Kysynkö mieheltä vai en?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Eli tilanne on tämä; mun mies oli viime viikolla rukalla työreissussa, tuli torstaina takaisin ja vikana (ke) iltana olivat olleet kaverinsa, tämän tyttöystävän, ja ilmeisesti jonkun tämän kaverin tyttöystävän ystävän kanssa baarissa. En yleensä ole miehestäni mustasukkainen, vaikka on paljon reissussa työnsä vuoksi, koska mielestäni mies on todella luotettava, kertoo aina jos joku nainen on yrittänyt pokailla, vastaa puhelimeen aina kun soitan, ja on muutenkin rehellisyyden perikuva.

Nyt kuitenkin kävi niin, että mies yllättäen soitti mulle silloin keskiviikko yöllä kun oli matkalla baarista huoneeseensa nukkumaan. Olin itse jo nukkumassa, ja mies pyyteli kamalasti anteeksi kun herätti mut, ja sanoi että oli pakko soittaa. Kun kysyin mitä on tapahtunut, hän oli ensin hetken hiljaa, ja sitten kertoi tapelleensa baarissa. Kysyin kävikö siinä pahasti, vai miksi siitä piti heti yöllä soittaa, niin ei kuulemma mitään sen kummempaa, kuin että jotkut nuoret pojat olivat tulleet häntä haukkumaan, ja hän oli hermostuksissaan tuupannut toisen pojista maahan ja kaatanut kaljat niskaan. Kun sanoin, että eihän siinä sitten mitään, ja käskin menemään nukkumaan päänsä selväksi, niin sitten juttuun alkoikin tulla lisää juonenkäänteitä.

Mies sitten kertoi, että riita olisi lähtenyt siitä, että hän oli pyytänyt jos joku hänen seurueestaan lähtisi seuraksi tupakalle. Joku tyttö oli sitten hänen mukaansa tullut, ja alkanut kuulemma tupakoinnin lomassa tenttaamaan mieheltäni onko hän onnellinen parisuhteessaan kun oli huomannut sormuksen miehen kädessä. Oli kysellyt kuulemma mieheltä onko hän mielestään hyvä mies kun käyttäytyy tuolla tavalla reissussa jne. Kun yritin kysyä mieheltä miten hän sitten oli käyttäytynyt, hän sanoi vaan, että tyttö oli aloittanut tällaiset puheet, koska mies oli pyytänyt tyttöä kanssaan tupakalle. Musta kuulostaa vähän uskomattomalle, että joku alkaisi pelkästä tupakalle pyytämisestä tuolla tavalla moralisoimaan. Mies oli kuulemma loukkaantunut tuon tytön sanoista, haukkunut tytön lyttyyn ja poistunut paikalta.

Tämän jälkeen nuo nuoret pojat olivat tulleet uhittelemaan miehelleni, olivat ilmeisesti tuon tytön kavereita. Mies ei tarkkaaan kertonut mistä oli poikien kanssa riidellyt, mutta tilanne oli siis päätynyt siihen maahan tönimiseen ja bissejen kaatamiseen. Tilanteen päätyttyä mies oli kuulemma lähtenyt takaisin huoneellensa, ja homma oli siinä.

Juttelimme kuitenkin tuolloin yöllä melkein tunnin puhelimessa, ja koko puhelun aikana mies kertoi ainakin neljä versiota siitä, mitä illan aikana oli tapahtunut. Aina välillä koko tyttöä ei mainittu riidan aiheena, ja toisaalta välillä hän antoi ymmärtää, että tuo tyttö ja muitakin ihmisisä oli ollut jo ennen baariin menoa hänen huoneessaan. Myöskin ensin kerrotussa versiossa hän oli kysynyt ihan yleisesti kuka tulisi hänen kanssaan tupakalle, ja sitten jossain vaiheessa sekin muuttui niin, että oli juuri tätä nimenomaista tyttöä pyytänyt tupakalle. Väliin hän selitteli kuinka olisi halunnut tutustua tyttöön ihan vaan kaverina, mutta lipsahtipa jossain väissä myös lause "ehkä ulkopuolisen silmiin se saattoi näyttää vähän pokailulta". Puhelun lopussa mies alkoi selittämään, kuinka siinä ei hänen mielestään ole mitään pahaa, jos hän nukkuisi jonkun tytön kanssa reissuillaan samassa sängyssä, jos muualla ei olisi tilaa nukkua. Tässä vaiheessa sanoin miehelle, että puhutaanpa aamulla lisää, ja nyt menet nukkumaan.. Mies oli siis satavarmasti jo yksin matkalla hotelliin sinä vaiheessa kun soitti mulle.

