Laadukkaat aurinkolasit lapselle kestivät kauppamatkan verran :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierahinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierahinen

Vieras
Maksoin 40e Julbon aurinkolaseista, jotka kestivät sen kauppamatkan verran mitä ajelimme liikkeestä kotiin, linssiin tuli pari senttiä pitkä naarmu. ja en voi käsittää mistä tuollainen jälki tulee linssiin lapsella kun hän pitelee laseja päässä. onko sitten joku vetoketju tmv osunut siihen. kuuluisiko linssien kestää enemmän, mitä ootte mieltä? miten voi olla totta, että ei kestänyt tuon enempää. mun lompakolle oli kalliit lasit :/enkä käsitä, aiemmat lasit on olleet kaksi vuotta käytössä eikä ole ongelmia tullut. aika huonoja laseja tehdään lapsille, jos ei normikäyttöä ja pieniä raapaisuja kestä :/

Jollain lapsi on naarmun saanut aikaan. Ei ne Julbotkaan mitään panssarilasia ole, eikä tosiasissa juuri sen ihmeellisempiä kuin 5 € aurinkolasit. Molempiin naarmut saa samalla tavalla ja kehykset väännettyä rikki.

no ei todellakaan naarmu synny itsekseen, kait mä nyt sen tiedän :) Mutta sitä mä en ymmärrä, miten lapsille tehdään noin surkeita laseja :( Ja mun lompakolle kyllä on 40 e paljon rahaa. ihan oikeasti. Mutta kyl mun mielestä pitäis lasien kestää. edelliset oli jopa halvemmat, ja ne on edelleen käyttökelpoiset, on lennelleet vaikka minne, jääneet tavaroiden alle jne, ja edelleen ovat käyttökelpoiset, mutta pienet nyt.

no ei todellakaan naarmu synny itsekseen, kait mä nyt sen tiedän :) Mutta sitä mä en ymmärrä, miten lapsille tehdään noin surkeita laseja :( Ja mun lompakolle kyllä on 40 e paljon rahaa. ihan oikeasti. Mutta kyl mun mielestä pitäis lasien kestää. edelliset oli jopa halvemmat, ja ne on edelleen käyttökelpoiset, on lennelleet vaikka minne, jääneet tavaroiden alle jne, ja edelleen ovat käyttökelpoiset, mutta pienet nyt.

Siihen linssiin ei ole mitään patenttia mikä niitä suojaisi, se on tuurista kiinni lasten kanssa koska se naarmu tulee. Tosin optikkoliikkeestä ostettuihin aurinkolaseihin saa sen vähän paremmin suojaavan kovapinnoitteen lisämaksusta. T. Silmälasipäisen pojan äiti

Siihen linssiin ei ole mitään patenttia mikä niitä suojaisi, se on tuurista kiinni lasten kanssa koska se naarmu tulee. Tosin optikkoliikkeestä ostettuihin aurinkolaseihin saa sen vähän paremmin suojaavan kovapinnoitteen lisämaksusta. T. Silmälasipäisen pojan äiti

Valmiiksi tehtyihin perusaurinkolaseihin kuten Julboihin ei varmaankaan saa jälkikäteen mitään pinnoitetta. Ja niin se vain taitaa olla, että vaikka kuinka harmittaa, niin omaan piikkiin tällaiset naaarmut menevät. Niitä ei voi oikein millään estää, jos lapsi ottaa asiakseen niihin jollain raaputtaa linssin muovia. Vaikkapa vain takin hian napilla tai lelulla automatkan aikana.

[QUOTE="vieras";28246974]Valmiiksi tehtyihin perusaurinkolaseihin kuten Julboihin ei varmaankaan saa jälkikäteen mitään pinnoitetta. Ja niin se vain taitaa olla, että vaikka kuinka harmittaa, niin omaan piikkiin tällaiset naaarmut menevät. Niitä ei voi oikein millään estää, jos lapsi ottaa asiakseen niihin jollain raaputtaa linssin muovia. Vaikkapa vain takin hian napilla tai lelulla automatkan aikana.[/QUOTE]

Ei niin.

Ööh, ei kai optikkoliikkeestä aurinkolaseihin mitään kovapintaa saa? En usko, että edes lisämaksusta. Se kova pinta vaalentaa linssiä, ei niitä ikinä laiteta aurinkolaseihin, ellei ole aivan pakko (tosi vahvat miinukset). Ainakaan ei mun aikana ole ikinä laitettu, olen ollut optikkoliikkeessä lähes 10 vuotta töissä. Silmälaseihin toki laitetaan aina...

Mutta joo, kuten sanottu, tuurista se on kiinni. Meillä käytetään vain halpislaseja, hyvin on kestäneet lapsilla. Kyllä noihin halpislaseihinkin kyllä naarmuja tulisi samalla lailla kuin kalliisiinkin, ei se aurinkolasien hinta mitään laadusta kerro. Täytyy käyttää varovaisesti. Harmi juttu ap, mutta ei sillä tosiaan ole väliä oliko lapsella Julbot vai jotkut Halpahallin lasit - kumpaankin olis varmasti tullu samasta asiasta naarmu.

