kysymys koululaisten yli 9v- lasten vanhemmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
mitä jos lapsi tulee kipeäksi eikä voi mennä kouluun. jääkö hän sairastamaan yksin kotiin vai jäätekö tai jompi kumpi vanhemmista kotiin lapsen kanssa. 10 vuotiaasta lapsestahan ei saa enää palkallista sairauslomaa lapsen sairaudenvuoksi vaikka olisi lääkärintodistus.
meillä poika 11v. jäi kotiin yksin kuumessa ja olin kyllä hermona töissä. soittelin parin tunnin välein miten menee. onneksi kaikki sujui hyvin. musta ton pykälän saisi muuttaa 12 vuotiaaksi asti.

Kyllä esikoinen (nyt 13v) on pärjännyt yksinkin kotona, mutta mummut ja papat asuvat lähellä, ja 3/4 heistä on jo eläkkeellä, joten heitä voi tarvittaessa kysyä seuraksi. Tyty täytti syksyllä 10v, eikä ole vielä ollut sairaana, että olisi pitänyt olla yksin kotona, mutta saas nyt sitten nähdä miten se sujuu. Soittaa sitten mummulle ja papalle, jos ei yksin pärjäile.

eikohan lahiomaisen sairastuessa ymmareta jos jaa ainakin ekana paivan hoitamaan. Itse en ihan muista miten tuo meilla meni mutta ainakin laakareissa olin mukana. Yleensa ollut niin paljon ylityotunteja kayttamatta etta olen niista pitanyt. Monet tyonantajat joustaa kylla . Joskus olin kettu ja hain itselleni sairaslomaa kun lapsi kipeana, silloin oli niin painostava ilmapiiri toissa ja tyonantaja riisti muulla tavalla niin en tuntenut pienintakaan lojaalisuutta muutenkaan saati silloin kun lapsi kipeana.

mun 9v poika joutu jäämään yksin kotiin sairastaan kun lähdi töihin,enkä saanut ketään kotiin hoitaan.Kännyn omistaa,mut siihen oli tullut joku vika kun ei saanut yhteyttä koko päivänä,huolestana soikeana koko päivän yritin soitella,mut onneksi kaikki oli hyvin kun tulin kotiin.

on jäänyt yksin kotiin, ei tosin ole ollut mitenkään hurjan kipeä. Me ollaan sovittu että muksu soittaa, minä en ette herätä vaikka unesta. (siis 10-v)

Jos olis hirveen kipee niin varmaan jäisin kotiin ja ottaisin etäpäivän tai ilmottaisin itseni sairaaksi.

Yhteistyössä