Mitä mun nyt pitäisi ajatella tästä jutusta? Pitääkö mun alkaa tenttaamaan mieheltä totuutta, vai antaa olla ja psitää kännisekoilun piikkiin? Asia vaivaa mua hieman, sillä kotiinpaluun jälkeen mies on ollut jotenkin outo. Ekan päivän vaan kiukutteli kaikesta (voidaan laittaa krapulan piikkiin) ja sen jälkeen on ollut jotenkin etäinen. Mä olen viimeisilläni raskaana, ja meillä ei ole ollut seksiä about kuukauteen, koska se aiheuttaa supistuksia, ja miestä pelottaa harrastaa seksiä mun kanssa sen takia. Mä en siis ole pihdannut, mulle seksi maistuisi, mutta miehen valinnasta ollaan oltu ilman. Voisiko mun maailman kiltein ja rehellisin mies oikeasti olla pettänyt mua? En millään haluisi uskoa hänestä sellaista, mutta joku tossa hommassa on nyt mun mielestä pielessä.. Olisiko teill muilla jotenkin selkeämpi kanta tähän, kun ette tunne meitä?

Kysyisin jos/kun se minua noin selkästi jäisi kaivelemaan. Ja kännissä tuon nyt ymmärtää että tarinoita oli sata erilaista, anna sen selvinpäin nyt kertoa se oikea tarina, mutta älä muistuttele siitä mitä tarinoita se silloin kännissä kertoi. Näin ei voi "tarttua" mihinkään helppoon tarinaan.

Pettänyt varmasti.
Muuten ei olis soitellut ja selitellyt ja kehitellyt eri versioita tapahtuneesta.
Pelkää nyt kuollakseen että käry käy ja koitti itse ensin epätoivoisesti selitellä ettet uskoisi muita jos käy ilmi että on pokattu vieras mimmi petiin.

En mä sanoisi että on pettänyt. Missä välissä se olisi pettänyt?
Sen sijaan voi olla, että on tosiaan yrittänyt pokailla sitä naista. Selvästi tullut katumapäälle, kun soitti sinulle silloin keskellä yötä selittääkseen tapahtuneen.

Ottaisin asian puheeksi. Ettekö ole puhuneet sanallakaan ko. yöstä sen jälkeen kun mies tuli kotiin? Puhukaa.

Tullut katumapäälle heti pettämisen jälkeen. Tyttö on suuttunut kun on seksin jälkeen saanut kuulla miehen olevankin varattu. Pojat ovat sitten puolustaneet tyttöä. Pihalle se lurjus!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä sanoisi että on pettänyt. Missä välissä se olisi pettänyt?
Sen sijaan voi olla, että on tosiaan yrittänyt pokailla sitä naista. Selvästi tullut katumapäälle, kun soitti sinulle silloin keskellä yötä selittääkseen tapahtuneen.

Ottaisin asian puheeksi. Ettekö ole puhuneet sanallakaan ko. yöstä sen jälkeen kun mies tuli kotiin? Puhukaa.

Puhuttiin sen verran, että mies kysyi kotiuduttuaan miksi oli soittanut yöllä mulle. Sanoin, että ilmeisesti siksi, että oli tapellut baarissa, mutta hän ei edes muistanut itse mistä riita oli saanut alkunsa. Kerroin sen, että joku tyttö oli häntä haukkunut, ja sen jälkeen työn kaverit olivat tulleet miehen juttusille. Mielestäni mies oli ehkä hieman vaivautunut kuullessaan tämän, mutta en sitten tiedä. Sen enempää hän ei ole asiaa kommentoinut, enkä minä ole kysynyt. Yleensä mies huomaa heti jos mua mietityttää joku asia, ja haluaa selvittää ongelman, mutta nyt ei ole halunnut jutella vaikka olen ollut vaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Ei vaikuta pettäjältä tuo mies, miksi ihmeessä olisi sulle soittanut jos olis käynyt nusasemassa jotain pimua? En usko.

Näin mäkin haluisin uskoa, mutta silti mietin, että miksi tuo puhelu oli niin kummallinen ja sekava. Ja voihan se olla ettei ole sänkyyn asti mennyt, mutta jotenkin haluisin kuulla ihan oikean totuuden tuosta baarireissusta...

Yhteistyössä