Kysymys uskovaisille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Mä uskon mutta sisimmässäni, en ole sellainen että kirkossa on pakko käydä jne vain siksi että pitää. Kiva sinne olisi mennä mutta toisaalta yhtä tyhjän kanssa jos siellä miettii jotain ihan muuta kuin itse asiaa.

No, äitini mua tässä valisti että en saa huomenna käydä varastoa järjestämässä (olisi siihen mahdollisuus ilman pieniä lapsia ja se olis pakko tyhjätä) koska on loppiainen.

Mún mielestä on ihan sama olenko mä varastossa vai täällä kotona tekemässä työtä, kummassakaan en yhtään enempää mieti Jeesusta. Siis mietin, mutta todennäköisesti ihan yhtä paljon kuin muinakin päivinä.

Varastosa yksin touhutessa saattaisin jopa miettiä enemmän.

Eli siis, mitä mieltä te olette?

Jumala käski pyhittää lepopäivän, ja en mä sunnuntaisin mitään suursiivo teekään.
Mutta uskon että Jeesus ja Jumala ymmärtää että teen kotityöni silloin kun jaksan ja pystyn ja saan mahdollisuuden.

Mene vaan varastoon. Voithan sä lepää joku muukin päivä, kunhan välillä lepuuttelet, ettet väsy.

Ja voit sä Jumalalle jutella vaikka siellä varastossakin.

Anteeksi, kun vastasin. Monet tekevät työtä niin sunnuntaisin (lauantai oli alun perin lepopäivä.) ja pyhäpäivisin. Ne kai joutuu kaikki sinne alakertaan. Aika aikaansa kutakin ja jos et käy säännöllisesti kirkossa ja ehtoollisella niin anna palaa sen varaston kanssa.
Tylyä se muuten on sekin, että kaikki hindut, buddhalaiset, shintolaiset puhumattakaan siitä yhdestä joukosta joutuvat kaikki sinne alakertaan, kun ovat vielä vääräuskoisia. Jumalan valittu kansa se soti lepopäivänä ainkain uutisten mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
voisko sen lepopäivän ajatella niin, että se on ansaittu lepo, saa levätä hyvällä omallatunnolla, muttei pakko????

En mä oikeastaan tiedä, ehkä näin.
Mutta mulla nää kaikki päivät on jokatapauksessa samanlaisia. Minään päivänä en saa sen enempää lepoa kuin toisenakaan. :D

Ja kun mun mielestä se on vähän tekopyhää että noudattaa joitain tiettyjä kaavoja ja ohjeita vain siksi kun pitää.
Jos sydämessään ei kuitenkaan sitä asiaa sen kummemmin ajattele tai harmittelee kun ei nyt pääsekkään siivoamaan sitä varastoa.

hankala selittää mutta toivottavasti saatte pointista kiinni.

ja mä siis uskon kyllä tosissani ja jeesus on mun sydämessäni. Siksi luulenkin että jos mä huomenna käyn sen varaston kimppuun niin en mä siinä mitään syntiä tee?

Eihän siellä kirkossa tarvitse joka pyhä käydä :) Ihmiselle itselleen uskon olevan hyväksi lepääminen kerran viikossa, mutta sekin on (uskoakseni) ihmistä, ei Jumalaa varten. Ja huomennahan on ylimääräinen pyhä.

Niin mä ajattelenkin.
Mutta jotenkin mua alkoi nyt mietityttää tuo asia vaikka alunperin ennen mutsin valistusta en edes ajatellut noin.

Toki mä yritän noudattaa kaikkia Jumalan asettamia sääntöjä, mutta taas sitten teen kyllä niin kuin sydämessäni tiedän oikein olevan.

Hankalaa tosiaan. Ehkä mutsi nyt vähän ylireagoi.

En halua kuulostaa siltä että vähät välittäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei Jumala ole niin nipo, että pistäisi sut helvettihin yhden varaston siivouksen takia. Kyllä siihen kai vaikuttaa muut seikat.

Millaiset seikat vaikuttavat sitten siihen, että Jumala viskoo ihmisiä helvettiin? Ja onko sellaisessa "hyvässä" Jumalassa mitään ideaa edes? Miten joku voi moiseen uskoa? Melkonen sadisti nimittäin...

Alkuperäinen kirjoittaja hell:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei Jumala ole niin nipo, että pistäisi sut helvettihin yhden varaston siivouksen takia. Kyllä siihen kai vaikuttaa muut seikat.

Millaiset seikat vaikuttavat sitten siihen, että Jumala viskoo ihmisiä helvettiin? Ja onko sellaisessa "hyvässä" Jumalassa mitään ideaa edes? Miten joku voi moiseen uskoa? Melkonen sadisti nimittäin...

mjah. En mä jaksais kuule. Mutta niin se on, että raamatun mukaan jos on ottanut Jeesuksen vastaan, niin silloin pelastuu, jos ei, niin ei. Jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään. Niin siellä sanotaan.

Ei tästä ketjusta tarvitse tulla mitään onko Jumalaa vai ei.
Tässä ketjusta se on itsestäänselvää. Mäkään en jaksais oikeasti nyt alkaa vängätä.
Pohdiskelin vain tuota asiaa.

Yhteistyössä