kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestovaipoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu ollaan käytetty siitä lähtien kun poika oli 5 kk. Aluksi käytettiin kuorivaippaa ja prefoldeja, kun en jaksanut opetella harsojen taittelua. Sitten kun poika oppi kääntymään vatsalleen ja lähti ryömimään eikä suostunut pysymään paikoillaan, siirryttiin taskuvaippoihin (Fuzzit ja Wonderoosit). Nykyään ne on helpompi saada jalkaan kuin kertisvaipat. Ollaan ostettu paljon käytettynä Babyidean sivuilta ja sitten uutena tilattu erilaisista nettiputiikeista. Suosittelen!

minä suosittelen että ostat parit hyvät bumpy-newborn päälliset (uutena n 15e/kpl, käytettynä n. 10e) ja n 20 kpl harsoja (mieluiten kangaskaupan hyvää paksua harsoa) . sitten vanhat pyyhkeet palasiksi ja imuiksi. halvalla hyvä tulee, kuoria ei tarvi kun parit mut niissä ei kannata säästää. kun vauva kasvaa, voit myydä bumpyt ja hankkia uusia juttuja kun olet jo tullut asioiden kanssa sinuksi.

Ostin itse aluksi starttipakkauksen http://www.vaippala.com sivuilta. Tosi söpöjä Tots Botseja ja Nappies by Minkin vaippoja, jos haluaa koreilla. Tots botsit omia suosikkejani. Sitten toinen hyödyllinen linkki oli http://www.kestovaippainfo.fi , missä myydään käytettyjä vaippoja ja on muutenkin paljon tietoa vaipoista. Ohjeita omatekemiin tms.

Ihan pienenä toimi mun mielestä parhaiten Bumpy-kuoret ja sisällä kolmiotaiteltu harso tai flanelli. Mä kyllä ostin suoraan kokoa S, ja ne sopi tytölle puolivuotiaaksi asti. Kosteussulku kuluu käytössä, joten mä en ostaisi kuoria käytettynä. Yöllä Ruskovillan villahousut (kolmiotaitellun flanellin päällä) on tosi hengittävät.

Nyt kun vauva liikkuu ja kieppuu vaippaa vaihtaessa, Fuzzin taskuvaipat on helpot pukea. Täytteeksi harso, flanelli, hamppuimu tai vanhaa pyyhekangasta imutarpeen mukaan.

Harsot ja flanellit on siitä käteviä että kun vauva kasvaa, ei tarvitse uusi koko vaippa-arsenaalia vaan riittää että hankkii parit isommat kuoret. Kuivuvat kanssa nopeasti ja taittelua voi vaihdella tarpeen mukaan (kolmiosta kakat ei vuoda lahkeesta, pötkö imee enemmän jne.).

Yhteistyössä