Kysymys vain niille, joiden lapsia ei ole rokotettu koskaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rokottamattoman äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rokottamattoman äiti

Vieras
Hei,

En halua riidellä enkä siis halua, että tästä tulee rokottaa-ei rokottaa -väittely. Sellaiselle pitää perustaa uusi ketju, sillä tämä ei ole sitä varten.

Kysyisin onko teistä kellään tietoa tai ajatuksia seuraavasta mieltäni askarruttavasta asiasta:

Miksi sikainfluenssa on niin vaarallinen terveille nuorille aikuisille? Miten tässä ryhmässä voi olla kuolemia enemmän kuin pikkulapsissa tai vanhuksissa?

Olen miettinyt onko jotain tekemistä sillä, että kyseistä ikäryhmää on elämänsä aikana rokotettu hirveän paljon, ihan sylivauvasta saakka. Itseänikin on, kunnes aikuisena tajusin alkaa miettiä asioita.

Tytärtämme ei ole vielä koskaan rokotettu, hän on 18kk. Mietimme tulevaisuudessa annetaanko hänelle jotain rokotteita, mutta kaikkia ei ainakaan. Tyttäremme ei ole vielä kertaakaan elämänsä aikana ollut sairaana.

No on sinulla ihme kysymyksiä. Rokotuksilla on saatu häviämään maapallolta monia tappavia tauteja.
Tyttäresi on mitä ilmeisimmin ollut sinun kanssasi kotona, ei päiväkodissa.
Mistä sen tietää mitä tautimutaatioita tulee juuri siitä, että kaikki eivät rokotuta lapsiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja rokottamattoman äiti:
Hei,

En halua riidellä enkä siis halua, että tästä tulee rokottaa-ei rokottaa -väittely. Sellaiselle pitää perustaa uusi ketju, sillä tämä ei ole sitä varten.

Kysyisin onko teistä kellään tietoa tai ajatuksia seuraavasta mieltäni askarruttavasta asiasta:

Miksi sikainfluenssa on niin vaarallinen terveille nuorille aikuisille? Miten tässä ryhmässä voi olla kuolemia enemmän kuin pikkulapsissa tai vanhuksissa?

Olen miettinyt onko jotain tekemistä sillä, että kyseistä ikäryhmää on elämänsä aikana rokotettu hirveän paljon, ihan sylivauvasta saakka. Itseänikin on, kunnes aikuisena tajusin alkaa miettiä asioita.

Tytärtämme ei ole vielä koskaan rokotettu, hän on 18kk. Mietimme tulevaisuudessa annetaanko hänelle jotain rokotteita, mutta kaikkia ei ainakaan. Tyttäremme ei ole vielä kertaakaan elämänsä aikana ollut sairaana.

Ei ole erityisen vaarallinen nuorille aikuisille. Vaan tauti tarttuu tehokkaasti kaikkiin koska se on uusi virus jolle kenelläkään meistä ei ole kunnollista vastustuskykyä. Vanhuksilla on tällä influenssatyypille ennen vuotta 1940 saatu parempi vastustuskyky kun silloin riehui espanjan tauti. Sikainfluenssan kohdalla riski kuolla kasvaa iänmyötä ihan uusimman tutkimuksen mukaan joka on tänään julkaistu tohtori.fi sivustolla.

Mitenköhän vuonna 1918 riehunut influenssa tappoi niin paljon ihmisiä enemmän kuin nyt yhteiskunnassamme jossa on keksitty rokotteet :) ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No on sinulla ihme kysymyksiä. Rokotuksilla on saatu häviämään maapallolta monia tappavia tauteja.
Tyttäresi on mitä ilmeisimmin ollut sinun kanssasi kotona, ei päiväkodissa.
Mistä sen tietää mitä tautimutaatioita tulee juuri siitä, että kaikki eivät rokotuta lapsiaan?

On saatu tappavia tauteja häviämään, olen samaa mieltä. Ja heikon hygienian olosuhteissa kolmannessa maailmassa ilman esim. jäykkäkouristusrokotetta kuolisi edelleen todella hirveät määrät ihmisiä. En missään nimessä ole täysin rokotevastainen, mutta pidän kiinni oikeudestani valita mitä rokotettaita tyttäreni saa. Yleisen edun nimissä hänen ei tarvitse niitä ottaa. Kukaan ei pysty elämään siten, että kaikki ratkaisut on aina yleisen edun mukaisia, sillä eihän naapurin Martta saisi edes tuoda appelsiineja kaupasta muovikassissa kotiin, sillä muovikassin valmistamiseen on käytetty öljyä/ sen maatuminen on ongelma jne. Eli joka tapauksessa teemme jatkuvasti valintoja, joskus yleisen, joskus oman henkilökohtaisen edun nimissä.

