Kysymys miehille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arvot ja asenteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arvot ja asenteet

Vieras
On ruotsalaisen luonnontieteilijän Carl von Linnén 300-vuotis juhlavuosi. Toimiessaan Uppsalan yliopiston lääketieteen professorina hän piti myös sarjan sukupuolielämää, raskautta ja synnytystä koskevia luentoja: Hän mm. totesi:
"Ihmisen siemennesteellä tarkoitetaan sekä miehillä että naisilla sukukypsyyden aikana syntyvää nestettä, joka ilmenee miehillä siemenvuotona ja naisilla kuukautisvuotoina. Siemenneste muuttaa ihmisen kokonaan. Ilman sitä kukaan nainen ei olisi niin hurjapäinen, että ottaisi hengenvaaran uhalla ja suurella kivulla synnyttääkseen lapsia, ellei Luoja olisi lisännyt jotakin kiihottavaa ja himoittavaa siihen, kun hän sanoi: Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa."

Linén määritelmä ihmisen siemennesteestä on vanhentunut, mutta hänen johtopäätöksensä yhdynnän erityisestä miellyttävyydestä naiselle ( jopa siinä määrin, että nainen unohtaa terveen järjen ja itsesäilytysvaiston altistaen itsensä hengenvaaran uhkaan ja suureel kipuun) mielenkiintoinen.

Kysymys miehille: Jos sukupuolielämä merkitsisi miehille vastaavaa riskiä (siis 1700-luvun olosuhteissa ilman ehkäisyn mahdollisuutta), niin moniko teistä olisi " niin hurjapäinen, että ottaisi hengenvaaran uhalla ja suurella kivulla synnyttääkseen lapsia"

Kysymys miehille: Jos sukupuolielämä merkitsisi miehille vastaavaa riskiä (siis 1700-luvun olosuhteissa ilman ehkäisyn mahdollisuutta), niin moniko teistä olisi " niin hurjapäinen, että ottaisi hengenvaaran uhalla ja suurella kivulla synnyttääkseen lapsia"

normaalilla lantiolla varustetulle naiselle ei mitään riskiä,muodottomat laudat on erikseen

No en, en tietenkään olisi niin hurjapäinen. Mutta naisin edelleen vaimoani, joutuisi tämä sitten hengenvaaraan tai ei - kuten olen tehnyt tähänkin asti. Ei synnytys nytkään mikään riskitön homma ole.

Minä en ole keksinyt tätä systeemiä, jossa nainen joutuu koville, joten en kanna siitä mitään vastuutakaan. Ja olen sitä mieltä, että useimmille naisille lapsensaanti merkitsee niin paljon enemmän kuin miehelle, että se on useimmille naisille riskinarvoista.

Samaa mieltä kuin "Säälimätön". Ja lisäksi ylläpidon pitäisi poistaa kaikenlaiset feministimoralistit palstalta, jonka pitäisi olla viihteellinen. Minä haluan nussia hyvin omintunnoin, enkä kantaa mitään rykmentin murheita tai pohtia elämää suurempia kysymyksiä. Jos nainen ei kestä, niin kuolkoon, jos on pakko raaasti sanoa.

Unohtuisi

Tässä jotakin tietoa synnytyskuolemista maailmanlaajuisesti.

Raskauteen ja synnytykseen liittyvät syyt ovat 15-19-vuotiaiden tyttöjen suurin kuolinsyy maailmassa ja ylipäätään yksi merkittävimpiä synnytysikäisten naisten kuolinsyitä.
Vuonna 2000 synnytyksiin liittyviin komplikaatioihin kuoli 592 000 äitiä. Kuolemista 95 % tapahtui Aasiassa ja Afrikassa sekä 4 % Latinalaisessa Amerikassa. Kehittyneissä maissa synnytyksiin kuoli tämän tutkimuksen mukaan 2500 äitiä eli 1 % kaikista kuolemaan johtaneista synnytyksistä.

Yhteistyössä