Kysymys yleisestä asumistuesta ja neliömääristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja.

Vieras
Me ollaan muuttamassa vuokralle kun lähden opiskelemaan ja Kelan sivujen mukaan tuo maksimi neliömäärä on 57 neliötä jos asunnossa on 2 henkilöä. Meille tarjottiin kämppää jonka pinta-ala on 57,5 neliötä..mitenkähän tarkkoja ne ovat tuosta asiasta siellä?

Juuri noin kuten Åbo kertoi, eli tukea saa 57neliöön ja ylimenevät neliöt "omakustanteisia".
Me asumme vuokralla poikani kanssa 73 neliöisessä kolmiossa, eli 57 neliötä katsotaan asumistukkeen mukaan 16neliöö on omakustanteisia.

Alkuperäinen kirjoittaja just noin:
Jep, åbo on aivan oikeassa.

Tosin opiskelijanahan et saa yleistä asumistukea ellet sitten muuta kaksin lapsesi kanssa.

Mä muutan juurikin oman lapsen kanssa. Miten se siis maksetaan omasta pussista? Eli kuitenkin saan asumistukea vaikka se menee sen 0,5 neliötä yli sen rajan? Oon ihan uuno näissä asioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just noin:
Jep, åbo on aivan oikeassa.

Tosin opiskelijanahan et saa yleistä asumistukea ellet sitten muuta kaksin lapsesi kanssa.

Mä muutan juurikin oman lapsen kanssa. Miten se siis maksetaan omasta pussista? Eli kuitenkin saan asumistukea vaikka se menee sen 0,5 neliötä yli sen rajan? Oon ihan uuno näissä asioissa.

Juu, toki asumistukea saat. Meillä se menee niin, että lapsen kans kahestaan asutaan 73 neliöises kolmios. Vuokra meillä on 548e ja asumistukea saadaan noin 310e.

Tuen määrään vaikuttaa kaikki rakennusvuodet ym. jutut. Kelan sivulla on laskuri, jolla voi suuntaa antavasti laskea tuen määrän jos on asunnon tiedot selvillä.

Yhteistyössä