Kysymys kierukasta ja tamppoonista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilmeisesti ei suositella ainakaan, kun ne kierukan langat voi tarrua kiikki tamponiin ja kierukka tulla sitten ulos. Ja minulle kyllä sanottiin, ettei tamponeja saa käyttää juuri em. syystä kierukan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ilmeisesti ei suositella ainakaan, kun ne kierukan langat voi tarrua kiikki tamponiin ja kierukka tulla sitten ulos. Ja minulle kyllä sanottiin, ettei tamponeja saa käyttää juuri em. syystä kierukan kanssa.

Enkä näköjään osaa edes kirjoittaa.. :)

mulla on ollu kakskertaa(siis yhteesä jotain 7v) hormoonikierukka ja kummallakaan kerralla ei ole varoiteltu tamppoonin käytöstä ja olen ihan "surutta" käyttänyt ja mitään ongelmia ei ole ollut...:)

mulla ollut vuoden ja ihan normaalisti olen tamponeja käyttänyt koko ajan! jopa öisin. kukaan ei varoitellu mitään kun laitatin... ja mulla siis hormonikierukka.

Kierukan asettamisen jälkeen ensimmäisten menkkojen yhteydessä kannattaa käyttää sidettä, koska kierukka niiden aikana vielä asettuu kunnolla paikoilleen ja saattaa tulla ulos tamponin mukana mutta seuraavissa kuukautisissa voi kyllä käyttää, riski tamponiin kiinni jäämiseen jatkossa hyvin pieni. Näin ainakin äitipolilla ja e-neuvolassa ohjeistus.

Pian 4 vuotta kokemusta kierukasta, ja sen ajan olen normaalisti tamponeja menkkojen aikana käyttänyt. Ei mitään onkelmaa koskaan.
Samoin geishapallojen käyttö on ollut ihan tavalliseen tapaan, kuten ennen kierukkaakin. Tästä kuulin jostain että ne kierukan langat vois takertua geishapallojen naruun(???) Ihan mahdotonta käytännössä.

Yhteistyössä