Kysymys kätilöistä ja hoitajista

  • Viestiketjun aloittaja outoo joo
  • Ensimmäinen viesti
outoo joo
Eli minä kun olin synnyttämässä tai oikeestaan jo synnyttänyt, niin minulla oli ihme "pelko" siitä että joku hoitaja/kätilö tiputtaa vahingossa vauvani, yölläkin kun kuului kolaus ja sen jälkeen itkua olin aivan paniikissa. Mutta, onko kätilöt ikinä tiputtanut lasta? kyllä mä tiedän että ne on ammattilaisia jne, mutta vahinkohan voi käydä kelle tahansa.
 
Saraldo
Eiköhän niillä ole sen verran rautainen "ote" siihen lapseen, ettei se ihan helposti siitä putoa. Mä en ole koskaan kuullut kenekään hoitajan pudottaneen lasta, mutta olen usein kuullut äidin pudottaneen lapsen... Toisin sanoen, eiköhän ole suurempi riski, että se vauva putoaa jossain vaiheessa kotona vielä vähän kömpelön vanhemman käsistä kuin siellä sairaalassa?
 
No ihan varmasti on joku tiputtanut ..... ei vainkaan tuskinpa :) sentään. Niistä tuoreista isistä en ole kyllä varma voipi olla että joku tiputti tossa vuonna......
Mä taasen pelkäsin että joku kaappaa vauvan osaston lastenhuoneesta sillä välin kun käyn suihkussa :) Pelkonsa kullakin.
 
Julia
Etpä taida olla ap päästäsi ihan terve.. nimittelet toisia syyttä suotta..
itse en ole koskaan kuullut kenenkään pudottavan vauvaa mutta tuskinpa niistä kamalasti kerrottaisiinkaan..
 
Vuosia sitten kuulin että Oulussa kätilö tai jokin muu synnytyssalin henkilö pudotti vauvan otteestaan ja se menehtyi. Tarina myös kertoo, että pariskunta oli yrittänyt tätä lasta todella-todella kauan. Kertomus voi hyvinkin olla legendaa...
 
idari
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
melkoterve kuitenkin :) toi joka antoi ekan vastauksen olisi voinut jättää vastaamatta, kun ei kerta tiennyt eikä ole kuullutkaan. vittuilemaan se tänne tuli vaan.
ettet vain itse olis päätäs kolauttanut lattiaan pentuna... niin terveen kuuloset jutut sulla on := )
 
kuule ap,
mulla on ihan sama pelko.
Ja kaikki lapset syntyneet sektiolla, en voisi MITÄÄN tehdä jos kätilö pudottaisi vauvan!!!!
JÄRKYTTÄVÄÄ.
Puhuin tästä pelosta juuri kun kävin tapaamassa anestesialääkäriä tulevan sektion takia.

On mielessä tuo sama asia : /
 

Yhteistyössä