Kysymys seurustelusta ja naimisiinmenosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
missä vaiheessa seurustelua aloitte miettimään kihlautumista, naimisiinmenoa? kuinka kauan olitte seurustelleet ennen kihloja/avioliittoa? Kumman aloitteesta nämä askeleet tapahtuivat?

Oltiin oltu yhdes 3kk ennen kihloja, ja naimisiin mentiin kun oltiin oltu yhdessä... 5vuotta?

mies kosi, ja maailman epäromanttisin mies järkkäs mulle tosi yllätyksen muutama joulu sitten, oltiin käyty aiemmin VITSILLÄ kokeilemassa vihkisormuksia, mutta mies oli pannut merkille mun koon ja mistä tykkäsin, sitten jouluna 05 oli ostanut mulle pyjaman jonka taskuun oli ommellut tuon sormuksen. Oltiin kai kumpikin aika hämillämme kun mies vaan töksäytti " no, tuuksä" kun olin sormuksen löytänyt :D :ashamed: :heart: :heart: :heart:

Oltiin seurusteltu varmaan viikko, kun tiedettiin että naimisiin mennään.

Muutettiin yhteen kahden viikon seurustelun jälkeen, kihloihin mentiin noin 3 kk seurustelun jälkeen, ja 9 kk yhdessäolon jälkeen mentiin sitten naimisiin.

Oltiin seurusteltu 3v4kk kun mentiin kihloihin ja siitä kolme vuotta niin mentiin naimisiin :heart:

Mies ehdotti kihlausta ja naimisiin menosta päätettiin yhdessä; kumpikaan ei halunnut kirkkohäitä niin tuntui helpolta mennä naimisiin samalla kun esikoinen kastettiin =) Kyllä mies ennen esikon syntymää kysyi multa että "tehtäskö meistä kunnon perhe eli tulisitko mulle vaimoksi?" :heart:

No me puhuttiin jo siinä vaiheessa, ennenkuin edes kunnolla seurusteltiin. Seurusteltiin vajaa vuosi, kun mentiin kihloihin ja vajaa vuosi ja mentiin naimisiin. Oltaisiin menty jo aikaisemminkin naimisiin, mutt amieheni on minua nuorempi, ja halusi asua omillaan ennen yhteistä kotia. Ei siis halunnut muuttaa vanhempiensa kodista suoraan yhteiseen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
No me puhuttiin jo siinä vaiheessa, ennenkuin edes kunnolla seurusteltiin. Seurusteltiin vajaa vuosi, kun mentiin kihloihin ja vajaa vuosi ja mentiin naimisiin. Oltaisiin menty jo aikaisemminkin naimisiin, mutt amieheni on minua nuorempi, ja halusi asua omillaan ennen yhteistä kotia. Ei siis halunnut muuttaa vanhempiensa kodista suoraan yhteiseen kotiin.

Niin siis ja mies kosi. Yhdessä sitten katsottiin sormukset ja sopiva hääpäivä.

Yhteen muutettiin heti ensi tapaamisella, kihloihin mentiin 1 kk päästä ja naimisiin 2 v 4 kk päästä, eipä noita juuri isommiten mietitty :D

Mies kosi laivalla ollessamme =)

Reilu 12 vuotta seurusteltuamme päätettiin hääpäivä parin kuukauden päähän. Kai tuolloin menimme kihloihin, vaikkei sormuksia ostettu. Yhdessä puhuttiin, mies otti puheeksi.

en siis ole kamalan hätäinen, kun odotan sitä suurinta askelta kolmen vuoden seurustelun jälkeen..? Kihloissa ollaan kyllä, mutta en halua itse kosia, koska musta se kuuluu miehelle.:)

jos totta puhutaan niin ekalla seurustelu/tuntemisviikolla, mentiin kihloihin kun oltiin oltu yhdessä 2viikkoa, eli ei kauaa. nyt yhdesassä oltu 8kk.

