kysymys koskien lapsen rakkainta lelua

jos lapsella on yksi lelu, joka on niin tärkeä, että se seuraa mukana jokapaikkaan, josta ei voi olla erossa hetkeäkään, niin onko sitä pakko lainata toiselle paikalla olefvalle lapselle oltiin sitten kylässä tai kotona. kun mun mielestä ei ole, mut mun ystävä veti herneet, kun meidän pojalla on yksi pieni traktori tosi tärkeä, on mukana kaikkialla, nukkuessakin vieressä. käytiin tällä tutulla, ja poika ei suostunut antamaan tätä traktoriaan toiselle käteen ei milään, vaan itkun kanssa meni autoon, ja laittoi ovet lukkoon. ettei toinen voi tulla väkisin ottamaan.
 
No ei kyllä tarvii antaa |O
Mein pienimmällä on ainu ensipupu ollu vauvasta asti ja siihen ei saa kukaan koskea!! Joskus pahana päivänä äitikään ei siihen saa koskea!!
Se on pienen oma turva/unilelu!!!

Toisilla on uni/turvaleluna pehmo, toisilla nukke, auto, pallo..... Ja ne ei ole muille lapsille lainattavissa. Piste.

Ehä minäkää lainaa tyttökaverille ukkoani |O :D
 
No meillä on keskimmäisellä lelu jonka kanssa on käytännöstä eläny vauvasta asti, jo miltei 7 v eikä tulis mieleenkään antaa sitä kenellekään muulle leikittäväksi ...

Sota siitä nousis jo munki puoleltani, sen verran rakas lelu on ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
No meillä on keskimmäisellä lelu jonka kanssa on käytännöstä eläny vauvasta asti, jo miltei 7 v eikä tulis mieleenkään antaa sitä kenellekään muulle leikittäväksi ...

Sota siitä nousis jo munki puoleltani, sen verran rakas lelu on ...
mun ystävä joultu kerran ajamaan 140 kilsaa ylimääräistä, kun olivat meillä viikonlopun ja sitten sen lapsen unikaveri jäi meille, ja siitähän syntyi iso itku. äiti ajo sen vielä samana iltana hakemaan. eli 70 kilsaa suuntaansa yhteensä 140 kilsaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ei mun mielestä tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ehä minäkää lainaa tyttökaverille ukkoani |O :D
Tää oli hyvin sanottu!!! :LOL:
Ei siin oo mitään nauramista |O :LOL:
Sehä on miun rakkain uni ja turvalelu!! En minä taho että muut sitä käsittelee ja sit saan vaikka imeskeltynä takasii :kieh: riippuu vähän lainaajan iästä kyllä että imeskeleekö vai käyttääkö muuten vaan kovakouraisesti |O Menee vielä rikki ja mistäs uuen tähä hätää hommaisin |O


Ja yks OIKEE kysymys!!
Mite saan pesuun tuon pienen pupun? Kerran sen onnistuin pesemään ja sen kun pien näki, voi luoja mikä huuto!! Siellä sitten vessassa yhessä istuttiin ja itkettiin ja hiusten kuivaajalla kuivatettiin että saa toinen sen yöks kainaloon!
Mistään en oo löytäny samanväristä, vaaleenkeltaista, ensipupua.
 
lapsella pitää ja saa olla se oma aarre jota ei ttarvi jakaa. meilä sisaruksilla on ne unilelut turvalelut joita ei tarvi jakaa.ja koitan pitää huolen että keskenleikin ei edes pienempi sisarrus tunge isomman pikkulegoille jos suuret rakennelmat kesken. mutta vastaavasti isompi ei saa sotkeentua pienen yksinleikkiin jos omia touhuaa.heh koitan ohjata toiseen tekemiseen ja toki yhdessä leikitään paljon.pitää vaan haistella onko proppuja jakamiseen kovin myöhäseen illalla esim. nooh tällästä meillä. niin ja jakaa pitää kuitenki jos leikki aloitettu yhdessä. ääh menee vaikeaksi selittää.
rakkaiman saa pitää , leluja jaetaan ellei yksinleikki jo alunperin ja kiukut selvitetään yhteistesten leikkijen kanssaa pyritään yhdessä jaztkaan... :xmas: :xmas:
 
vieras
Selittäisin kyllä lapselle tämän ihan helposti niin ettei edes lapseni haluaisi tätä lelua. Omalla lapsellani on kaksi nallea joita kantaa joka paikkaan ja on 5v enkä voisi kuvitella et antaisi kenenkään muun leikkiä niillä yms.
 
