Paljonko sulla tuli kiloja odotusaikana, paljonko jäi? Mikä oli BMI ennen raskautta?
Onko jollain käynyt niin, että paino on noussut paljon VAIKKA olet syönyt todella terveellisesti ja vähänkalorisesti sekä liikkunut?
Mä näitä asioita pohdiskelen aika paljon, meillä yksi lapsi ja lihoin raskausaikana jonkun verran. Jo ennen raskautta olin lihonut aika pullukaksi ja raskauden aikana söin aika epäterveellisesti enkä liikkunut muuten kuin kävellen. Eli se oli täysin oma moka. Nyt olen pudottanut 36kg ja päässyt vihdoin normaalipainoon (BMI nyt 22) ja painon puolesta siis voitaisiin vauvaa alkaa jo hommaamaan muutenkin kuin suunnitteluasteella
Aiemmin siis päätin että ylipaioinsena en enää yhtään vauvaa uskalla hankkia koska riskit niin suuret ja päätös oli ihan hyvä. Nyt kuitenkin mua pelottaa aivan hirveästi se lihominen, entä jos terveellisistä ruokailutottumuksistani ja säännöllisestä liikunnasta huolimatta lihon kuitenkin paljon? Sitä en enää halua. Onko jollain käynyt niin? Järjellä kun ajattelen niin eihän ihminen liho jos ei syö enemmän kuin kuluttaa, mutta olen kuullut niin monia "kauhutarinoita" että "en syönyt mitään ja lihoin 30kg". Tiedä sitten voiko niin oikeasti käydä :/ Kumminkin, kokemuksia teiltä kaipaisin :wave:
Onko jollain käynyt niin, että paino on noussut paljon VAIKKA olet syönyt todella terveellisesti ja vähänkalorisesti sekä liikkunut?
Mä näitä asioita pohdiskelen aika paljon, meillä yksi lapsi ja lihoin raskausaikana jonkun verran. Jo ennen raskautta olin lihonut aika pullukaksi ja raskauden aikana söin aika epäterveellisesti enkä liikkunut muuten kuin kävellen. Eli se oli täysin oma moka. Nyt olen pudottanut 36kg ja päässyt vihdoin normaalipainoon (BMI nyt 22) ja painon puolesta siis voitaisiin vauvaa alkaa jo hommaamaan muutenkin kuin suunnitteluasteella