LA lähestyy ja vauva kääntynyt takaisin perätilaan. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkautuja

Vieras
Eli vauva oli perätilassa lähes synnytystapa arvioon asti, kääntyi kuitenkin edellisenä yönä ennen arviota raivotarjontaan. Nyt on kuitenkin taas tainnut kääntyä perätilaan, rv. 38 on nyt meneillään.

Ketuttaa, taitaa sittenkin olla enää sectio vaihtoehtona kun ehdin jo iloita että normaali alatie synnytys onnistuu sittenkin kuten toivoin.

Millaiset arvet teille on sectiosta jäänyt? Ja miten nopeasti sectiosta toivuitte? Harmittaa pirusti kun sectio on aina ollut itselleni pelottava asia, ja pelkään että siitä toipuminen kestää kauan ja nyt jo olen lähes varma että haava tulehtuu. :S

Mitä lääkäri on sanonut sun mahdollisuuksista synnyttää lapsi alateitse, perätilassa?

Mulla on kaksikin kaveria synnyttänyt perätilavauvan alakautta. Esikoiset molemmilla. Ja hienosti meni.

Ja minä oon synnyttänyt esikoiseni perätilassa ja hienosti kaikki sujui. Onko sulla tällaista mahdollisuutta? Vai onko esim. todettu ahdas lantio tai vauvan painoarvio yli 4kg?

Alkuperäinen kirjoittaja purkautuja:
nyt jo olen lähes varma että haava tulehtuu. :S

Miksi sä tuollaisia mietit? Itsehän voit siihen paranemiseen myös vaikuttaa, pitämällä puhtaana ja suihkuttelemalla haalella vedellä. :)
Yllättävän nopeasti siitä toipui. Sulle varmaan tulee haava vaakatasoon, jos suunniteltu sektio.

Perätila synnytyksestä ei puhuttu synnytystapa arviossa ollenkaan koska vauva silloin oli tosiaan raivotarjonnassa kuten pitikin. Huomenna olisi lääkäri siellä todennäköisesti selviää enemmän mutta toisaalta itse en ole kovin hyvää kuullut perätila synnytyksistä.

onko eka lapsi?
jos ei niin voit varmasti huoletta synnyttää sen alakautta. mulle sanottiin että esikoisenkohdalla mietitään tarkasti,mutta seuraavien kohdalla voi jo melekin huoletta ponnistaa pienen alakautta vaikka perätilassa onkin.

Minulle varattiin sektioon aika toisen lapsen kohdalla, kun oli perätilassa. Ensimmäisen lapsen synnyttämisessä oli vähän hankaluuksia (supistukset loppuivat, jouduttiin käynnistämään ja imukupilla lopuksi ulos). Lääkäri totesi lantion perätilasynnytykseen liian ahtaaksi.

Poika lähti kuitenkin syntymään ennen suunniteltua leikkaupäivää ja olipas kuitenkin vielä kääntynyt raivotilaan, joten alakautta tuli sitten.

mulla oli vauva perätilassa, ja alakautta painostettiin synnyttään viimeiseen saakka jopa samana aamuna kun olin menossa jo leikkaukseen. en suostunut. leikkauksessa totesivat, kuitenkin että onneksi leikkattiin. olisi tullut ongelmia muuten kuulemma. olisin saattanut menettää vauvan. ja sitten arvesta, mulla se on reunoista huomaamaton mutta keskeltä vähän ruma ja punertava ja on koholla. leikkauksen jälkeen mulla oli kovia kipuja, mutta siihen sai hyviä kipulääkkeitä. itse koin alakautta synnyttämiset helpompina kuin sektion, mutta pelkäsin vauvan puolesta niin kovin, että päädyin sektioon. onneksi. tsemppiä sulle! =)

Hyvät kokemukset sektiosta. Vauva myös oli perätilassa enkä uskaltanut lähteä sitä synnyttämään. Leikkausta seuraavana päivänä nousin sängystä ylös ja suihkuun. Sen jälkeen hoidinkin vauvan itse, ainoastaan yöllä tarvin hoitajien apua, että sain vauvan rinnalle. Neljäntenä päivänä kotiuduin ja toipumiseen ei kauaa mennyt (en muista miten kauan). Kotona haava tulehtui, mut sain nopeesti antibiootit, joten ei päässyt pahaksi. Kaikinpuolin mukava kokemus :)

Ennen lapsia tehty sektion kaltainen leikkaus alavatsaan: en 5 vkon sairasloman aikana onnistunut kävelemään kuin ihan lopussa ja meni ainakin 2 kk sairasloman jälkeen ennen kuin ei sattunut päivittäin ja pystyin kulkemaan suunnilleen pystyasennossa koko päivän.

PT-synnytys alakautta ja isä ja kätilö valittivat, kun kävelin liian kovaa synnytyssalista osastolle. Itse en suostu sektioon, ellei ole todella selviä lääketieteellisiä syitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hätähousu:
Ja minä oon synnyttänyt esikoiseni perätilassa ja hienosti kaikki sujui. Onko sulla tällaista mahdollisuutta? Vai onko esim. todettu ahdas lantio tai vauvan painoarvio yli 4kg?

Mulla vauva oli perätilassa kyllä,mutta jotenki väärässä asennossa kuitenkin.Tehtiin sektio

Mulle tehtiin kolme viikkoa sitten kolmas sektio. Parin tunnin päästä jo kyselin että voisinko nousta istumaan. Samana iltana jo nousin ylös.:) Kahdesta aikaisemmastakin sektiosta nopeaan toivuin. Särkylääkkeitä en ole enää pahemmin tarvinnut leikkauspäivän jälkeen. Kotona en enää ollenkaan. Tämän kolmannen sektion jälkeen kotiuduin jo toisena päivänä leikkauksesta.

Mulla oli vauva perätilassa kun menin synnytystapa-arvioon.
Samalle seissulla kuvasivat tuon lantion joka sitten havaittiin liian ahtaaksi 3,5kg vauvan syntyä.
Niinpä varattiin aika sectioon joka oli muutama päivä ennen laskettua aikaa.
Vielä ennen leikkausta tarkistivat että vauva perätilassa.

Leikkaus sujui hyvin. Parantunminen kesti n. viikon.

Yhteistyössä