Ei voida ajatella niin mustavalkoisesti, että rokottamattomuudesta tulisi virusmutaatioita. H1N1 viruskin muuttuu koko ajan, ihan itsekseen. Ja juuri niinhän H5N1 eli lintuinfluenssakin siirtyi siipikarjasta ihmisiin: virus muuntui.
Herpes-virus on ollut samankaltainen kai jo kivikaudella, mutta sitten on myös sairauksia kuten tubi, jolla on aina sellaisia muuntuneita muotoja, että rokotteet on varmasti ikuisesti askeleen perässä.

Kausi-influenssarokotekin täytyy olla joka vuodeksi uusi, sillä edellisen vuoden virus on muuttunut.

Eli voihan olla, että ilman rokotteita taudit ehkä muuntuisivat vähemmän, kun virukset eivät ryhtyisi muodostamaan vastustuskykyä rokotteille (ja antibiooteille). Mutta kukapa tietää, spekulaatiota kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rokottamattoman äiti:
Hei,

Ei ole erityisen vaarallinen nuorille aikuisille. Vaan tauti tarttuu tehokkaasti kaikkiin koska se on uusi virus jolle kenelläkään meistä ei ole kunnollista vastustuskykyä. Vanhuksilla on tällä influenssatyypille ennen vuotta 1940 saatu parempi vastustuskyky kun silloin riehui espanjan tauti. Sikainfluenssan kohdalla riski kuolla kasvaa iänmyötä ihan uusimman tutkimuksen mukaan joka on tänään julkaistu tohtori.fi sivustolla.

Mitenköhän vuonna 1918 riehunut influenssa tappoi niin paljon ihmisiä enemmän kuin nyt yhteiskunnassamme jossa on keksitty rokotteet :) ?

Kiitos kommentista, pitääpä katsoa tohtori.fi.

Ylen Prisma-dokkari sikainfluenssasta esitteli nuo viime vuosisadan pandemiat, aina tuolta 1918 lähtien. Tässä välissähän on ollut useita tauteja ennenkuin nyt tuli sikainfluenssapandemia. Jostain syystä taudit ovat aina olleet entistä lievempiä, vaikkei 50-70 -luvulla ollut toimivia rokotteitakaan silloisiin tauteihin.

Vuoden 1918 kuolinlukuja selittää siis paitsi taudin luonne, myös hygienian puute -eikä ollut silloin vielä lääkkeitäkään. Esimerkiksi vanhukset ja kehitysvammaiset sekä pikkulapset kuolivat suurella todennäköisyydellä, kun ei ollut muuta tehokasta hoitoa kuin veden antaminen ja vuodelepo, tehohoidosta puhumattakaan.

Nyt on tulossa taas Venäjältä ja muualta ulkomailta Suomeen tauteja, jotka täältä on saatu häviämään rokotusten ansiosta. Lapsesi on suuremmassa vaarassa kuin rokotetut valtaväestön lapset.

Sinun ei kannata ajatella liikaa, koska metsään on mennyt pahasti.

Vastaan tähän vaikka en osaakaan sanoa muuta kuin omasta puolestani. Olen jo keski-ikäinen. Syntyessäni painoin vain 2300g. Silloin aivan vastasyntyneenä minua ei rokotettu vaikka kai silloin oli tapana antaa calmette-rokotus.

Sitten vielä vauvavaiheessa minulla ilmeni allergiaa ja hoitava lastenlääkäri ei suositellut minun rokottamista mahdollisten allergisten reaktioiden vuoksi. Olen siis lastenlääkärin neuvosta jäänyt rokottamatta.

Sitten kouluaikana olisin jo itse halunnut mennä rokotettavaksi kun kerran muutkin rokotettiin, mutta äitini ei antanut ottaa rokotuksia.

Koska en ole käynyt ulkomailla minne rokotuksia vaaditaan olen siis ihan rokottamaton vielä tähän päivään asti ollut.

Kai suhteellisen terve olen ollut mutta tavisflunssat kyllä käynyt lävitse ja kuusivuotiaana minulla oli tuhkarokko. Tuo rokko ei minusta ollut mitenkään paha, sillä en itse edes oikeastaan kunnolla tiennyt olevani sairas. Muistan vaan sen että lääkäristä annettiin vanhemmilleni ohjeeksi maakuuttaa pimeässä huoneessa päivälläkin kunnes paranen.

Vesirokko tuli aikuisena ollessani päiväkodissa töissä.

Oma lapseni on tavisrokotettu.

Mitä tämä rokottaminen sitten on? Se on elimistölle vieraan aineen mielivaltaista määräämistä kaikille siten, että näiden ihmisten terveydentilaan tai yksilölliseen herkkyyteen ei kiinnitetä huomiota, eli se on ihmisen geneettisen koodin tuhoamista.

Rokotteet sisältävät tapettuja, heikennettyjä tai eläviä viruksia tai bakteereita tai niiden toksiineja. Rokotteiden välittäjäaineina voi olla alumiinifosfaattia, elohopeaa, eläinten soluviljelmistä vieraita eläinproteiineja, eläinviruksia ja -bakteereita; formaldehydiä, fenoksietanolia ja neomysiiniä; siis mm. syöpää ja dementiaa edistäviä aineita.

