kysymys roskaamisesta

eilen kun käveltiin niin tulipa taas mieleen tuo, että miksi jotkut heittelee kaikki roskat pitkin pientareita, siis kaikkialle ulos.
nyt käsi sydämelle, mites kukin itse tekee? meneekö ne roskat, karkkipaperit ja muut roskiin vai tippuuko minne tippuu?
itse laitan aina taskuun ja lapsille olen opettanut sen myös. Sehän on vain opittu tapa ja tapahtuu täysin automaattisesti, eikä sitä tarvitse edes miettiä

korjaan tätä tai täsmennän, nuo "pientareet" piti olla sitaateissa eli tarkoitti kyllä kaikkea muutakin kuin tien vieruksia<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 07:34 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 07:31 Jaanuska kirjoitti:
roskikseen menee, ja niin opetan myös pojallenikin.
juu roskikseen tietty minullakin jos se lähellä... jotenkin taisin ajatuksissani kävellä jollakin metsäpolulla kun taskuun kaiken tungin :)
Juu ja meikäläisellä kans taskuun jos ei oo lähellä.
 
Pix
Kävelyreissulla taskuun tai laukkuun, sieltä kotona roskiin. Autossa on oma roskapussi. Omenankaran tai banaaninkuoret saatan heittää ojaan, jos nyt jotain ulkona ollessa syön. Ne kun maatuu...
 
Ope*
Meillä kierrätetään kaikki jätteet omiin jäteastioihinsa.
Paperi, biojäte, metalli ja lasikeräysastiat löytyvät taloyhtiöstä.
Pahvi ja muovijäte viedään autolla markettien edessä oleviin säiliöihin.
Käytetyt paristot viedään marketin sisällä olevaan keräysastiaan.

Automatkalla jätteet jäävät auton sisälle. Kotiin tultaessa lajittelen pillimehun pahvikeräykseen ja pilli menee muovikeräykseen. Lajittelu on ihan helppoa, kun sen opettaa koko perheelle.

Herneenpalot nakkaamme tien ojaan joskus, mutta ne maatuvat sinne tietenkin.
 

Yhteistyössä