kysymys ulkoilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mn

Vieras
eli kertokaas mulle mitä kaikkea puuhailette lasten kanssa ulkona?
teettekö itse pihatöitö vai leikittekö oikein lastenne kanssa?
ideoita kehiin, kun pitäis keksiä jotain uutta ?

Me asutaan rivitalossa joten hirveästi ei hommia ole,mutta me käydään tuossa läheisellä leikkikentällä,välillä rapsuttelen jotain pihalla yleensä vaan oleskelen ja annan lasten tuohuta.

Saatan tehdä joitan pihahommia, esim. tällä viikolla olen kerännyt omenoita maasta ja vienyt ne kompostiin, vienyt kesäkukkia kompostiin, käynyt kuopuksen kanssa pyörällä lähimetsässä, tai ei me sinne metsään pyörällä menty, jätetiin pyörä tien viereen. Joskus istutaan hiekkalaatikolla ja mä pelaan kännykällä.

Joskus leikin lasten kanssa, pelaan tai rakennan hiekkalinnaa tai jotain..

Välillä haravoin/teen muita pihahommia ja lapset touhuu keskenään..Yleensä teen pihahommia..

Mielellään oleilen vaan tai teen pihahommia. Inhoan leikkimistä! Ärsyttääkin lähteä ulos kun 5v. rankuttaa koko ajajn et mitä leikitään, leiki mun kanssa jne,jne...Koko ajan pitäis leikkiä hippaa tai piilosta tai jalkapalloa tai mitä vaan. Ja samalla katsoa 1v. peräänkin. Harmittaa tosi paljon kun naapurissa ei ole pojalle leikkikaveria.

m'ä en osaa leikkiä lapsen kanssa...lapsien.. neuvolassa aina kehuttu tuota minun tyttöä 4.5v, että niin hienosti osaa leikkiä yksin ja hyvä mielikuvitus, jotta hyvin pärjänny vaikken leikikkään.. =)

Mä teen usein kanssa jotain pihahommia (eilen väsäilin asetelmia vuorenkilvistä ) ja lapset touhuaa sit omiaan. (Usein myös kuskailen kuopusta kottikärryillä, samala ku itse vien lehtiä/puita niillä jonnekkin päin. ) Kuopus leikkii autoillaan ja lapioillaan. Tai sit lapset mopoilee. Isompi vie pienempää... Tehdään puutöitä koko porukka, käydään kävelyllä, leikitetään koiraa, käydään leikkipuistossa jne.
Harvemmin "leikin" lasten kanssa. (Tosin esikoinen on jo niin iso, että leikkikaveria kaipaakkaan ja lähinnä leikitys koskisi pienempää )
Kuopus on nyt innostunut ajelemaan kolmipyörällään ja sen perässä sitten saakin juosta ihan urakalla, ettei vaan lapsi kaadu sillä tai mene tuonne 200m olevalle tielle.

Käydään myös usein kävelemässä metsissä, ku juoksutetaan koiraa. Käydään myös retkillä makkaraa paistelemassa tai leipiä syömässä. :)

leikitään joko yhdessä tai sit mä juttelen kännykässä kaverin kanssa ja lapset leikkii keskenään :D
Aika usein mennään tuohon metsään kävelemään ja lapsilla on joka kuusen alla maja ;)
asutaan siis ihan metsien ympäröimänä joten helppo mennä metsään :whistle:

Yhteistyössä