle kouluttaa uusia lääkäreitä. Sitten iltaisin vähän lueskella Terveysporttia. Ja se on siinä.

[QUOTE="muori";22037719]Jos konsultoi joka asiassa muita eikä tee akuuttia päivystystä, niin saattaa jotenkin klaarata. Itse teen yleislääkärin työtä ja kyllä olisin varmaan tyrinyt pahemman kerran ilman kunnon koulutusta. Ja enää ei tarvitse koko ajan konsultoida muita kun alkaa ammattitaito olla kohdillaan. Esim. lapsen korvatulehdus (kuulostaa helpolta) ei todellakaan ole mikään simppeli diagnoosi. Tai no - valelääkäri voi määrä kuurin kaikille ja puolet syö sen turhaan![/QUOTE]

Mutta mitenköhän tällä lääkärillä on toiminut nämä sv-numerot jne. mitkä pitäis siihen reseptiin lyödä :D ?
Vai eikö kukaan oo vaan apteekissa ikinä kiinnittänyt huomiota siihen?

Joo meidänki oma lääkäri terkkulassa ehdottelee sellaisia juttuja, et ei oo vaikeeta lääkärin työ mm. lapsi on potenut useita viikkoja yskää ja menee siihen hakemaan apua niin lääkäri totee, et anna hunajaa kyllä se siitä lapsen nyt aina yskii. No minä siihe, et kun sillä painoki tippuu kun yskii niin että ruoka ei pysy sisällä (1v) lääkäri, et juu aina ne yksii hei hei.
Päivystävä lääkäri otti siten kantaa et astmalääke ja lastenpolille :/

Varastomies ei oikeasti voi käsittää ihan sitä kaikkea tietomäärää mitä lääkiksessä opitaan. Se, mitä hän on kerennyt lukemaan asioista, raapaisevat vain pintaa. Jos hän oikeasti sisäistäisi asiat niin nopeasti, niin hän olisi oikeasti jo päässyt sinne lääkikseen. ;)

Varastomies ei oikeasti voi käsittää ihan sitä kaikkea tietomäärää mitä lääkiksessä opitaan. Se, mitä hän on kerennyt lukemaan asioista, raapaisevat vain pintaa. Jos hän oikeasti sisäistäisi asiat niin nopeasti, niin hän olisi oikeasti jo päässyt sinne lääkikseen. ;)

Näköjään lekureiden itsetunnolle käy kovasti se kun varastomies pystyy hoitamaan samoja hommia ilman minkäänlaista koulutusta vain tervettä järkeä soveltaen ;)

[QUOTE="vieras";22038128]Näköjään lekureiden itsetunnolle käy kovasti se kun varastomies pystyy hoitamaan samoja hommia ilman minkäänlaista koulutusta vain tervettä järkeä soveltaen ;)[/QUOTE]

Kuka vaan osaa netistä katsoa oireita ja sitte nettifarmakasta lääkkeet siihen :whistle: tk lääkärin työ on juu niiiiiiiiiiiiiiin vaikiaa jotta juu :D

Helppohan sen on kirjottaa jotain tyyliin sydänäänet normaalit, keuhkot puhtaat, korvat terveet... Mistäs sen enää myöhemmin huomaa? Ohhoh, olikin oikeesti sivuääni ja sydänvika mut pikkujuttu. Että kaikki mammat vaan korvalampun ostoon! Mitäs te mukuloita korvatulehduksessa lääkäriin, jopa päivystykseen, roudaatte, sehän on niin helppoa että voi tehdä kotonakin? ;)

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Eipä se lääkärin työ ole helppoa. Miettikää nyt näitäkin palstamammoja, jotka lapsen ensimmäisen yskäisyn jälkeen ovat vaatimassa antibiottia. Oikea lääkäri tästä selviää, valelääkäri ei.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;22038356:
Eipä se lääkärin työ ole helppoa. Miettikää nyt näitäkin palstamammoja, jotka lapsen ensimmäisen yskäisyn jälkeen ovat vaatimassa antibiottia. Oikea lääkäri tästä selviää, valelääkäri ei.

