Kysymys pitkään imettäneille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Olen imettänyt 1,5v. Nyt yhtäkkiä muutaman päivän aikana nännit ovat kipeytyneet niin että kun lapsi aloittaa imemisen, sattuu oikein ikävästi. Nännit ovat myös kosketusarat. Mistähän voisi johtua? Minulla on tullut imetyksen aikana kahdet kuukautiset, jolloin maito oli tiukassa ja imetys tuntui ikävältä. Nyt kuukautisia ei ole kuitenkaan tullut moneen kuukauteen, tai sitten on ollut vain yksi päivä, jolloin on tuhrutellut. Voisiko tämä johtua hormonitoiminnan palautumisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25258017:
voi...
Meillä muuttu imuotekkin kun noita poskihampaita alkoi tekemään täs 1,5v paikkeilla niin että rinnat kipeyty, mutko homma saatii kuntoo ni lakkas kipukin.

Tyttö kyllä muuten tekee poskihampaita. Miten sait imuotteen taas hyväksi? Jos nyt otteessa tosiaan vika?

Toinen on se v-mäinen sammas, en tiiä miten yleinen, kun kuitenkin noin iso on jo vauva ja syö muutakin... Ei välttämättä näy, mutta sattuu. Meillä auttoi siihen tuulettelu kivennäisvesihuuhtelu ja maitohappobakteeritipat, siis suoraan rinnalle.

[QUOTE="joo";25258034]Raskaus.[/QUOTE]

Tämä minullekin tuli mieleen. Oletko tastannut?

Kyllä minulla on kuukautiset tulleet imetyksen jatkumisesta huolimatta säännöllisinä, kunhan ne ovat alkaneet noin vuosi synnytyksen jälkeen.

[QUOTE="a p";25258025]Tyttö kyllä muuten tekee poskihampaita. Miten sait imuotteen taas hyväksi? Jos nyt otteessa tosiaan vika?[/QUOTE]

Näkeehän sen miten ottaa rinnasta kiinni, meillä meni enemmän tytön suu suppuun. Otin rinnan pois aina kun otti väärin kii, ei montaa kymmentä kertaa tarvinnu ku alko taas homma toimiin.

...Nii, raskaushan on kans vaihtoehto kipeytymiseen...

Kun tuli uudelleen raskaaksi (kun edellinen oli reilu vuoden), niin tissit tyhjeni (rv 8), ja lopulta heruminen loppui kokonaan (rv 12), ja silloin imetys alkoi myöskin sattua ihan oikeesti, joten lopetettiin sit siihen...

Yhteistyössä