Seurustelu alkoi -96 syksyllä,kihloihin -98 ja muutto yhteiseen ekaan kotiin.Yhdessä puhuttiin naimisiin menosta vuonna 200.Naimisiin mentiin 2.7.2004 eikä kumpikaan oikeastaan kosinut,koska puhetta oli aiemmin ollut ja siirrettiin ajankohtaa koska 2 lastamme syntyi siinä välissä.

Tavattiin ensimäisen kerran kun olin päivää aikaisemmin täyttänyt 16v. alettiin heti seurustelemaan, välimatkaa oli 550km. seurusteltiin reilu 2 vuotta jonka jälkeen mentiin kihloihin ihan yhteisestä sopimuksesta. sormukset vaihdettiin meren rannalla auringonlaskiessa ja mies sit siinä kysy että tuutko mun vaimoksi. häitä vietettiin melko tasan vuosi sen jälkeen ;)

kolmen viikon päästä tulee 5v avioliittoa täyteen :)

Oltiin tunnettu noin 4 vuotta kun alettiin seurustelemaan. Seurustelua noin vuosi ja sitten kihlat. Vuosi kihlojen jälkeen piti olla häät, mutta tulikin sulhasen hautajaiset.

Kihloihin mentiin kun oltiin seurusteltu 2kk. Mies kosi järvenrannalla kalliolle polvistuen. Seuraavana päivänä käytiin valitsemassa sormukset.
Naimisiin mentiin siitä kahden kuukauden päästä. Loppukuusta vietämme 7v hääpäivää. :heart:

Käytiin ehkä kolmilla treffeillä, muutettiin yhteen, tehtiin lapset ja tapaamisesta 4 v. mentiin naimisiin. Onnellisia ollaan vaikka ei pykälien mukaan edettykään.

2kk oli seurusteltu, kun vauva ilmoitti tulostaan. Neiti oli puolivuotias kun mentiin kihloihin, eli mitä se nyt tekee... vajaa 1,5 vuotta seurustelun aloituksesta kihloihin.
Naimisiin sitten puolen vuoden päästä kihloista, eli n. pari yhteistä vuotta takana naimisiin mennessä.

Muoks. Kihlat pohdittiin kimpassa, että se kai jotenkin kuuluu asiaan. Mies halusi sitten naimisiin ja seuraavasta kesästä oli puhetta.
Kun en jaksanutkaan järjestellä kesähäitä, vaan ehdotin miehelle piipahdusta maistraatissa jo joulun tienoilla, niin tuo ei pannut pahakseen aikataulun aikaistamista puolella vuodella.

Mä tunnustan miettineenä ensitapaamisella, että tuon miehen kanssa haluan naimisiin ihan vaan siksi, että saan hienon sukunimen ja pääsen omasta tavallisesta nimestäni eroon. :D No mutt, kihloihin mentiin oikeasti 8 kk kuluttua seurustelun alusta, ja naimisiin siitä vajaan vuoden kuluttua. Yhteisestä sopimuksesta, en muista kumpi teki aloitteen. Oli alusta asti selvää, että mennään jossain vaiheessa.

Oltiin tunnettu 2,5v kun mentiin kihloihin. 5v tuntemisen jälk. naimisiin. Ja 2-vuotis hääpäivää vietetään ihan just ja esikoinen tulossa (30+1) :heart: yhteistä taivalta siis 7v.

Kihloihin mentiin niin että mies kosi polvillaan ja kun vastasin kyyneleet silmissä: kyllä, tottakai tulen!!! Niin sovittiin hääpäivä :) Oikein romanttista vaikka mies ei olekaan romanntisimmasta päästä :D ja että mie olin otettu, että homma meni vanhanaikaisesti :heart:

Tää on varmaan enemmän tällanen ikä kysymys myös. Jos on nuori on aikaa seurustella ja edetä tahdillaan. Vanhemmat, jotka on jo riekkuneet tarpeeksi, eläneet sinkkuelämää tms. tapaavat sitten lopulta sen oikean, niin silloin ei enää aikailla vaan perhe kasaan.

Yhteistyössä