lisko harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ei mun mielestä tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ehä minäkää lainaa tyttökaverille ukkoani |O :D
Tää oli hyvin sanottu!!! :LOL:
Ei siin oo mitään nauramista |O :LOL:
Sehä on miun rakkain uni ja turvalelu!! En minä taho että muut sitä käsittelee ja sit saan vaikka imeskeltynä takasii :kieh: riippuu vähän lainaajan iästä kyllä että imeskeleekö vai käyttääkö muuten vaan kovakouraisesti |O Menee vielä rikki ja mistäs uuen tähä hätää hommaisin |O


Ja yks OIKEE kysymys!!
Mite saan pesuun tuon pienen pupun? Kerran sen onnistuin pesemään ja sen kun pien näki, voi luoja mikä huuto!! Siellä sitten vessassa yhessä istuttiin ja itkettiin ja hiusten kuivaajalla kuivatettiin että saa toinen sen yöks kainaloon!
Mistään en oo löytäny samanväristä, vaaleenkeltaista, ensipupua.
Meillä on myös neljä vuotta joka paikkaan kulkenut lammas (eikä sitä missään nimessä lainata hetkeksikään KENELLEKÄÄN. Ja mielestäni on myös hyvä että ne toiset lapset oppii kunnioittamaan sitä että jokin asia on toiselle niin tärkeä että siihen EI SAA KOSKEA LAINKAAN). No mutta tätä lammasta ei ole pesty. No kerran jouduin oksennukset pesemään käsisaippualla hanan alla ja saunan lämmittämään että kuivui. Mutta onpa tyttö tottunu pöpöihin. Ei oo juuri koskaan kipeä :eek:D Eli ehkäpä pupuakaan ei tartte pestä?


 
Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ei mun mielestä tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ehä minäkää lainaa tyttökaverille ukkoani |O :D
Tää oli hyvin sanottu!!! :LOL:
Ei siin oo mitään nauramista |O :LOL:
Sehä on miun rakkain uni ja turvalelu!! En minä taho että muut sitä käsittelee ja sit saan vaikka imeskeltynä takasii :kieh: riippuu vähän lainaajan iästä kyllä että imeskeleekö vai käyttääkö muuten vaan kovakouraisesti |O Menee vielä rikki ja mistäs uuen tähä hätää hommaisin |O


Ja yks OIKEE kysymys!!
Mite saan pesuun tuon pienen pupun? Kerran sen onnistuin pesemään ja sen kun pien näki, voi luoja mikä huuto!! Siellä sitten vessassa yhessä istuttiin ja itkettiin ja hiusten kuivaajalla kuivatettiin että saa toinen sen yöks kainaloon!
Mistään en oo löytäny samanväristä, vaaleenkeltaista, ensipupua.
Meillä on myös neljä vuotta joka paikkaan kulkenut lammas (eikä sitä missään nimessä lainata hetkeksikään KENELLEKÄÄN. Ja mielestäni on myös hyvä että ne toiset lapset oppii kunnioittamaan sitä että jokin asia on toiselle niin tärkeä että siihen EI SAA KOSKEA LAINKAAN). No mutta tätä lammasta ei ole pesty. No kerran jouduin oksennukset pesemään käsisaippualla hanan alla ja saunan lämmittämään että kuivui. Mutta onpa tyttö tottunu pöpöihin. Ei oo juuri koskaan kipeä :eek:D Eli ehkäpä pupuakaan ei tartte pestä?
Se haisee :D ja ei oo enää vaaleenkeltanenkaan :D
Viimeeks sen ekan ja toistaiseksi vikan pesun jälkeen, pienin nuuhkutteli pupua ja totes: "äiti tää haisee". Eli siis tarkoitti kun se hais puhtaalle eikä sille omalle hajulle :D
Tosin!! Eipä ole kovin monia kertoja pesty isompienkaan uni/turvaleluja! Oksennukset aina heti kyllä mutta ihan muuten vaan ei oo montaa kertaa pesty. Että kaipa se siitä sitten!!
Minust se vaalee pupu on vaan niin huisin näköinen :whistle:
 