Miksei muka selviä? Määrää sitten antibioottia jos kerran mamma niin vaatii.

Helppohan sen on kirjottaa jotain tyyliin sydänäänet normaalit, keuhkot puhtaat, korvat terveet... Mistäs sen enää myöhemmin huomaa? Ohhoh, olikin oikeesti sivuääni ja sydänvika mut pikkujuttu. Että kaikki mammat vaan korvalampun ostoon! Mitäs te mukuloita korvatulehduksessa lääkäriin, jopa päivystykseen, roudaatte, sehän on niin helppoa että voi tehdä kotonakin? ;)

Siihen tarvii sen korvalampun lisäksi sen reseptin jonka saa vaan lääkäristä. Ja juu sairaanhoitajana osaisin kyllä kotona katsoa onko korva tulehtunut vai ei mutta sitä ab-kuuria ei vaan voi saada kuin siltä terkkulan töllöltä omalääkäriltä.

Lapsi saa turhan antibiootin, joka sotkee oman bakteerikannan.Kohta maailma on töynnä bakteerikantoja, joihin ei mikään ab pure. Eli oikea lääkäri tekee päätöksen löytöjen mukaan, ei sen mukaan, mitä kukin potilas on vaatimassa.Tämä vaatii koulutksen ja useamman vuoden kokemuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;22038422:
Lapsi saa turhan antibiootin, joka sotkee oman bakteerikannan.Kohta maailma on töynnä bakteerikantoja, joihin ei mikään ab pure. Eli oikea lääkäri tekee päätöksen löytöjen mukaan, ei sen mukaan, mitä kukin potilas on vaatimassa.Tämä vaatii koulutksen ja useamman vuoden kokemuksen.

Eivätkä ihan kaikki lääkärin koulutuksellakaan siihen pysty. Mun kokemukseni on, että varsinkin yksityisellä puolella antibiootteja viskotaan ihan holtittomasti.

Siihen tarvii sen korvalampun lisäksi sen reseptin jonka saa vaan lääkäristä. Ja juu sairaanhoitajana osaisin kyllä kotona katsoa onko korva tulehtunut vai ei mutta sitä ab-kuuria ei vaan voi saada kuin siltä terkkulan töllöltä omalääkäriltä.

Niin olihan tuokin varastomies päässyt resepteihin käsiksi. Eipä se hoitajallekaan mitään vaikeeta ole, kuten tiedät. Onhan toki laitonta että sh asettaa diagnoosin tai kirjoittaa reseptin mutta ei se tätäkään heppua haitannut... :whistle:

[QUOTE="vieras";22037687]Eipä tuo kovin vaativalta työltä kuullosta jos varastomies pystyy hoitamaan terveyskeskuslääkärinvirkaa ilman koulutusta pelkän nokkeluutensa turvin.[/QUOTE]

Ei silti joka tyyppi pysty. Entäs ne tilanteet, joissa tekee väärän diagnoosin, lähettää kotiin antibiootin turvin vaikka on kyse jostain todella vakavasta, ja vain ammattilainen pystyy näkemään oireet.

Ai niin, tätähän tekee kokeneetkin lääkärit. Perun siis puheeni. :whistle:

Ei silti joka tyyppi pysty. Entäs ne tilanteet, joissa tekee väärän diagnoosin, lähettää kotiin antibiootin turvin vaikka on kyse jostain todella vakavasta, ja vain ammattilainen pystyy näkemään oireet.

Ai niin, tätähän tekee kokeneetkin lääkärit. Perun siis puheeni. :whistle:

Eikä tolle varastomies-lääkärille edes ollu käyny tollasta vaan oli hoitanu ihan onnistuneesti sitä klinikkaa :whistle:

Yhteistyössä