Usein rokottamisen seurauksina ovat rokotevauriot, jotka ovat Suomessa vähässä määrin esiintuotuja. Tavallisin rokotevaurio on allergisoituminen, se voi siirtyä aina kolmanteen polveen asti rokotetun suvussa; hengityshäiriöt - kätkytkuolemat; kooma; aivovamma tai kuolema; alaraajahalvaukset; haiman vaurioituminen - diabetes; autismi; neurologinen systeemi vaurioituu jne.

Kaikki on vierasta ainetta elimistölle http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=rokotukset_sikainfluenssa_lastenlaakarin_selvitys_rokotteiden_haitoista itse en ole mitään rokotetta yhdellekään lapselleni antanut ja he eivät kertaakaan tarvinneet lääkäri käyntejä, 8kk, 2v, 4 mutta 4 vuotiaalleni annettiin ROTArokote ja hän on ainoa koko ajan sairas.. ei meidän ole tarkoitettu totuttelemaan vieraaseen aineeseen piikin kautta voi hyvänen aika mikä teitä "Hyviä" vanhempia vaivaa nykypäivinä????

Kaikki on vierasta ainetta elimistölle Luontaisnetti itse en ole mitään rokotetta yhdellekään lapselleni antanut ja he eivät kertaakaan tarvinneet lääkäri käyntejä, 8kk, 2v, 4 mutta 4 vuotiaalleni annettiin ROTArokote ja hän on ainoa koko ajan sairas.. ei meidän ole tarkoitettu totuttelemaan vieraaseen aineeseen piikin kautta voi hyvänen aika mikä teitä "Hyviä" vanhempia vaivaa nykypäivinä????

Sinulla ei ole tarpeeksi tietoa selvästikään. Säälittää lapsesi kun heillä on äiti joka pitää itseään hyvänä äitinä vain siksi ettei ole rokottanut lapsiaan. Ja rokottaneita huonoina vanhempina. En ala selittämään rokotuksien etuja koska tämä ketju ei ole sitä varten, mutta pakko oli tarttua kommenttiisi hyvästä äidistä.

En halua myöskään tapella, itse en ole ottanut 20 kk vanhalle tytölle sikainfluenssarokotetta tai muuta infl.rokotetta.
Muut tavisrokotteet kyllä, rokotetutkimukseen ei lähdetty.

Kuitenkin kun jättää nämä ohjelmaan kuuluvat rokotteet ottamatta on se todella itsekästä.

Ihan vaan esimerkki:
Jos lapsesi sairastuu esim tuhkarokkoon ja selviää siitä hyvin, ei se tarkoita etteikö lapsesi voisi levittäiä sitä esim syöpäsairaalle lapselle jolle se voi olla kohtalokas koska häntä ei ole voitu rokottaa tautia vastaan.

Itse en ottaisi riskiä lapseni suhteen.

Jäykkäkouristus ei liene lapsillenne mikään ongelma.

Jäykkäkouristus ehkäistään rokotuksilla ja likaisten haavojen hyvällä hoidolla.
Rokottamattomien tauti tulee tunnistaa varhaisvaiheessa.
Määritelmä
Tetanus on runsaana maaperässä ja suolen normaalifloorassa olevan bakteerin aiheuttama, rokottamattomalle vakava yleisinfektio.
Oireet
Aluksi paikallinen haavainfektio, jossa bakteerit lisääntyvät ja tuottavat toksiinia.
Päivien tai viikkojen kuluttua kehittyy yleissairaus eli poikkijuovaisen lihaksiston kouristelut, jotka alkavat tyypillisesti puremalihaksista (leukalukko).
Paikallisessa taudissa esiintyy vammakohdan läheisyydessä lihasjäykkyyttä ja kivuliaita lihaskouristuksia.
Kuolleisuus on tehohoidossakin huomattava.

Jäykkäkouristus ei liene lapsillenne mikään ongelma.

Jäykkäkouristus ehkäistään rokotuksilla ja likaisten haavojen hyvällä hoidolla.
Rokottamattomien tauti tulee tunnistaa varhaisvaiheessa.
Määritelmä
Tetanus on runsaana maaperässä ja suolen normaalifloorassa olevan bakteerin aiheuttama, rokottamattomalle vakava yleisinfektio.
Oireet
Aluksi paikallinen haavainfektio, jossa bakteerit lisääntyvät ja tuottavat toksiinia.
Päivien tai viikkojen kuluttua kehittyy yleissairaus eli poikkijuovaisen lihaksiston kouristelut, jotka alkavat tyypillisesti puremalihaksista (leukalukko).
Paikallisessa taudissa esiintyy vammakohdan läheisyydessä lihasjäykkyyttä ja kivuliaita lihaskouristuksia.
Kuolleisuus on tehohoidossakin huomattava.
Nostan

Yhteistyössä