Kysytäänkö teiltä henkkareita?..

• Viestiketjun aloittaja tiittariina
  • Ensimmäinen viesti
tiittariina
Siis mulle kävi näin..
Olin ostamassa lähikaupasta ukolle olutta ja tapani mukaan otin kotoa lompakosta vain rahat. No, kassalla sit myyjä kysykin henkkareita ( oon muuten 27..) eikä ollut.. minä siinä sit nolona et eihän mulla niitä mukana oo..myyjä siinä sitten hetken mietti ja huomasi vihkisormukset jä päätteli et oon ainaki 18..
Sit toinen tapaus oli tupakin kanssa, sillon oli henkkarit mukana ja myyjä nolona iän tarkistettuaan antoi paperit takas ja mutisi et on huono arvioimaan ikää.. kyllä oli mulla hauskaa jälkeen päin :)

Joskus.
Vuosi sitten menin kaupungin pubiin jonne ikäraja 18.. kysyivät paperit. Luulin alkuun että kaverit veetuillessaan käskivät kysyä mut ei.
Toisen kerran olin menossa tanssiravintolaan, jossa jostain 30 ylöspäin. Portsari kysyi multa että ihanko oikeesti oot tulossa tänne.. että eikö mun pitäis ettiä joku toinen paikka jossa nuorempaa porukkaa
:LOL:

Ihan kiva juttu :D

Oon nyt uudessa työpaikassa, ja siellä ihmiset kyllä luulee mun olevan jotain 18-22. Eikä mee kuin 10 vuodella pieleen se arvaus :D Ja johtuu ihan ulkonäöstä tuo, ei käytöksestä :p

Ukolta kysytään aina, ja ikää on 30. Vaikka olis viikon sänki leuassa. Monesti ne myyjätyttöset jotka niitä papereita kyselee, on itte niin nuoren näkösiä että hyvä jos ikä riittää myydä... Itte en muista edes milloin olen tehnyt mitään papereita vaativia ostoksia, mutta ei enää viime aikoina oo kysytty kai. Ja olen 6pv ukkoa vanhempi ;) Ja kaikkien tuttujen mukaan nuoremman näköinenkin. No, ehkä ne kyselee että näkevät ukon henkilötiedot :whistle: ;)

Viimeks kuukausi sit. Ikää on piakkoin 32. :|

Eiku juu, töissä käytiin kysymässä pari viikkoa sit. Naapuriliikkeen ukot tarkistivat paperit kun eivät uskoneet kun työkaveriltani kuulivat mun iän. Nyt uskovat :D

Turkilmas
Juu siis isoissa ostoksissa kyllä. Mutta ei mua vahingossakaan nuoremmaksi luulla. Mutta mä olenkin vanha huuhkaja, joka näyttää vielä vanhemmalta huuhkajalta kuin mitä todellisuudessa on.

Aina ja kaikkialla muualla paitsi lähikaupassa, jossa mut tunnetaan... Ja sielläkin kysytään jos on uusi myyjä kassalla.
Erityisen huvittavana jäi mieleen yksi baarireissu viime toukokuussa, kun lähdin pikkusiskon lakkia juhlimaan. Odotin kuopusta rv 38 ja suuntasimme Tampereen yo-talolle jossa siis k-18 ja multa vaadittiin paperit, pikkusiskolta ja kamuiltaan ei :xmas: Täytän pian 27 vuotta...

IhanPihallaSONE
Melkeenpä poikkeuksetta (25), jopa kun ostin sittarista alkoholitonta sidukkaa viime vuonna!!! viimeks eilen alkossa kun ostin punkkua, vielä juttelin tovin myyjän kanssa kun kysyin mitä suositelis! Ihan kiva kun luulevat nuoremmaks ;)

Ihan turha mennä ostamaan siideriä ilman henkkareita, kun niitä kuitenkin aina muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kysytään. Täytän tänä vuonna 26v.

Hitto mä en alkoon uskalla edes mennä, kun tiedän, että saan vartijan perääni kysymään jo käytävällä henkkareita :(

Pitkään aikaan ei oo kysytty. Tai no, viimeks taidettiin kysyä kesällä baariin mennessä (kohotti kivasti itsetuntoa :saint: ).

Kerran pisti kyllä ärsyttämään, olin kaupassa ostamassa ruokaa ja aattelin ottaa YHDEN oluen itselleni juotavaksi ja se kassan tyttö ei suostunu myymään sitä mulle kun henkkarit ei ollu mukana. Tottakai hän teki vaan työtään, mutta otti päähän kun olin kuitenkin pitkälti yli täysikänen. Kävin hakeen henkkarit kotoota (asuttiin lähellä kauppaa) ja menin samalle kassaneidille henkkareiden ja olueni kanssa.
Ja Nautin kyllä oluestani B)

Yhteistyössä