kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytyksestä muutama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytyksestä muutama

Vieras
Hei!

Olisin iloinen kuullessani teidän kokemuksista. _Edes johonkin mieltäni askarruttavaan kohtaan :)

Yhtä oikeaa vastaustahan tuskin on:)

1. Hiljeneekö vauvan liikkeet juuri ennen synnytystä tai hiukan aiemmin? (huoli TODELLA paljon rauhallisemmasta liikkujasta mahassa..)

2. Voiko saunomisesta olla synnytyksen tai supistusten suhteen haittaa? (olen kokenut, että saunassa rentoudun ja selkäkivut helpottavat...)

3. Kuinka pitkälle olette harrastaneet liikuntaa? Miten olette sen kokeneet? (itse rv38 ja vielä kävelylenkkejä ja kuntosalilla kevyttä liikkumista...)

4. Onko olemassa keinoja nopeuttaa synnytyksen käynnistämistä kuulusien kolmen ässän lisäksi? Onko niistä oikeasti ollut hyötyä?

5. Minkä asian olet katsonut enteilevän lähestyvää synnytystä jälkikäteen? (lapsivesi ja kovat supistukset luonnollisesti, mutta onko muita asioita..)

Aurinkoista ja iloista pääsiäistä kaikille! Kiitoksia vastauksista :)

heippa!!!

1.synnytyksestä nyt 6kk ja mun mielestä liikkeitä oli huomattavasti vähemmän kuin aiemmin.johtuen varmaankin siitä että vauvalla oli jo niin vähän tilaa..

2.en osaa sanoa.saunoin kyllä ihan loppu raskaudessakin tosin en kyllä viihtynyt kun oli niin kuuma muutenkin :)

3.liikuntaa en valitettavasti pystynyt muutenkaan harrastamaan koska aina oli selkäkipeä:( olisin kyllä halunnut pitää itsestäni huolta.joskus pystyin pienen lenkin kävelemään harvoin kuitenkin.

4.minäkin toivoin jo viikolla 38 että syntyis jo..synnytys käynnistyi viikolla 39+5..uskon että se vaikutti kun ultrassa monta viikkoa tarkkailtiin vauvan kasvua pienen koon takia.viimeisessä ultrassa 39+4 sain kuulla että vauva normaalin kokoinen ja lapsivettä tarpeeksi.huoli helpotti ja seuraavana päivänä synnytys alkoi:) oho meni kyllä sun kysymyksen vierestä..

5.en kyllä huomannut mitn mikä olisi enteillyt synnytystä..

Aurinkoista pääsiäistä sulle ja voimia tulevaan koitokseen!!!

Hei vaan!

Mulla synnytyksestä nyt 7 vkoa.

1. Meillä pikkuinen piti hirmuista menoa koko raskauden ajan ja vielä päivänä ( lue yöllä), kun syntyi. Supistusten välitkin olivat yhtä myllerrystä massussa =0)

2. Minäkin saunoin aina viime metreille asti,tosin en yhtään sen useammin,kun nyt normaalistikkaan saunassa käydään.Mutta en usko siitä haittaakaan olevan,auttaahan lämmin suihkukin toisia rentoutumaan synnytyksessä/supistusten välissä.

3. Mullakin tuo liikunta jäi loppuvaiheessa tyystin.Siihen asti kun kykenin, kävin reippailla kävelylenkeillä,mutta lopussa vauva painoi nivuseeni,niin en pystynyt kunnola edes kävelemään =/

4. Kolme ässää tuli itsekin kokeiltua useampaan kertaan,tiedä sitten oliko niistä sen kummempaa apua. Yksi hyvä (?) kikka taisi kohdallani olla,kun autetiin kaveria (asuu kerrostalossa) rempassa,niin ramppasin aina kuudenteen kerrokseen rappuja ylös ja alas, synnytin 39+5...

5. Mulla rupesi limatulppaa irtoamaan n. vko ennen synnytystä,eli edellisen vkon ke ( ti-illalla muuten saunottiin) ja to ja seuraavan vkon ma tuli loppuja limatulpasta, klo:16 alkoi säänn. supparit, vauva syntyi ti klo:00.33!

Tsemppiä koitokseen ja hyvää pääsiäisaikaa & kevättä!

Yhteistyössä