Kysymys sairaalavaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aabee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu miksi olet sairaalassa ja millä osastolla, mutta yleisesti sairaalassa käytetään sairaalavaatteita jotka pestään siellä sairaalassa eri tavoin kuin kotona -näin pysyy taudit sairaalan sisällä eikä niitä niin herkästi kanneta sairaalan ulkopuolelta omien vaatteiden mukana.
Joidenkin kohdalla sairaalavaatteita käytetään myös niiden helppouden vuoksi, esim. vuodepotilaat.
Riippuu siis täysin osastosta ja sairaalassaolon syystä, mutta esim. tartuntatautiosastoilla ei omia vaatteita voi käyttää.

sairaanhoitajat inhoavat omia vaatteita, jotka kieriskelevat "puhtaina" huoneiden lattioilla, joita tulee varoa, ei voi sulloa osaston pyykkikoriin ym. 90 asteen pesukin pilaa useimmat vaatteet.

Riippuu miksi olet sairaalassa ja millä osastolla, mutta yleisesti sairaalassa käytetään sairaalavaatteita jotka pestään siellä sairaalassa eri tavoin kuin kotona -näin pysyy taudit sairaalan sisällä eikä niitä niin herkästi kanneta sairaalan ulkopuolelta omien vaatteiden mukana.
Joidenkin kohdalla sairaalavaatteita käytetään myös niiden helppouden vuoksi, esim. vuodepotilaat.
Riippuu siis täysin osastosta ja sairaalassaolon syystä, mutta esim. tartuntatautiosastoilla ei omia vaatteita voi käyttää.

Näin.

Siinähän käytät mutta ota huomioon jos ja kun olet synnyttämään menossa (?) niin maito, hiki ja veri likaavat vaatteesi hetkessä vaikka kuinka lutraisitkin vedellä ja vaihtelisit rättejä. Itse olen suosiolla pukeutunut niihin sairaalan kaapuihin koska vauva on tärkeämpi kuin oma ulkonäkö tai omat kledjut heti synnytyksen jälkeen.

Yöpaita on yöpaita. Rumathan ne sairaalan vaatteet on, mutta en mä kyllä niitä mitenkän epämukavina pidä ja jos joutuu sairaalaan, niin tokko sieltä haluaa pyykkisäkin kanssa kotiutua, eli minusta on hassu ajatus, että tahtoisi sairaalaan omat vaatteet!

[QUOTE="vieras.";29685929]Siinähän käytät mutta ota huomioon jos ja kun olet synnyttämään menossa (?) niin maito, hiki ja veri likaavat vaatteesi hetkessä vaikka kuinka lutraisitkin vedellä ja vaihtelisit rättejä. Itse olen suosiolla pukeutunut niihin sairaalan kaapuihin koska vauva on tärkeämpi kuin oma ulkonäkö tai omat kledjut heti synnytyksen jälkeen.[/QUOTE]

Mulla taas mukavuus syistä oli osittain omat vaatteet lähes koko (viime) synnärillä olo ajan. Leikkaussalissa ei tietenkään, mutta muuten. taisin kyllä heittää osan näistä vaatteista roksikseen, ainakin sukkia ja alkkareita. Mutta sektion jälkeen ei kyllä niitä verkkoalushousuja parepia olisi löytynyt :D.

Mutta tosiaan, riippuu sairaalasta ja osastosta, että saako pitää vai ei. Kyllä niitä omia vaatteita ja huiveja vanhuksillekin usein puetaan osastoilla jos näin tahtovat.

Omia vaatteita saa käyttää. Itse olen käyttänyt talon vaatteita just sen pyykin takia. On jotenki outoo, että jotku haluu käyttää omia, monta päivää käytössä olleita. Ei varmaan oo ees hyväksi leikkaushaavojen paranemisille. On järkkyy vetää käytetty yöpaita ylle suihkun jälkeen.
Jos omia tuo, kandee tuoda sit joka päivälle ainakin kaks yöasua.

Kahdessa viimeisimmässä sektiossa käydessäni käytin omia vaatteitani. Päiväsaikaan päivävaatteita ja yöllä yövaatteita. Ensimmäiseen sektioon tuli sen verran pikainen lähtö ettei tullut mieleenkään ottaa omia vaatteita mukaan joten sillä reissulla päätin että jatkossa on sitten varmasti omat vaatteet mukana.

Mieheni kävi luonani päivittäin kaikkien lasten syntymien jälkeen ja toi vaihtovaatteita tarpeen mukaan. En kyllä ole ollut kuin 2-4 vuorokautta sairaalassa vauvojen kanssa joten ei noita vaatteita niin hirveän paljoa ole tarvinnut edestakaisin kuljetella.

Yhteistyössä