mielipiteeni
Aiheesta sen verran, että onko niitä omia leluja aina pakko raahat kylään?
Mua ärsyttää kun vieraat kantaa omia leluja kainalossa, mut leikkii sit meidän lasten leluilla,
mut vieraan leluun ei saa edes katsoa.
Turhaa känää vaan aiheuttaa.
Kivitätte mut varmaan heti, mut tämä minun mielipide.
 
vieras
http://www.ainu.fi/images/tuotekuvat/lelut/6922_uninalle.jpg Meidän tytöllä tämä, likainen ja haiseva ja niin rakas!!! Olen sanonut hänelle ettei sitä tarvitse kenellekään lainata jos ei halua. Muut lelut pitää jakaa sisarusten ja kaverien kanssa. Kerran olen pessyt yli vuosi sitten, ja se oli traagista aikaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteeni:
Aiheesta sen verran, että onko niitä omia leluja aina pakko raahat kylään?
Mua ärsyttää kun vieraat kantaa omia leluja kainalossa, mut leikkii sit meidän lasten leluilla,
mut vieraan leluun ei saa edes katsoa.
Turhaa känää vaan aiheuttaa.
Kivitätte mut varmaan heti, mut tämä minun mielipide.
tuo on toki totta. kylässä turvalelu jätetään kassiin. sieltä helppo ottaa pienelle lohduttaan ja isommalle viimeksi kun kotia lähdettiin ukkosella.. olikin kunnon myräkkä olis itekki tehnyt mieli rutistaa pehmoa.

:whistle:
 
df
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteeni:
Aiheesta sen verran, että onko niitä omia leluja aina pakko raahat kylään?
Mua ärsyttää kun vieraat kantaa omia leluja kainalossa, mut leikkii sit meidän lasten leluilla,
mut vieraan leluun ei saa edes katsoa.
Turhaa känää vaan aiheuttaa.
Kivitätte mut varmaan heti, mut tämä minun mielipide.
eiku peesaan.itehän vanhemmat antaa ipanan kantaa sitä joka paikkaan..
 
minä
Ei tarvitse antaa, mutta kannattaisi kuitenkin opettaa lapsi siihen, että ei saa sitä lempileluaan ottaa mukaan kotoa pois. Että ottaisi mukaan sellaisia leluja, joilla muutkin saa leikkiä ja jos häviää, ei tule iso suru. Meillä muuten kävi niin, että minä annoin ottaa kauppareissulle autoon mukaan lapsen lempilelun, sellaisen 50 senttiä maksaneen pienen Ikean lohikäärmeen (tai krokotiilin mikä lie), no en edes kiinnittänyt huomiota, että isi antoi ottaa sen kauppaan mukaan, kun minä hääräsin toisen lapsen kanssa. No se tietysti hukkui sinne kauppaan. Sitä käytiin etsimässä ja toisenakin päivänä kysymässä, mutta ei löytynyt. Vieläkin kyselee sen perään.
 
Riippuu lapsen iästä, sanoisin...vähän taaperoa isompi voisi jo oppia siihen, että lelu ei mene pilalle jos joku toinen lapsi sitä vähän vilkaisee.

Me emme ota niitä kaikkein tärkeimpiä leluja, joita ei mielellään muille lainata, mukaan kylään tms.
 

Yhteistyössä