Kysymys sairaalavaatteista

  • Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti
kysyn
Onko sairaalaan tarkoitus ottaa mukaan omia pikkuhousuja vai olla ilman alushousuja? Synnytyksen jälkeenhän on tarjolla niitä ihmeellisiä verkkovirityksiä joihin saa siteen, mutta mites sitten ihan normaalisti osastolla, kun tarjotaan vaan pyjama, sukat ja aamutakki ja tossut? Ihanko kommandona vaan? Tähän mennessä olen ollut sairaalassa vain muutaman päivän jaksoja ja olen käyttänyt omia alushousuja, mutta nyt olen menossa pidemmäksi aikaa mahdollisesti ja kiinnostaa että pitäisikö raahata ensin sinne puhtaat ja sitten likaisena vielä kotiin kauhea keko.
 
Hei
Synnytyksen jälkeen on musta kaikkein viisain käyttää niitä sairaalan verkkopöksyjä...
Omiin alushousuihin on mahotonta sulloa sitä jättirättiä...

Muutenki jos vuotaa yli ja muutenki on niin hikinen olo niin mukava ku voi millon vain tarvittaessa vaihtaa ja laittaa likaset pyykkiin
 
jyväskyläs
oli kyllä ihan normaaleja alkkareita sairaalassa, tai no niin normaaleja kun sairaalavaatteet voi olla. sellaset yli-isot vaaleenpunaiset. yleensä sairaalaan ei toivota omia vaatteita koska pöpöt leviää. eikä normaali ktikonepesu tapa noita sairaala pöpöjä.... ja sairaalaan ei sais tuoda uusia pöpöjä kotoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Naistenklinikalla oli ainakin semmosia valtavia mummopöksyjä, ne oli hyviä kun oli paikat kipeet, ei puristanut...
totta! Ekan synnytyksen jälkeen sain verkkopöksyt, ja sit muina päivinä näitä mummo pöksyjä. Tokan synnytyksen jälkeen suoraan mummopöksyt. Hyvät oli :)
 
sh
Meillä ainakin sisätautiosastolla on potilaille tarjolla alushousuja. Miehille on jopa tarjolla boxerimallisia perinteisten ohella. Ne on samaa kaliiperia ja tyyliä kuin ne potilaspyjamatkin. Ite sain myös synnärillä sellaiset jalkaani, samassa sairaalassa.
 
sairaalan omat
Sairaalan omia olen käyttänyt ja käyttäisin vastakin. Alushousuista sandaaleihin ja aamutakkeihin. Vaikka ovatkin kammottavia, ovat juuri siihen tilaan tarkoituksenmukaisia.
 
Minä olin vastikään sairaalassa muutaman päivän, oli siellä alushousujakin, paksuja ja tukevia :) Ja kuumia, kun helteet juuri alkoivat. Missään en ole tuntenut itseäni niin avuttomaksi, kuin sairaalassa niissä vetimissä. Mutta sinänsä se oli tietty sivuseikka, kun kuitenkin hyvää hoitoa sain. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja en veisi omia:
Alkuperäinen kirjoittaja jyväskyläs:
Yleensä sairaalaan ei toivota omia vaatteita koska pöpöt leviää. Eikä normaali kotikonepesu tapa noita sairaala pöpöjä.... ja sairaalaan ei sais tuoda uusia pöpöjä kotoa.
eiks sairaalaan yleensä mennä koska sulla just nimenomaan on joku pöpö. Ellei nyt puhuta synnytyksestä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:
Alkuperäinen kirjoittaja en veisi omia:
Alkuperäinen kirjoittaja jyväskyläs:
Yleensä sairaalaan ei toivota omia vaatteita koska pöpöt leviää. Eikä normaali kotikonepesu tapa noita sairaala pöpöjä.... ja sairaalaan ei sais tuoda uusia pöpöjä kotoa.
eiks sairaalaan yleensä mennä koska sulla just nimenomaan on joku pöpö. Ellei nyt puhuta synnytyksestä?
Minulla ei kyllä mitään pöpöä ollut, ei mennessä eikä onneksi tullessakaan.
 
vieras
Uudelleenkäytettävät pestään niin kuumassa, ettei voi tulla mitään. Kertakäyttöiset verkkoalkkarit ovat siitä hyviä, että pitävät hyvin siteet paikoillaan (siihen ne on tarkoitettu) ja ei tarvitse verisiä omia alkkareita liotella kotona.
 
sairaalan omat
Alkuperäinen kirjoittaja jyväskyläs:
yleensä sairaalaan ei toivota omia vaatteita koska pöpöt leviää. eikä normaali ktikonepesu tapa noita sairaala pöpöjä.... ja sairaalaan ei sais tuoda uusia pöpöjä kotoa.
Sinänsä hassua, jos sairaalan henkilökunta on tuota mieltä. Eivät kuitenkaan lapsivuodeosastolla anna isille vaatteita. Mun miehellä oli kiireessä jäänyt vaihtohousut kotiin, ja kovan anelun jälkeen vasta suostuivat hänelle housut antamaan. Minä puolestani olisin saanut niitä "tuhlata" vaikka kymmenet päivässä siellä osastolla...
 
Mulla on muulloin paitsi synnärillä ollu omat alkkarit. Sieläkin kyl oli päivystysosastolla omat. Sektion perään oli verkkopökät kätevimmät. Sukatki oli omat synnärillä kun ei ne putket pysyny jalassa mitenkäänpäin. En mää oo kyl kokenu hankalaksi pitää omia, ei niitä niin hirveää kasaa kerry ellei vaihda monesti päivässä ja kattomassa kävijä on käyttäny likaset kotona pestävänä. koskaan ei oo kadonnu omia vaatteita.
 
Sairaalassa on kyllä osastolla usein niihin paita-housu -asuihin kuuluvia alushousuja, kun vaan hoksaa pyytää. Jostain syystä kaikki hoitajat eivät niitä aina tuo ilman pyytämistä. Näin on ainakin ollut osastoilla, joilla olen itse ollut töissä.

Synnytyksen jälkeen todellakin suosittelen sairaalan kamppeita, ettei tarvitse omia verisiä pyykkejä viedä kotiin. Itse sain synnytyksen jälkeen ihan kankaiset alushousut, ei tarvinnut verkkohousuihin pukeutua.
 

Yhteistyössä