kysymys pisteistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mari

Jäsen
02.06.2004
548
0
16
Tietääkö joku, onko jokin laskukaava, jolla voisi laskea kuinka monta pistettä menee jostakin elintarvikkeesta?
Lähinä ajattelin tilanteita, jolloin tietoa ei löydy painonvartioiden pistevihkosesta?
En käy painonvartioissa, mutta noudata heidän pisteitänsä laihduttamisen apuna.
Tietoa kiitos!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 18:22 Ritti kirjoitti:
Olen joskus saanut seuraavan kaavan ja mielestäni se toimii:

(kalorit/60) + (rasvagrammat/10) = pistemäärä

Mistä oot saanut? Mä kävin ryhmässä yhteen vaiheeseen ja siellä monet kyseli tota niin aina vaan tarjosivat laskinta. Tai sit että saa tulla ryhmään vaikka käärepaperin kanssa niin laskevat siellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2005 klo 06:58 yötär kirjoitti:
\

Mistä oot saanut? Mä kävin ryhmässä yhteen vaiheeseen ja siellä monet kyseli tota niin aina vaan tarjosivat laskinta. Tai sit että saa tulla ryhmään vaikka käärepaperin kanssa niin laskevat siellä.

Sain tuon monta vuotta sitten joltain keskustelupalstalta (tämä tai painonvartijat). Ryhmänvetäjältä kerran kysyin (kun jo itselläni oli tämä kaava) kautta rantain tällaisen kaavan olemassaolosta niin hyvin napakasti kielsi tällaisen olemassaolon. Tietysti kieltää koska sitten väki ei enää osta ostajan oppaita, laskimia yms. apuvälineitä..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 20:58 Ritti kirjoitti:
\
\

Sain tuon monta vuotta sitten joltain keskustelupalstalta (tämä tai painonvartijat). Ryhmänvetäjältä kerran kysyin (kun jo itselläni oli tämä kaava) kautta rantain tällaisen kaavan olemassaolosta niin hyvin napakasti kielsi tällaisen olemassaolon. Tietysti kieltää koska sitten väki ei enää osta ostajan oppaita, laskimia yms. apuvälineitä..
Kyllä tuo kaava vaan toimii. Testasin laskurilla ja saman tuloksen antaa kun tuo kaava =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2005 klo 23:23 auttasko tämä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 20:58 Ritti kirjoitti:
\
\

Kyllä tuo kaava vaan toimii. Testasin laskurilla ja saman tuloksen antaa kun tuo kaava =)

Täytyypä laittaa itellenki ylös, kun ei ole sitä mukana kannettavaa laskinta tullu hommattua minunkaan :whistle:

joku joskus sanoi, että 1piste= 50kcal ja tää vastaa justiin tuota laskukaavaa, mikä tuossa ylempänä on... samat tulokset sain, ku laskin jonkun keksipaketin kyljestä pisteitä =)

Auttakaapas, mulla on huono matikka pää. Voisiko joku vääntää rautalangasta miten tuo kaava lasketaan?
MIssä järjestyksessä ja vaikka esimerkin kanssa. KIITOS :)

Ps: MIten olen joskus selvinnyt hoitsu koulun lääkelaskuista :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 13:31 tuotanoin kirjoitti:
Otetaanko tuo kalorimäärä sitten niinku per 100gramman mukaan laskettuna?

Joo, mutta joissakin pakkauksissahan ilmoitetaan suoraan annoksen kalorimäärä, joten voit suoraan laskea senkin.

Kyllä tuo mielestäni on oikea kaava. Painonvartijat tietysti tarjoavat laskinta, koska saavat siitä tuloa. Ja toisaalta tuo kaava on kai periaatteessa heidän liikesalaisuutensa, eivätkä sitä siksi halua sitä paljastaa.

Painonvartijat on toimiva systeemi mutta kandee aina muistaa että bisnestä siellä tehdään eikä hyväntekeväisyyttä.

Yhteistyössä