Kysymys työkkärin kursseille hakemisesta? ( apua )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tarviiko olla työtön työnhakija (siis työkkärin kirjoilla ) jos hakee työkkärin sivuilla (mol.fi ) olevaan koulutukseen vai voiko niihin vaan hakea?

Itse en ole kortistossa, mutta mollin sivuilta löytyi koulutus joka kiinnostaisi.

Kun työkkäriin ilmoittautumisesta ei ole minulle mitään hyötyä, kun en saa työmarkkinatukea tai työttömyyspäivärahaa vanhan lausunnon perusteella. Siksi kyselinkin että tarviiko olla työkkärin kirjoilla jos noille kursseille hakee.

Minä olin kotihoidontuella kun huomasin itseäni kiinnostavan työvoimapoliittisen koulutuksen. Hakijoita lähes 150 ja 17 otettiin, olin yksi heistä :)
Eli kyllä niille pääsee muutkin kuin työttömät työnhakijat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun työkkäriin ilmoittautumisesta ei ole minulle mitään hyötyä, kun en saa työmarkkinatukea tai työttömyyspäivärahaa vanhan lausunnon perusteella. Siksi kyselinkin että tarviiko olla työkkärin kirjoilla jos noille kursseille hakee.

Työkkärin kurssit on yleensä kohdenettu työttömille ja työttömyysuhanalaisille työnhakijoille, jos et ole ilmottautunut työvoimatoimistoon työnhakijaksi et täytä ko. kriteeriä.

Yhteistyössä