[QUOTE="hmmmmm";28247008]Ööh, ei kai optikkoliikkeestä aurinkolaseihin mitään kovapintaa saa? En usko, että edes lisämaksusta. Se kova pinta vaalentaa linssiä, ei niitä ikinä laiteta aurinkolaseihin, ellei ole aivan pakko (tosi vahvat miinukset). Ainakaan ei mun aikana ole ikinä laitettu, olen ollut optikkoliikkeessä lähes 10 vuotta töissä. Silmälaseihin toki laitetaan aina...

Mutta joo, kuten sanottu, tuurista se on kiinni. Meillä käytetään vain halpislaseja, hyvin on kestäneet lapsilla. Kyllä noihin halpislaseihinkin kyllä naarmuja tulisi samalla lailla kuin kalliisiinkin, ei se aurinkolasien hinta mitään laadusta kerro. Täytyy käyttää varovaisesti. Harmi juttu ap, mutta ei sillä tosiaan ole väliä oliko lapsella Julbot vai jotkut Halpahallin lasit - kumpaankin olis varmasti tullu samasta asiasta naarmu.[/QUOTE]

Kyllä saa, juuri lapsen aurinkolaseihin laitettiin.

Eri merkkisiä laseja ollaan lapsille viiden vuoden aikana ostettu ja joka kerta lastentavikeliikkeestä tai optikolta, mutta Julbot ollaan jätetty kauppaan kun serkkutytöllä oli ollut sellaiset ja muutamassa päivässä oli saanut ne kamalan näköisille naarmuille.

Meidän ostamat lasit ovat kaikki (tähän mennessä) kestäneet ehjinä ja suht naarmuuntumattomina.

Aijaa, no sitten tilanne on muuttunut. Olen ollut siis 10 vuotta optikkoliikkeessä, mutta nyt 2 vuotta muualla töissä. Mutta varmaan vaan vahvuuksilla oleviin laseihin laitetaan, ei kai tavallisiin kuitenkaan? En usko, että mihinkään Julboihin sais, nehän on niin kaarevatkin.

[QUOTE="hmmmmm";28247071]Aijaa, no sitten tilanne on muuttunut. Olen ollut siis 10 vuotta optikkoliikkeessä, mutta nyt 2 vuotta muualla töissä. Mutta varmaan vaan vahvuuksilla oleviin laseihin laitetaan, ei kai tavallisiin kuitenkaan? En usko, että mihinkään Julboihin sais, nehän on niin kaarevatkin.[/QUOTE]

Ei Julboihin ei, mutta jos ostat aurinkolasit (siis sellaiset mihin saisi vahvuudetkin) niin tottakai niihin lisämaksusta laitetaan kovapinta vaikkei vahvuuksia laitettaisikaan.

Miehellä tuli omiin aurinkolaiseihin naarmuja ja käytti siihen sellaista kuin Displex (display polish) punainen tuubi. Laittoi muutaman tipan linssille ja nukkaamattomalla liinalla hioi naarmukohtia ja naarmut hioutuivat pois ja nyt lasit ovat aivan käyttökelpoiset ja naarmuttomat. Ainakin prismasta löytyi: kamera, kännykkä ym. härpäkkeiden kanssa samasta hyllystä.

Julbot on todella huonot. Menee tosiaan hetkessä naarmuille vaikkei anna lapsen niillä leikkiä. Sangankin lapsi on saanut kerran rikki vaikkei sitä ole tahallaan vääntänyt vaan ottanut vain pois päästä. Tavalliset lasten aurinkolasit kestää paremmin ja ovat usein halvempia.

Kun emme siis tiedä, mitä laseille on käynyt, emme voi tietää pitikö niiden kestää se... Onhan mahdollista, että laseihin on osunut jotain, mitä ei parhaatkaan aurinkolasit kestäisi. Jos lasit ovat jo pilalla, voithan kokeilla raaputella, miten paljon tarvitaan naarmun tulemiseen. Jos naarmu tulee jo pienestä, palauta toki lasit.

Varmaan riippuu hiukan miten niitä käsittelee... Meillä Julbot nyt jo kolmannella pojalla käytössä ja ihan ehjät, pari pikkuruista naarmua, mikä ymmärrettävöä kun lasit ostettu v.2007.

Huonoa tuuria!
Meillä on ollut lapsilla nyt viidet Julbot, ja kestäneet naarmuttomina lapselta toiselle. Kyllähän kaikkiin laseihin naarmun saa, kun osuu pahasti (jopa niihin kovapintaisiin).

Meidän lapsilla meni taaperoina parit-kolmet aurinkolasit / kesä, joiten tyytyminen oli hippasen edullisempiin laseihin.
Joko ne sai ne rikki, pudottivat kärryistä, unohtuivat jonnekin jne...

Hyvin pärjättiin sellasilla kympin laseilla...pakkohan se oli :D

Yhteistyössä