Kysymys jälkivuodosta,apua

• Viestiketjun aloittaja "Pampi"
  • Ensimmäinen viesti
"Pampi"
Olen ymmärtänyt, että jälkivuodon pitäisi viikkojen kuluessa muuttua niukemmaksi ja rusehtavaksi. Onkohan normaalia, että minulla on edelleen tosi kirkasta vuotoa, paljon hyytymiä jotka ovat tosi tumman värisiä. Mahassa on menkkamaista jomotusta. Synnytyksestä on kulunut 2 viikkoa ja 2 päivää. Alapäässä on jokunen tikki ja ne tuntuvat todella epämiellyttäville kävellessä (kirvelee, polttelee, jomottaa)..

Onko syytä huoleen vai ;( ? Vai olenko liian hätänen...

"mei"
Pääasia että tavara tulee ulos.Tuskinpa on ongelmaa.

Mulla kesti jälkivuoto vain 3 viikkoa,muitta oli aika niukkaa.Yksi hyytymäkin tuli,oli n.viinirypäleen kokoinen.

Vaikka mulla kuivattiin kohtu sektion jälkeen niin 3-4 viikkoa tuli runsaampaa vuotoa ja hyytymiäkin. Mä myös soitin asiasta sairaalaan silloin. Muistaakseni sanoivat, että pienemmät hyytymät ovat normaalia, kananmunaa isommista tulisi lähteä lääkäriin. Kannattaa kuitenkin soittaa aamulla.

Mulle sanottiin viime synnytyksen jälkeen (4kk sitten), että pari n. kananmunan kokoista hyytymää on ok, jos enemmän/isompia niin pitää mennä näytille.

Mulla alko muutama päivä synnytyksen jälkeen mahakivut (olin siis jo kotona), yksi pieni hyytymä tuli illalla ja seuraavana aamuna oli kuumetta. Aamulla soitin neuvolaan, passittivat verikokeisiin -> crp vähän koholla, eikun takas synnärille tutkittavaksi ja muutamaksi päiväksi ne otti sinne antibioottitippaan kohtutulehduksen takia. Jälkivuoto kesti kaikkiaan n.viikon.

"hmm"
Sama täällä, kyllä se kesti runsaana muistaakseni pari viikkoa...ja tosiaan sen jälkeen alkoi itellä vähenemään kun oli tullut iso hyytymä ulos. Yäk. Ei kannata hätääntyä, soitat vaan aamulla ja asia selviää :)

hmm2
En ihan tarkkaan muista miten kauan mulla on vuodot kestäneet mutta ei ne kyllä viikossa-parissa täysin loppuneet. Hyytymiähän saattaa vielä tulla myös mutta kuten edellä jo sanottu, niin jos kauheita klönttejä tulee paljon niin ehkä ei normaalia.
Mulla ei ole ollut kohtutulehdusta joten en tiedä sitten että tuleeko vuodosta pahanhajuista sen myötä?

Kannattaa tosiaan soitella ja mennä tutkituttamaan ajoissa jos epäilee ettei ole normaalia enää :)

Yhteistyössä