KYSYMYS: Omaehtoinen opiskelu työmarkkinatuella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietoa?

Vieras
Jos haen suoraan oppilaitokseen omaehtoiseen koulutukseen ( noin vuoden kestävä tutkinto) ja tulen valituksi sinne, mutta TE - Toimisto ei myönnäkään työmarkkinatukea omaehtoiseen opiskeluun, eikä minulla ole varaa opiskella opintotuella, niin saanko karenssin jos en aloitakaan omaehtoista opiskelua.

Taustaa: Suoritin noin vuosi sitten työvoimakoulutuksena erään ammatillisen perustutkinnon, mutten ole työllistynyt ja kun keskustelin työvoimaneuvojan kanssa omaehtoisella opiskelusta, niin hän suhtautui asiaan varsin negatiivisesti ja sanoi että " koulutusputkia ei sallita"

Riippuu sun iästä. Ei tule karenssia jos olet yli 25v. Ja varmasti työkkäri yleensä suostuu ja myöntää rahan omaehtoiseen opiskeluun.. parempihan sekin kuin kotona oleilu ilman et tekis mitään jos on haluja opiskella. Koulutusputkia? Miksei muka? Onhan se hyvä et itseään kouluttaa ja kehittää..

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos vain työkkäri;30704192:
En mä ainakaan saanut karenssia kun en aloittanutkaan opiskelua. Syynä mulla se, että ei olisi ollut varaa opiskella opintotuella.

Ja tää on hyväksyttävä ja hyvä syy. Kellään ei ole aikuisena ainakaan varaa opintotuella opiskellakaan..