Kysymys monta raskautta kokeneille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köpsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köpsy

Vieras
Eli siis sellaisille, joilla on useampi raskaus takana. Mua kiinnostaisi tietää, onko raskaudet tulleet sitä vaivalloisemmaksi mitä useampi lapsi on jo synnytetty. Millaisia vaivoja on tullu lisää vai onko jopa helpottunut joku homma? Erityisesti kiinnostaa laskimotukokset ja veritulppariski; esim. jos on vähitellen tullu suonikohjuja vaikka toisessa tai kolmannessa raskaudessa, niin miten homma on jatkunut seuraavien raskauksien aikana ja onko siitä kehkeytynyt veritulppariski? Kuinka pahoiksi ne suonikohjut voi mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja Köpsy;23592216:
Eli siis sellaisille, joilla on useampi raskaus takana. Mua kiinnostaisi tietää, onko raskaudet tulleet sitä vaivalloisemmaksi mitä useampi lapsi on jo synnytetty. Millaisia vaivoja on tullu lisää vai onko jopa helpottunut joku homma? Erityisesti kiinnostaa laskimotukokset ja veritulppariski; esim. jos on vähitellen tullu suonikohjuja vaikka toisessa tai kolmannessa raskaudessa, niin miten homma on jatkunut seuraavien raskauksien aikana ja onko siitä kehkeytynyt veritulppariski? Kuinka pahoiksi ne suonikohjut voi mennä?

Minulla ei ole kokemusta suonikohjuista mutta noin yleisesti. 3 ekaa paheni koko ajan mutta neljäs oli taas helpompi. Eli ei välttämättä pahene.

6 raskautta,muuten olen ollut aina vaan paremmassa kunnossa,mutta suonikohjut toisessa jalassa aina vaan pahemmat.ei siis ole ollenkaan kiepeät vaan aina vaan enempi pullottelee.tukisukkia en kovin innokkaasit oo käyttäny,eikä mitään tulppia sen kummemmin ole ollut.

Mulla on viisi raskautta, joista yksi menetetty. Neljäs oli hankalin liitoskipuineen ja lantion löystymisineen. Viides kaikista helpoin: vedin stepperitreenit joka toinen ilta ja olin kaikinpuolin tosi hyvässä kunnossa, ei minkäänlaisia vaivoja, ei edes liitoskipuja. Tuossa neljännessä en liikkunut, kun menetyksen jälkeen pelkäsin kaikkea, ja esim. sitä että liikunta aiheuttaa suppareita.

Mulla ei ole koskaan ollut noita suonikohjuja tms

6 raskautta, 4 lasta. Viimeisin synnytykseen asti päättynyt raskaus oli kaikin puolin vaikein. Pahoinvointi oli pahinta, samoin kivut. Synnytys sen sijaan oli kaikista miellyttävin, jos synnytyksestä niin voi sanoa :D Epiduraali ehti jopa vaikuttaa ja suppareiden välissä oli taukoa, ensimmäistä kertaa!

4 raskautta ja viimeisin oli vaikein. Ainoastaan pahoinvointi on helpottanut ekan jälkeen. Tosin varmaan viime kesän helteetkin teki tuosta viimeisestä niin vaikean, mutta oli syy mikä tahansa, niin viimeiseksi jääkin.

5 raskautta, joista 2 ensimmäistä ennenaikaisen synnytyksen riski ja vuodelepo viimeiset viikot. Esikoiselta myös kaamea pahoinvointi keskiraskauteen saakka.

Omalta kohdaltani siis vain helpottuneet.

Suonikohjuja ei ole ollut. Välilihan leikkaus tehtiin esikoisen kohdalla, muiden kohdalla ei ole toimenpiteitä synnytykseen littynyt. Vähin kivuinkin olen selvinnyt mielestäni. Raskausarpia tuli 2 ensimmäisestä raskaudesta vatsaan. Jos lisää on tullut, en ole huomannut, niin paljon niitä tuli jo silloin :D

Yhteistyössä