Lääkäriinkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä..

Vieras
Mulla tuli viikonloppuna kitalakeen, aika lähelle yläetuhampaita, pieni patti. Ajattelin että onkohan afta mutta en itse saa katsottua sitä millään kun on hankalassa paikassa. Patti oli 1-2 päivää kipeä, mutta sitten helpotti se kipu, nyt ei ole yhtään kipeä, mutta se patti on silti suussa. En ole huomannut että se liikkuisi mihinkään suuntaan. :O On siis kivuton eikä mikään iso, mut pitäiskö tuota näyttää jollekin.. Ja jos niin mieluummin hammaslääkärille vai tavalliselle lekurille..?

Mulla tuli sellainen patti poskiontelontulehduksesta. Ei muita oireita, ja kävinkin eka hammaslääkärillä joka passitti lääkärille. Patti ja ilmeisesti tulehduskin lähti antibioottikuurilla.

En polta tupakkaa, joku sitä ylempänä kyseli.. Enkä ole myöskään syönyt mitään ihmeempää viime aikoina :O Ymmärtääkseni.. Tai no viikonloppuna tutuilla kokista ja pullaa eikä ne kuulu normaalisti syömisiin mutta tuskin ne mitään aiheuttais.. :D Poskiontelotulehdusta tuskin on, mulla on nyt toukokuun alussa ollut nuha/kuumetta/yskää. Sitten meni ohi, varmistin vielä asian käymällä verikokeissa ja nieluviljelyssä viime viikolla. Negatiivinen se viljely ja verikokeet OK. Nyt on tosin allergian takia pitänyt niiskuttaa ja köhiä..
Ja se patti tosiaan meni kivuttomaksi.. Harmi kun en yhtään peilillä saa kurkittua miltä se näyttää kun on tosiaan hankalassa paikassa.

Mulle tulee noita välillä. On vähän ku "finnejä", alkuun kipeitä, sit kipu häviää ja pattikin häviää vähän aijan päästä. Kerran kun painelin pattia niin se poksahti ja valui nestettä..

Häh? Mikäs tossa nyt on hankalaa sitä itse katsoa? Otat kaksi pikkupeiliä, toisen tunget suuhus alaleuan päälle ja toisen siihen eteen, ni johan alkaa näkyä, mikä patti siellä pönöttää. Vähän niin kun periskooppi-idealla you know? :)

Vaikka tuskin siitä patin näkemisestä maallikko tulee hullua hurskaammaksi. Piti nyt vaan kertoa, että se kyllä onnistuu.

Yritin jo kokeilla tuota aiemmin, ei sillä nähnyt. Tai jotain toki sieltä kitalaen alueelta mutta vaikka miten yritin en saanut peilejä aseteltua niin, että olisin sitä pattia saanut näkyviin :/

Uusi yritys noilla peileillä, sain jotain näkyviin tosin en löytänyt kun suht sumeita ja kuluneita pikkupeilejä. Ei se patti kovin iso ole, vähän ympäriltä punoitti.. Noh ehkä tämän viikon katson vielä ja jos ei katoa niin yhteyttä vaikka h-lääkäriin.

OK. No sitten tuli mieleen, että voisko olla, ettei sitä oikeesti edes näy ulospäin? Siis että tuntuu vaan (sormellakin koittaessa), mutta on niin "sisällä", ettei näy? Mullekin tule kaikenlaisia patteja millon minnekin (ihan oikeesti tulee, ei tämä ole mitään vittuilua!), toiset näkyy päälle päin, toiset ei, tuntuu vaan. Toiset häviää parissa viikossa / kuukaudessa, toiset taas (niinkun esim. jalan luiden läheisyydessä) alkaa pikkuhiljaa kovettua (ei kuitenkaan liikavarpaita) ja niihin ikään kun tottuu... Kait nuo jotain hormonitoimintaan liittyviä ovat, en tarkemmin tiedä.

Siis sanalla sanoen, kattelisin nyt ihan rauhassa ainakin viikon pari (jos ei kerran ole edes kovin kipeä), josko häviäisi ihan ittellään.

Ps. tää vastaus oli siis siihen edelliseen peilikokeiluun, kesti taas niin pirun kauan kirjottaa, että ehdit ensin! :)

Viimeksi muokattu:
Noh mitä nyt kielellä ja sormella yrittää kokeilla niin ei se mitenkään "syvällä" siellä suussa ole, näkyi se siinä peilissäkin jotenkuten kun kikkaili. Muistelisin että mulla on ehkä ollut aiemminkin jotain vastaavaa ja lähtenyt pois, ja kun tämä ei enää ole kipeä (alussa oli sen päivän pari) niin ehkä katson muutaman päivän vielä ja vaikka maanantaina sitten soittelen johonkin jos ei ole kadonnut.

Kuumimmat

Yhteistyössä