Kysymys kaikille jotka ovat siivoajia tai ovat joskus työskennelleet siivoajina. Toki muutkin saavat vastata.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siivoaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siivoaja

Vieras
Oletteko joskus ottaneet jotain tavaraa siivouskohteenne roskiksesta itsellenne omaan käyttöön? Jos olette, oletteko kysyneet lupaa vai olleet hiljaa tapahtumasta? Onko väärin ottaa se selkeästi pois heitetty tavara?

Siivoilin yhtä toimistoa, ja tänään roskiksesta löytyi digikamera, ja uteliaisuuttani koitin, niin se toimi. Otin sen sitten nyt matkaani mukaan, mutta jotenkin mieltä jäi kaivertamaan olisinko saanut ottaa sitä…

Se on ensinnäkin siivooja.

En ole ottanut. Tosin kyllä olisi digikameran ottanut minäkin pois roskiksesta, mutta olisin joko itse sen SER-jätteeseen vienyt tai jättänyt jonnekin pöydälle lapun kanssa, että se ei tavalliseen roskikseen kuulu.

Muuten kyllä dyykkaan. Työsopimuksen yhteydessä olen kuitenkin allekirjoittanut lapun, että asiakkaan roskiksesta en mitään ota.

Minulla ei ole sopimuksessa mainintaa asiakkaiden roskien ottamisesta. Ja pomo on tavallaan, tosin se on 100km päässä, sillä siivoan sitä toimistoa itsenäisesti kun kaikki työntekijät ovat lähtenee.

Toki jos lattialla on jotain tavaraa, tai arvokasta, laitan ne vähintään pöydälle tai vien toimiston pomon pöydälle lapun kera, mutta jos en olisi ottanut kameraa se olisi mennyt isoon ulkoroskikseen...

En ole ottanut. Uskon, että digikamera on ajautunut roskiin vahingossa... Koruja, lompakkoja, tekohampaita, silmälaseja, puhelimia, kuulolaitteita yms yms.. olen löytänyt ja palauttanut.

[QUOTE="vieras";23035011]En ole ottanut. Uskon, että digikamera on ajautunut roskiin vahingossa... Koruja, lompakkoja, tekohampaita, silmälaseja, puhelimia, kuulolaitteita yms yms.. olen löytänyt ja palauttanut.[/QUOTE]

Kamera vaikutti kyllä ensimmäisiltä digikameroilta mitä oli tullut markkinoille. Muisti oli tyhjennetty, eikä löytynyt muistikorttia.

Ei saa ottaa ja veikkaanpa että tuo ap:n digikamerakin "löytyi" jostain ihan muualta.

Juuri näpistelevien siivoojaämmien takia arkaluontoisille ja "arvokkaammille" jätteille meillä on lukittavat roskikset joihin eivät siivoojat pääse vaan ne tyhjentää firma joka on tehnyt sopimukset tavaran asianmukaisesta ja luotettavasta hävittämisestä.

Mun kaveri joskus heitti jotkut sikakalliit kengät roskiin, kun yks akka säilytti kenkiään roskiksessa (???)! Sai sitten kauheat valitukset aiheesta, mutta minkäs teet. En mäkään aikanaan siivotessani ikinä edes kattonut, mitä siellä roskiksessa on.

Hmm. Toi on aika mutkikas juttu, on sitä roskikisista löytynyt vaikka mitä, muttei mitään n. arvokasta.

Huomenna mene ja kysy suoraan roskiksen omistajalta, että oliko se kamera tarkoitus roskiin vai vahingossa tipahtanut.

Itse olen ottanut kaapeleita parempaan talteen, mutta puhelimet ja kamerat olen kiltisti kiikuttanut kierrätykseen kys. firmassa missä olen milloinkin ollut töissä.

[QUOTE="vieras";23035123]ei oo olemassa siivoojia enää nykysin,ne on siistijiä.[/QUOTE]
Kysy keneltä tahansa siivoojalta, että onko hän siivooja vai siistijä. Tosta siistijästä haluaa kaikki eroon, se on halventavampi nimitys kuin siivooja.

[QUOTE="vieras";23035125]ootko varma et se ei oo vahingossa sinne pudonnu?[/QUOTE]

Roskis on sellaisessa paikassa (työpöydän alla "nalkissa" omien jalkojen ja kahden lipaston välissä), ettei sinne kyllä mitään vahingossa heitä, ellei olisi hyvin hajamielinen.

Päätin tarkkailla tilannetta. Eli pidän kameran nyt huostassani, ja jos joku kyselee sitä tämän viikon aikana, tunnustan ottaneeni sen ja palautan sen takaisin omistajalle, vaikkakin menisi sitten työpaikka.

Googlettelin kameran tietoja, ja se on vissiinkin 2004 tullut markkinoille. Ja käytön jälkiä näkyy, ettei ainakaan upouutena ole roskiin tippunut..

Voi hyvä luoja! Digikameroita saa jollain 50 eurolla nykyään! Vuosimallia 2004 oleva digikamera on tosiaan roskiskamaa, joten älä nyt tuollaisen takia riskiä työpaikkasi suhteen ota!

Yhteistyössä