Kysymys Kotipizzasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pompomm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pompomm

Vieras
Minkä kokoinen on Kotipizzan large-kokoinen pizza? Tuplasti kalliimpi kuin medium se ainakin on. Kotipizzan pizzat on vaan niin sairaan pieniä, niin mietinpähän vain, onko tuo large minkä verran suurempi kuin nuo niiden normikokoiset minilätyt.

Eipä tarvitse näiden ainakaan ihmetellä ylipainonsa syytä. Ihan normikokoisessa Kotipizzan pizzassa on se 1000 kilokaloria, eli reippaasti yli puolet normaali-ihmisen vuorokauden kulutuksesta. Jos sellainen määrä kerralla syötynä ei tunnu missään, niin se on sitten morjens!

[QUOTE="zippo";30344238]Eipä tarvitse näiden ainakaan ihmetellä ylipainonsa syytä. Ihan normikokoisessa Kotipizzan pizzassa on se 1000 kilokaloria, eli reippaasti yli puolet normaali-ihmisen vuorokauden kulutuksesta. Jos sellainen määrä kerralla syötynä ei tunnu missään, niin se on sitten morjens![/QUOTE]

Ylipainoisia? Missä? Jos minun painoni kiinnostaa, niin kysy suoraan vaan. :D Voin toki näin tärkeän tiedon paljastaa kysymättäkin. Painoa löytyy 51kg, pituutta 158cm. Karsee laardikasa siis.

[QUOTE="zippo";30344238]Eipä tarvitse näiden ainakaan ihmetellä ylipainonsa syytä. Ihan normikokoisessa Kotipizzan pizzassa on se 1000 kilokaloria, eli reippaasti yli puolet normaali-ihmisen vuorokauden kulutuksesta. Jos sellainen määrä kerralla syötynä ei tunnu missään, niin se on sitten morjens![/QUOTE]

jos minä söisin alle 2000 kcal päivässä niin melko varmasti kuolisin viikossa!

Ai jaa, se ei sitten riitäkään päivän ainoaksi ateriaksi, vaikka aina olen niin tehnyt kun syön yhden aterian päivässä. Eihän tuossa riitä kaksikaan ateriaa vielä jos ajattelisi jotain 500kcal lounaaksi vetäistä.

jos minä söisin alle 2000 kcal päivässä niin melko varmasti kuolisin viikossa!

60 kiloisen 18-30-vuotiaan naisen energiantarve on noin 1800 kcal päivässä. Jokainen 5kg ylipainoa kasvattaa tätä noin 100 kcal.

Jos olet reilusti yli 60 kiloinen ja teet 8 tuntia todella raskasta ruumiillista työtä päivässä (siis hikoilua ja hengästymisä aiheuttavaa), niin jonkin verran yli 2000 kcal lienee sinulle sitten sopiva määrä.

Päivittäinen energiantarve

Rekkamiesten ruokapaikkaan
saapui rättiväsyneen ja tosi
nälkiintyneen näköinen kuski
tiskille jolloin myyjä kiiresti
kysäisemään:
-"Päivän pannu?"
-"Eikun yön ajanu"