Kysymys teille joilla 2 krs asunnossa ja lastenhuone eri kerroksessa kuin olkkari/keittiö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Minkäikäisiä lapsia ja leikkivätkö esim. yläkerrassa yksinään?

Olemme muuttamassa kaksi kerroksiseen taloon jossa kaikki makuuhuoneet ovat yläkerrassa. Tyttö on 3 vuotias "minä itse" lapsi ja mietikin että voiko tuon ikäisen antaa kulkea portaissa ihan itsekseen ilman sen suurempaa valvontaa, vai pitääkö ottaa käytännöksi että tyttö huutelee joka kerta rappuset alas tullessaan olevansa tulossa :)
Rauhallisesti on ainakin tähän asti rappusia tullut aina kiinni pitäen... KÄÄKS! :D

Äiti nyt on ehkä vähän hysteerinen kun emme ole omistaneet tytön aikana vielä rappusia :D

toinen kysymys:
annatteko 3 vuotiaan leikkiä yksin yläkerrassa ihan rauhassa teidän ollessa alhaalla itse?

Meillä muksu on kulkenut portaissa yksin alle 2v lähtien. Makkarit yläkerrassa eikä mitään ongelmaa ole ilmennyt. Välillä huikkaan rappukäytävään, onko kaikki ok =)

Niin ja nuorin on nyt 3

Meillä on kuljettu yksin rappusissa jo 1,5 vuotiaasta lähtien, hyvin on mennyt =) Yläkerrassa olevasta leikkihuoneesta on se haitta, että meillä ainakin muksut huuteli mua koko ajan sinne kaveriksi ja sai juosta portaita ees taas, ellei sitten antanut lupaa kantaa leluja alas olkkariin :kieh:

Esikoinen oli hiukan alle 2v kun muutettiin asuntoon, jossa makkarit alakerrassa ja oleskelutilat + keittiö yläkerrassa. Porttia ei tuolloin portaissa ollut ja hyvin suijui lapselta niissä kulkeminen, kun sitä ensin yhdessä harjoiteltiin. Lapsi tykkäsi alusta alkaen leikkiä omassa huoneessaan itsekseen, mutta tokihan leluja oli myös yläkerrassa. Eli kyllä 3-vuotias voi leikkiä ihan hyvin omassa rauhassaan, kun kerran se sujui hyvin vuotta nuoremmaltakin!
Siinä vaiheessa, kun kuopus oppi ryömimään, oli portaisiin asennettava turvaportit.

meillä pojan huone on yläkerrassa mutta lelut on suosiolla alakerassa, johtuu tietty siitä etä poika on vasta 1v4kk
mutta esim mun siskon tyttö joka on 3 ei vielä uskalla liikkua portaissa yksin koska ei ole tottunut niihin, eli ylös kyllä kiipeää yksin alas ei sitten uskalla tulla...

Meillä lapset 3v6kk ja 1v10kk ja kulkevat portaissa omatoimisesti. Pienemmän perään täytyy vähän katsoa, ettei tuo leluja käsissään.

Lapset leikkivät keskenään yläkerrassa, välillä täytyy käydä selvittämässä välejä. Mutta myös olohuoneessa on vielä jotain leluja, esim isommalle tuodaan kun pienempi nukkuu unia. Kun olivat pienempiä, lelut pääasiassa alakerrassa.

meidän 3-vuotias leikkii kyllä yksin yläkerrassa kun mä olen alakerrassa. Ennen kun muutettiin tänne, n.puoli vuotta sitten, esikoinen ei ollut ollenkaan tottunut kävelemään portaissa ja eka kuukausi oli ihan kamala, hän kaatui varmaan tuhat kertaa portaissa :/ pari kertaa pahasti mutta sitten hän oppi että pitää kävellä siinä missä on levein kohta ja nyt osaa jo itse.

Ja alussa harjoiteltiin kyllä usein yhdessä, välillä tuli yksin ja välillä pyysi apua.

Yhteistyössä