LA ohi->lähete...käynnistys?!

Eli piten käytännössä toimii tämä asia että minulla ei enään montaa päivää laskettuun aikaan ja neuvolasta sanottukkin että lapsi ei tule ennen laskettua aikaa. Minulla seuraava neuvola laskettuna päivänä ja sanottiin että kirjoitetaan lähete Yliopistolliseen..mitä se tarkoittaa?
Joudunko käymään siellä vai siis odotetaanko se 2vk yli ja sitten menen sinne ja synnytys käynnistetään vai kuinka jutut toimii?

Ja mitä tuo käsite lähete tarkoittaa...soitetaanko neuvolasta sinne ja varataan joku aika vai lähdenkö suoraan neuvolasta sinne vai kuinka?
Minulla ei ole pahemmin edes supistuksia ollut ja olo on mahtava, ei tunnu yhtään missään kipuja/oireita mistään eli sillonko minulla annetaan mennä loppuun asti ja vasta sitten käynnistetään.
 
Ne mietitään aina tapauskohtasesti. Yleensä sinne mennään lasketunajan jälkeen ja katsotaan missä tilanteessa äiti ja vauva on. Käynnistään pystyy sielä vaikka samantien. Se 2 viikkoa on se takaraja jonka yli ei anneta mennä.
 
Hheissan heisku84! Mmnulla nyt menossa RV 40+4 ja mitään merkkiäkään tulevasta synnytyksestä ei ole :snotty: Käyn nyt normaali neuvolassa kaksi kertaa viikossa. Jja soittelen ajan sitten yliaikakontrolliin rv 41+5 ,JOLLOIN TILANNE KATSOTAAN!!Eli jos kaikki vauvalla hyvin voidaan vielä lähettää kotiin odottelemaan :ashamed: :ashamed:
 
siis vauvan tuloa. Raskaana oloa rakastan kyllä, vaikka rakkoni tahtoisin kyllä pian omaan hallintaani :)
Ei ole käynyt aikaisemmin mielessäkään että synnytys ei käynnistyisi itsestään "ajoissa"...mutta mitä lähemmäksi LA tultu tajusin että jos merkkejä ei ole niin ei kai se sitten ole valmis tulemaankaan.. :(
 
Kättärillä käynnistetään nykyään rv 42+1 jos ei ole erityistä tarvetta käynnistää aikaisemmin. Itse sain 3 kk sitten käynnistyksen rv 42+0 väsymyksen takia ja myös sen vuoksi, että tilaa oli. Muuten olisin joutunut odottamaan vielä yhden ylimääräisen päivän mikä silloin tuntui mahdottomalta. Yksi vuorokausi meni sairaalassa ja rv 42+1 tyttömme VIHDOIN syntyi. Tsemppiä kaikille odottajille. Tiedän kokemuksesta, että viimeiset päivät ovat todella raskaita :hug:
 
Mulla esikoinen syntyi 42+2. Neuvolasta lähetettiin tieto sairaalaan lasketun ajan jälkeen yliaikaisuudesta ja sain kutsun yliaikakontrolliin rv 41+2. Synnytys olisi käynnistetty tuolloin jos olisin halunnut, mutta halusin vielä odottaa viikonlopun yli josko synnytys olisi lähtenyt luonnollisesti käyntiin, joten sain ajan käynnistykseen rv 41+6. Synnytys ei alkanut itsestään ja menin sairaalaan rv 41+6 jolloin synnytys käynnistettiin. Kolme päivää meni käynnistelyissä ja vauva syntyi rv 42+2.
 
Eikä...olen aivan puhki jo nyt vaikka raskaus mennyt yli vain 4pvä...itkettää koko ajan ja en nuku kuin 2h yössä ja mikään ei huvita. Ottaa kaikki vaan päähän!
Sain kutsun tasan rv42 yliaikakontrolliin, aikaa pitää varata 2-3h eli ei käynnistä ainakaan sillä kerralla...perkele!
Mitä siellä yliaikakontrollissa tehään?
Miten teillä joilla käynnistetty niin onko käynnistykseen erilaisia vaihtoehtoja vai kuinka ja kuinka nopeasti teillä lähtenyt sitten käyntiin?
Ja tosiaan millä rv käynnistys tehty?
Tipallako käynnistys yleensä/aina? Eli tarkoittaa että pitää olla sairaalassa sitten siitä lähtien? Inhoan sairaaloita, siis todella paha sairaalakammo joten tämä synnytys hässäkkä saisi olla jo ohi.
 
Mulla menossa 40+2 nyt, kävin 40+0 äippäpolilla ja kaikki ok, joten odotellaan vaan nyt se 2 viikkoa, eli 42+0 aletaan miettiä käynnistystä, ei mitään kiirettä jos istukka toimii ja vauvalla ja itellä kaikki ok.. Esikoinen syntyi 42+3... Käynnistyskin riippuu siitä mikä on kohdunsuun tilanne, onko kypsä vai ei, onko paikat auki jne. Esikoista käynnisteltiin muistaakseni 4 päivää....ei ollut paikat vielä tarpeeksi kypsät, ja se oli niin tuskaa koko käynnistely. Tympeetähän tämä odottelu on mutta ei tässä muukaan auta :headwall: Mulle ainakin lääkäri sanoi, että ei mielellään käynnistetä, vaan odotellaan mahdollisimman pitkään josko itse synnytys käynnistyisi.
Mä oon niin väsynyt ja kypsä jo nyt tähän raskauteen, ja vielä jos 2 viikoa odottella saa niin |O :x :headwall:
 
Itse olen nyt viikoilla 41+6 ja eilen eli 41+5 oli yliaikaiskontrolli yliopistollisessa sairaalassa. Aika tuohon varattiin neuvolasta, meillä täti soitti sinne ja sain ajan samantien. Aika varattiin viimeisellä neuvolakäynnillä,joka mulla oli 41+1. Maanantaina aletaan sitten käynnistämään tätä,koska vauvalla ja mulla oli eilen kaikki hyvin. Eli viikot on silloin 42+1, annetaan siis vielä pari päivää aikaa luonnolliselle käynnistymiselle..

eema 41+6
 

Yhteistyössä